PARTNER SERWISU
xvkfmbew
mori

mori

Ostatnie 10 wpisów
Agony okazal sie deczko gniotkiem, z bugami (oceny steam/metacritic, choc te na meta czesto wystawiane sa przez ;jednostrzalowcoc, zarowno na 10 jak i na 0, wiec srednia pewnie jest ok). I tu chyba tkwi sila modelu PW, bo ma tych tytulow troche w torbie, i nawet jak ten 'flagowiec' zatonie, to spolka sobie rade da :P
I szkoda, ze PW nie narzuca spolkom jednolitej polityki 'regionalnej' patrzac na kolegow z podworka. O ile Moonlighter/FP ladnie ma rozbite regiony na steam, tak Agony mozna bez problemu 'od braci ze wschodu' kupic i aktywowac gdziekolwiek.

ciekawostka
Cytat:
Z opisu co gra zawiera:

Gore
Brutal Sex Scenes
Lesbian and Gay Sex Scenes
Genital Physics
Eye Gouging
Heart Plucking
Children Heads Exploding
Setting Fire to Martyrs and Demons
Intense Violence
Strong Language
Drugs

dla scislosci: wszyscy tu mowimy o .com (ktory z .co.jp i europejskimi odszialami ma oddzielne topy) i zawze jednej platformie?

steam wrocil do polityki cenzury i o ile wczesniej bez problemu Devi mogli linkowac na steam, w dyskusjach linki i instrukcje do patchy, teraz jest to ''niewskazane'' i prowadzi do reperkusji, najbardziej sie dostalo ''chinskim bajkom'' Whistle

aircanada15 napisał(a):
Wiem, że obecnie jest zniżka premierowa -10%. Sęk w tym, że gdy skończy się ona i dodatkowe kupony, to raczej wiadomo co się stanie.
Odnośnie CMS 2018, to pisałem o samej podstawowej wersji , w raporcie każdy z dodatków ma osobno podany przychód. Także trochę dziwna sprawa...


a to wybacz, i rzeczywscie cos tutaj sie grubo nie dodaje i jakby to byl jedynie komunikat prezesa to by mnie to wcale nie zdziwilo, ale w raporcie Think

znizki maja swoje ograniczenia, kupony nie, wiec maja jakies pole manewru, nawet na nadchodzacej wkrotce wyprzedazy sa w stanie obejsc ograniczenia dotyczace znizek .

ponawiam: jak sie bedzie jakis czat, czy wywiad - czy PW zamierza wykorzystywac zapisy o mozliwosci umieszczania reklam w swoich grach? I jak sie ma stanowsko prezesa co do kupowania wishlist wobec chwalenia sie nimi przed inwestorami? :)

@aircanda:
cena premierowa 72 pln (te 10% tylko przez pierwszy miesiac i potem ban na 2 miesiace AFAIR, wiec na letnia juz sie raczej nie zalapia), -20% jeszcze tydzien.
odnosnie przychodu z CMS'a to pewnie chodzilo im o calosc z dodatkami (a mozliwe ze dodatki przyniosly wiecej niz same kopie podstawowe, choc tu moze sa jeszcze dodatkowe koszty licencji)

debiuty niczego sobie :) juz jakis czas temu przyznalem, ze model PW na zarabianiu na go$%nogierkach im sie udal
tylko nie wiem po co te kombinacje z komunikatami o WL gdzie to w wiekszosci kupowane statystyki.

@aircanada, moze za miejsce w topglobal medali nie przyznaja, ale za sprzedaz juz tak Dancing

dla lubiacyc wyliczac zyski Whistle [dodatkowy kupon dostali ci co maja jakies inne ichnie smieci na koncie, kumuluje sie z premierowa znizka - co nie jest czeste] zrzut ekranu

zaklinal zaklinal ten kurs i dochodzi (szczegolnie na parkiecie). moze wkoncu dobije do tego 1,2 z emisji i bedzie na zero pan Szogunek.
Zakonczyli podwyzki zarzadu?

jest mozliwosc ustawienia poprzedniego layoutu?

co do /at -
kliknij, aby powiększyć

pytanie bylo o polityke :P o ile oficjalne sa zasday 2h/14 dni, wielokrotnie od tej zasady byly robione wyjatki (ale nie slyszalem, aby byly dla 'bo wywalili').

gry wylatuja ze Steam'a non stop, czy to z powodow licencyjnych, asset flipow czy innych naruszen.

O ile jakiejs specjalnej/oryginalnej funkcji nie zerzneli, to powinni sie wybronic dosc latwo.
I wbrew pozorom sprzedaz moze wzrosnac (w sklepach typu muve) - jest masa lowcow 'bialych krukow'

z ciekawosci pytanie do sledzacych komunikaty/forum spolki:
podawali procenty/podzial sprzedazy wlasnych/wydawanych gier bezposrednio na steam/serwisy zewnetrzne sprzedajace klucze steam?


Utnapisztim napisał(a):
Cytat:
dane steamdb odnośnie obecnych graczy pozostają bez zmian (via twitter.com/Marlamin/status/98...).
Także będziecie mogli fapować nad peakiem i dalej robić swoje przeliczenia thumbright

No to świetnie że nas uspokoiłeś zwłaszcza że peak dla FP i tak będzie można sobie bezpośrednio podglądać dzięki danym bezpośrednio podawanym przez sam steam (o ile tylko załapie się do pierwszej setki najwyższych peaków - może się załapie) http://store.steampowered.com/stats/


nie musi sie zalapywac (ale i tak pewnie bedzie wysoko) - steamdb wyciaga te dane z webapi (co moze zrobic kazdy z poziomu przegladarki). Pozwala to tez szacowac (w duzym przyblizeniu) liczbe botow/multikont na steam.

ten wątek zawsze mi humor poprawi binky
dane steamdb odnośnie obecnych graczy pozostają bez zmian (via twitter.com/Marlamin/status/98...).
Także będziecie mogli fapować nad peakiem i dalej robić swoje przeliczenia thumbright

ps. typowy Chinczyk kupi w Chinach https://steamdb.info/sub/208805/. Chyba, że pudełka nie będą miały lock'a, to kluczykownie dadzą radę.


aircanada15 napisał(a):
Baks, Far Cry 5 na PC sprzedało zaledwie 1/8 z ogółu kopii. Nie-tra-fio-ny przykład.

jakieś wiarygodne źródło?

ruch na plikach w historii appid/subid?
po premierze bedzie zakladka /depots i tam sobie pliki podejrzec bedzie mozna i dopiero sie w historii uaktywnia. Do premiery pewne rzeczy moga byc poukrywane :P

@up - tylko troche kupowanie przez PW wishlist, spolecznosci zaburza ta(te?) statystyke...
i chyba ostatnio odchodza od tych prognoz, z 'innych' powodow :P

zwrotow w przypadku FP jakos bym sie nie obawial, nawet jak nie bedzie hitem (a steam potrafi zaakceptowac prosby nawet po przekroczeniu 2 tygodni czy 2 godzin gry)

wszelakie zmiany, w tym przypadkowe ustawienie daty wydania pojawiłoby się tutaj:
steamdb.info/app/323190/histor...


odswiezajac temat pw :P jak juz przyznalem wczesniej - biznej na robieu kupagierek za pieniadze z KS moze sie sprawdzac lepiej niz jednej ogromnej przez 5 lat :P szkoda, ze pan redaktor nie czyta sw i nie zapytal o reklamy, bo to tez moze byc ciekawa droga (tak jak i karty kolecjonerskie steam, niby grosze, ale przy takich rozdawnictwach to przychod)

ale nawiazaujac do powyzszego wywiadu i ostatniego komunikatu - jak sie buduje ta wieloletnia rzesze fanow fb i wishlist: ostatnio (20 kilka tys kluczy) i kiedys (i calkiem sporo innych pomiedzy nimi)
kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć

poki co czas pokazuje tutaj ile masz racji Smoku :P od 3 lat piszesz o 1,2 i wiecej, od 3 lat piszesz - mocne fundamenty - poczekajmy do wynikow - etc :P
Gotowka jest, fajnie, tylko po co kisic skoro biznes taki dobry?
A, moze zeby zarzad znowu mial na podwyzki dla siebie ew. bonusy :)

Utnapisztim napisał(a):


nie mam rozeznania w apkach mobilnych, wiec przyjmuje, ze wachanie sie w okolicach 500 miejsca w top grossing to przywoity wynik, zgodnie z Twoim stwierdzeniem :)

debiut fiu fiu hello1

ElaS napisał(a):
[...]
F51 przedstawiło gameplay WW3
gra zapowiada się interesująco- ma przynajmniej dwa rozwiązania nie zastosowane jeszcze w żadnej grze[...]


można prosić coś więcej o tych rozwiązaniach?

ostatni post poleciał z jednego z wielu powodow? :P

prosba do osob obserwujacych spolke, jesli ktos bedzie na jakims czacie inwestorskim/robil wywiad etc., 2 pytania do wladz (a moze ktos zna odpowiedz):

- jaki jest powod usuniecia PW jako wydawcy dla duzej czesci gier z portfolio, ot chocby ostatni Gold Rush - na steam zminil sie z PW na CH

- czy spolka planuje wykorzystywac mozliwosc wstrzykiwania reklam do gier po premierach? (jesli tak to kiedy i jakie, bo moze to byc bron obosieczna - jesli nie, to po co wstawiac takie zapisy 'na zas')



wchodze w link z mojego postu, ctrl+f -> hospital, dla UK zero wyników, dla USA 1 wynik, nie My Hospital. Wrzucisz zrzut ekranu?

W notki PAPu można policzyć przynajmniej częściowo monetyzjację, zobaczymy jak to będzie wyglądało w raportach. Zdecydowanie lepsze podejscie niz chwalenie sie samą iloscia pobran.

huh, czytamy ze zrozumieniem. Post o demach byl w oddzielnym akapicie i odnosil sie do reakcji na na dema forach (w tym na SW). Nie tylko FP i nie tylko 11b. Ale jesli dobrze sobie przypominam, ty Rekinek sam watpiles w jakosc FP po pokazaniu tego dema/poradnika na podstawie dema. Myle sie? A potem komentarze, to tylko demo, gra bedzie lepsza i lawina filmikow oh ah. Nie bede sie przekopywal przez 500 stron, zeby to wyszukiwac (mozecie mi pokazac streamerow jadacych po wersjach prasowych? kto, moze poza creme de la creme , moze sobie na to pozwolic? :D).

Pisalem wczesniej - zycze Bitom jak najlepiej, ale klapki na oczach i selektywne wybieranie 'faktow' to nie tutaj. Chcecie sie bawic w kolko wzajemnej adoracji, pozornie sie spierajac, prosze bardzo.
over and out.

alez PW ma latke wydawcy szajsu, nie przeszkadza to sprzedawac im gier. Nie rozumiem tez checi porownywania 11bit z PW. Tak jaby porownywac 11bit przed wydaniem TWOMa z chocby Techlandem.
I jak rubik zauwazyl, nie chodzi o wyjscie na zero, ale przy duzej podazy i nienajgroszym przyjeciu niska marza jest ok. Trudno jednak stwierdzic bez konkretnych liczb (nie sa jasne podzialy zyskow w 'grupie' pw i poza nia. wiekszosc wyliczen opiera sie na wielu zalozeniach, a bledy lubia sie nakladac :P)


@rubik, tak poza tematem, wyjawisz czemu uparcie stosujesz tysiac tysiecy, zamiast milion?

jak Daimyo zauwazyl, startegia PW sie sprawdza. Bo w sumie nie trudno o zarobek gdzie wczesniej rynek sfinansuje przyszly produkt (kickstarter), wiec ciezar jest duzo mniejszy (ba, ryzyko straty jest minimalne, bo nawet jak gra bedzie klapa, to strata finansowa zbyt wielka nie bedzie, a jak wypali to the sky is the limit). I nie przeszkadza, ze nawet 1/3 nabywcow jest w Chinach (slowa prezesa o 911) gdzie cena to blisko -50%. Ilosc robi swoje.

Zastanawia mnie jedynie dlaczego w steam store zmienil sie wydaca dla Gold Rush z PW na Code Horizon i czy sa tu 'opoznione' komunikaty o wspolpracy? Sprzedaz wyhamowała po pierwszych 2 tygodniach i strochę stoi. Ale tragedii nie ma, bo moze skoczyc jak gre poprawia i wydadza jakis dodatek w stylu nowy sezon etc. Wrozka wie :)

@andy, dobra, kompleksowa analiza, zgodzilym sie w wiekoszosci punktow thumbright
nie przekladalbym jednoznacznie bazy graczy TWOMa na inne produkcje 11b - wielu graczy kupilo, jak sam zauwazyles, gre z uwagi na tematyke i szum medialny - ta grupe malo obchodzi kto gre wyprodukowal/wydal. Szczegolnie, ze to nie bedzie TWOM 2. Rynku chinskiego bym nie przecenial, tutaj to loteria i nalezy pamietac, ze cena w chinach to ~50% ceny usd/eur w zaleznosci od deva. Ale volume robi swoje. Zgodze sie tez, ze gier podobnych troche juz bylo, ale to nie wyrokuje o sukcesie, lub jego braku. Pojawiaja sie gry, ktore sa wtorne i jeden aspekt potrafi zadecydowac o sukcesie, a sa tez gry innowacyjne i nie chwytaja :)

Bawi mnie tez brak jednoznacznego podejscia to wypowiedzi jutuberow/branzy po demach. Jak jest fajnie to leca linki, ''łał, hit, patrzcie, podniecaja sie'', jak jest srednio to''eee to tylko demo, niedopracowane, nie ma co oceniac na podstawie tego'' (a czasem sa to komentarze do tego samego hahaha). Prawda zazwyczaj lezy gdzies po srodku. Streamerzy z twitcha nie beda jechali po wersjach probnych jezeli nie sa totalnie skopane, bo kolejnych nie dostana...

Zbliza sie DLC do TWOM(bądz nawet 2 -
https://steamdb.info/app/282070/dlc/ - chyba, ze bedzie blokada regionalna i ruscy beda wyroznieni).

Od dzisiaj sa tez zlotoweczki na steam, twom potraktowany delikatnie lepiej wzgledem eur, usd tak sobie. Za to beat cop sporo taniej (przynajmniej na chwile obecna), ale w tym przypadku to nie ma wielkiego znaczenia :P

ot, ciekawostka.
na steam zawitaja kolejne zmiany dla ''kuratorów''/influencerow,
a w komunikacie jedna franczyza wymieniona :P
steamcommunity.com/games/59311...
z okazji Halloween na wyprz, Wiesiek wysoko, za nim krajowych produkcji Dying Light, a potem dlugo nic :)

miałem już w sumie nie pisać, ale dwa razy niejako zostałem wywołany -
@aircanada: moj zrzut ekranu jest dokladnie z Twojego linku, ba w samym linku masz :bundle: - czyli paczka skladajaca sie z gry podstawowej oraz dlc - collectors upgrade. Zwal jak zwal.

@vladinho: ja nie neguje steamspy jako wyznacznika liczby wlascicieli - jest to obiektywnie najlepszy wyznacznik jakim dysponuje osoba postronna. Dla mnie nie jest to zadnym wyznacznikiem przychodow z bardzo wielu powodow o ktorych jak sam napisales dyskutowalismy na 11b - i tam wspomnianego aircanade poprosilem o wyliczenie bodajze BC kiedy stwierdzil, ze to minuta piec - ale chyba jednak nie, bo nie dostalem takowego.

Zeby nie byl totalny offtop - na Gold Rushu decydujace bedzie nawet nie to czy szybko poprawia, tylko czy Discovery bedzie intensywnie promowalo, wtedy nawet slabe recenzje nie przeszkodza w sprzedazy.

Z mojej strony EOT ku uciesze reszty.

@aircanada - aha, steamspy. Wystarczą informacje z samego Steam. Wersja kolekcjonerska na Steam zakupiona moze byc jedynie jako upgrade zwyklej. Moze zrobia oddzielny subID jezeli wyjdzie pudelkowa wersja.
kliknij, aby powiększyć


wyliczenia rubika w tym przypadku moga byc trafne (pomijajac kopie backerow, bo srednia cena nizsza, ale masa haraczu odpada, wiec zarobek tam moze byc wyzszy oraz pomijajac ewentualne kopie jutuberow, ale Scipio nie podal zrodla jeszcze), bo roznicowanie cen Steam dla tego targetu moze byc tak niskie :)


Gra sie zwrocila w pierwszym dniu! hello1 To pokazuje, ze jezeli PW nie przecholowal i zaraportowal tylko szacunki (co dla spolki to troche byloby nie halo) to znaczy, ze liczba zwrotow na Steam jest niska.

@Scipio:

zgadzam sie co do zasady, ale nie do konca trafny wybor - FS17 to AAA, z duzym budzetem i cena jak za AAA :) Bardziej bym sie tu sklanial do porownan chocby z CMSem. Chodz dla mnie peak nie ma zadnego znaczenia (przy grach dla jednego gracza). Liczy sie sprzedaz...
A ta bedzie rosla, jezeli jak pisalem reklamowac beda ta gre przed/w trakcie/po kazdym odcinku.
Jak nie poprawia gry i oceny beda mierne to zakupy graczy /z boku/ beda marginalne i caly ciezar bedzie na Discovery. Ktore to spowodwalo wydanie bubla, ale tez napedzilo tych wszystkich graczy :)

@Scipio: mozesz podac zrodlo tych 3ooo kopii dla youtuberow?

Collectors edition jest traktowane na steam jako DLC, wiec samo w sobie nie daje dodatkowych kopii gry (ale przychod juz tak thumbright ).
I nie zgadzam sie, ze kopie z Kickstarter to pusty przebieg. O ile srednia cena znacznie nizsza niz obecnie, to kasa byla. Nie wplywa ona jednak moim zdaniem na ocene 'sukcesu', bo kopie tak czy siak zostaly sprzedane i nie ma mozliwosci zrobienia refunda.

@vladinho: od kiedy Steam Spy jest wyrocznia? :P jest wskaznikiem aktywacji kopii gry. I chodz mierzi mnie mnozenie: warotsc SS x cena USD = przychod, to w przypadku Gold Rush moze to jednak byc dobry wskaznik po odjeciu kickstartera i ewentualnych jutuberow. Wynika to z zalozenia, ze Discovery nabija graczy US/EU na chwile obecna, a nie ruskich/sea.


Pytanie do sledzacych komunikaty: podawali gdzie i w jakich ilosciach beda sprzedawane pudelka?



moj blad, zapomnialem wstawic prtscreen z momentu mojego posta
kliknij, aby powiększyć

nalezy oddac, ze obecnie pokazuje wynik x2,5 wiekszy. Reklama w telewizji robi swoje. Pytanie ile bedzie zwrotow? Bo ktora premiera indie z taka sprzedaza ma ponad 800 komentarzy z bledami (a tylko stosunkowo niewielkiej liczbie osob chce sie raportowac bledy, dokladne dane byly w ktorym z raportow odnosnie rynku gier).
@Untapiszim, nie rozumiem dlaczego chcesz koniecznie porównywac z polskimi grami indie. Ja bym bardziej porownywal z wysoce promowanymi symulatorami na steam, niezaleznie od kraju pochodzenia dev/pub team. To bardziej by swiadczylo o udaniu badz nie premiery.

Jak napisalem wyzej, jak beda reklamowac gre przy kazdym nowym odcinku, ilosc graczy bedzie rosla, nawet pomimo b. slabych recenzji (ktore powinne wzrosnac jak polataja gre). Bo przed premiera wiedzieli ze bedzie syf, o czym swiadczyl przedpremierowy komentarz. A juz zastrzegaja, ze obiecane rzeczy na premiere beda nie co dwa tygodnie, a pozniej, bo najpierw musza polatac gre. Potencjal jest duzy, ale na razie marnowany w mojej opinii.

dlaczego udana pod względem finansowym? Czy ktoś z CD lub PW publikowałdane sprzedaży? Lubiany tutaj steamspy podaje 6k +/-2k. Z czego 5k to sam kickstarter zapewnial od dawna.
Recenzje wahają się w granicach 60% pozytywow. Gdybym chcial kupic gre i wszedl na fora tej gry, to szybki w tyl zwrot. Na szczescie wiekszosc osob wchodzi tam PO zakupie gry z problemami :)
I jezeli gra bedzie reklamowana przed/po programie w tivi, jakis strumien kupujacych gre powinien byc

steamcommunity.com/games/45134...
obsuwy premiery nie będzie, bo nie może być...
komentarz odnosnie refundow i negatywnych recenzji sugeruje również, że maja jakąś klauzulę w umowie z Discovery albo spodziewaja sie hejtu na dzien dobry (zasluzenie czy nie to inna sprawa).
Po weekendzie sie przekonamy

@up ja nie czekam, czekałem na Cywilizację, ba, nawet na krajowy akcent :) tu, póki co nie widzę nic co kazałoby mi wyczekiwać tej premiery. Jakby patrzeć na oficjalne info, to 11bit zrobił TWOM i Anomaly/2. Tę drugą zaliczasz do perełek? Pod jakim względem?

Bardziej na temat - jak wspominałem, firma trochę już nauczona poprzednimi tytułami idzie dobrą drogą i zrobili już paczki zablokowane dla kilku krajów (o dziwo nie regionów i nie ma tam Rosji/Cis binky , ale to pewnie z czasem :P )

Grafika w wersjach targowych/recenzenckich (przed premierą) nie jest żadnym wyznacznikiem (często w wersjach 'ostatecznych' jest grosza, niż we wcześniej wymienionych...).
Za to mechanika IMO jest ważna, szczególnie jeśli można ocenić czy gra będzie wymagała grindu czy nie (co potrafi zniechęcić wielu potencjalnych nabywców).



ktoś na PGA zda relację z /nowosci/ PW?
closed beta Gold Rusha z poslizgiem w toku, a premiera za tydzien (10 dni przed premiera closed beta? devi to albo magicy pracujacy 24/7 albo gra suuper dopracowana, ze tak malo czasu na testy).

W zwiazku z pga pojawila sie tez pierwsza oficjalna data premiery, ostatni mozliwy dzien q1 binky
edit: up : chodzi o Agony

w świetle nowych komunikatów biznes.pap.pl/pl/reports/espi/...
w co gra Girek? wylewa na GPW po 1 pln i pobiera po 4?
Kiedyś taka fajna spółka była i nawet obligacje w związku z łamaniem kowenantów można było nabyć w 'promocji'... Ktoś wie czy jeszcze obsługują Jeronimo Martins?

@Vach, to wiadomo bylo od dawna, sam prezes Kicinski w jednym z wywiadow stwiedzil, ze skala sukcesu Wiedzmina bylaby zupelnie inna gdyby powstawal w studiu USA (koszty koszty koszty). Takze o ile zatrudniali troche osob z zagranicy, to grom pracy ( i kosztow) przypadal na nasze krajowe warunki i przeklada sie to raczej na dowolna produkcje krajowa gamedev z gatunku AAA i aspirujacych do tego miana (typowe indie u braci ze wschodu wychodzi taniej i liczniej).

Odnosnie stworzenia marki - wszystko jest mozliwe. W kontekscie tego co wiemy o FP to duzo powiedziec nie mozna,, bo zbyt wiele nie wiemy binky . Ale serię moża stworzyć z czegokolwiek. W kontekscie city builder jest duzy potencjal 'seryjnosci', ale nie koniecznie, najlepiej sprzedajaca sie seria w historii podupadła - SimCity (a nie jak pisał tu któryś ze współforumowiczów - Cities Skylines czy cos), Ceasar tez nie istnieje. Istnieją też precedensy tworzenia gry TPP/FPP na podsatwie innego rodzaju, wiec o ile tu jest szansa, to 11b nie ma doswiadczenia...

Z informacji wtórnych - na Steam przed wyprzedaza jesienna zawitaja PLNy - o ile nasz rynek jest taki sobie, to janusze z pudelek moze przeniosa sie na dobra cyfrowe (jezeli staniemy sie druga Norwegia).

Agony - później - kiedy? a kto by tam to wiedział, tłumaczenie jak zawsze - ostatnie poprawki bo gra musi być picuś glancuś, ale to tylko final touch...

steamcommunity.com/games/48772...

silnik ten sam co przy Anomaly 2 - Liquid engine
więc wprawę w portowaniu powinni miec.

dobrze, ze od drm-free sie nie odzegnuja (bedzie gog ponoc)

powyzszy film na propsie! love4
warto dorzucic 'aneks' www.facebook.com/adrian.chmiel...
z mala drama w komentarzach odnosnie 'zarania dziejow' polskiego gamedev'u

fajnie by bylo gdyby Redzi byli otwarci z przychodami z Gwinta i pokazywali ktory rynek monetyzuje sie na ten moment najlepiej :)

ototo co Pan powyżej napisał.
Redzi nie mają jeszcze portfolio aby z powyższym gronem się równać (oby w przyszłości mieli, może CP będzie takim krokiem? kto wie).
Może poza Konami, wszyscy wymienieni gracze osiągali swoje portfolia przez fuzje i przejęcia (między sobą również Whistle ). Pytanie po której stronie jest obecnie CDR ma póki co oczywistą odpowiedź...

na marginesie, Gwint się rozwija całkiem przyjemnie i moim zdaniem lepiej od startującego w podobnym terminie TES Legends z większą marką i zapleczem (co choćby widać po apce mobilnej)
Duży plus
Teraz Valve będzie próbowało sił w karciance, będzie ciekawie.

@rubik: już odpowiadałem na to - całkiem sporo, a koniec roku jeszcze przed nami :)

Listopad to nie jest zły okres na premierę (o ile marketing jest prowadzony skutecznie i marka jest znana). W zeszłym był duże, dobrze sprzedane premiery tuż przed wyprzedażą Steam.

Warto pamiętać, że na premierę można dać zniżkę na 30 dni ALE Valve samo dodaje, iż może zrobić wyjątek i przedłużyć na czas wyprzedaży :)

@baks - co prawda wpis usunięty, ale nie wkładaj w usta innych to czego nie twierdzą...
Jeśli ktoś tu /wie/ czy gra odniesie sukces, to nie jestem to ja.

Przed premierą Beat Copa też tu był wklejane nagminnie linki do opływających w cukier recenzji (na steam zresztą cały czas mają ~86%, co prawda przy niewielkiej próbce) i prognozowanie sukcesu- jak się to przełożyło - widać (ale tragedii nie ma i może po bundlu recenzje na meta podskoczą).
Pisałem to tu i na innych spółkach gamedev - życzę rodzimym firmom jak najlepiej, bo potrafimy robić dobre gry hello1 (nie zawsze, ale często :P )

widac perspektywy nie byly najjasniejsze, a nie ma co porownywac tematyki i specyfiki TWOMa z Beat Copem, teraz indyki potrafia trafiac do bundli zaraz po premierze :P Do tego tu jest tier 3, wiec nie jest najtaniej, wiec costam skapnie (ale tez licznik uzytkownikow nie skoczy CHYBA ze Mordor z najwyzszego progu skusi, co automatycznie podbije tez BC). Bundle nie sa zle :)

@baks: życzę każdej spółce gamedev takich możliwości (GTA IV była 2 najdroższą produkcją w swoum czasie) i sprzedaży (w 24h nakłady się zwróciły 3 krotnie Whistle )

ale żeby nie był taki offtop, na Waszym ulubionym Steamspy liczba przy Beatcopie od wtorku powinna ruszyć w górę :)

kliknij, aby powiększyć

Wyciek od deva innej gry

dzieki za obie wypowiedzi.
tak cos mi nie pasowalo jak zobaczylem Civ 6 w linku z pierwszego postu, a w sklepach appla nie mam rozeznania.

@Utna : ale nie widac w ogole My Hospital dla iphone/ipad w USA/UK via
www.appannie.com/en/apps/ios/t...
itp

@Teresa : z ciekawości i w sumie kronikarsko, bo będę obserwował tę spółkę:
3,5 mln pobrań ogłaszali ogólnie czy dla iOS (wklejony link do appannie odnosil sie tylko do mac store)
wyglada ciekawie

na mac store wciaz sa 31 w top free, z top grossing wypadli, ale kto wie (w google ich nie ma w ogole).

niby gamedev stara sie wykorzystac popularnosc, ale widzialbym chetnie jeszcze kilka rodzimych firm (ale im raczej nie spieszno, z roznych powodow)

nawet nie chciało mi się logować, jak ktoś tu wrzucił tabelkę z porównaniem tagów (na steam dodawnych przez uzyszkodnikow) i autorytarnie stwierdzil (mylnie) o najlepiej sprzedajacym sie city builderze w historii i zestawiam z survivalami(nie bylo sprecyzowane, ze na steam...było potem przez chyba kogos innego, ale tagi steam sa jakie sa). Wieszczenie sukcesu Frostpunk bo ma byc 'survivalem' i przykladanie do tego tagow z gier FPP/TPP ma sie jak porownywanie inwestorow obligacji skarbowych i forexu binky

Na razie wyglada to jak jeden scenariusz z modów do Cywilizacji...
Ale graficznie całkiem przyjemnie, ale to dzisiaj nic nie znaczy niestety.

może liczą apki photostory jako gry
play.google.com/store/apps/dev...

@obliczenia zwrotu BC
bardzo dużo założeń w tych wyliczeniach, ale możliwe, że 11bit podał w jakich regionach chociaż w przybliżeniu sprzedawał gry. Ale nawet pomijając fakt braku blokad regionalnych (i cross tradingu, jak choćby u nas janusze kupuja pudelka, wyciagaja kody i sprzedaja w keyshopach), to przecież można było kupić w oficjalnej dystrybucji w kwietniu za 3,5$ (dowód http://i.imgur.com/hNqWyTI.png). Steamspy liczy ilość aktywacji, nie sprzedaż, dlatego też te +/- nawet 10k użytkowników podają...
Nie wiem dlaczego tez pomijany jest fakt, iz sprzedaja na BC na GOGu, a tu powinno byc in plus :)
Ja nie neguję, że się zwrócił, ale bez komunikatu to czyste gdybanie oparte na bardzo wielu założeniach, a błędy się mogą nakładać. A tu padają stwierdzenia, że zero wątpliwości i w ogóle bajka.

Odnośnie makretingu - przed BC też na tym wątku ludzie się grzali, oooo a ten jutuber sie zachwycil, a ten portal to i tamto. Wiadomo jak to sie przelozylo....

Mam nadzieje, ze FP nie spozni sie z wbijaniem w trend tego typu gier i sie ladnie nabuduje (niekoniecznie w sensie gieldowym). Potencjal jest.

DLCkami są silni, dlatego oddawanie starszych wersji za darmo to dobry krok.
Co ciekawe i dobre dla spółki, Gold Rush sfinansowany z okładem na kickstarterze (ponad 100k $)
i może wypalić całkiem nieźle.
Raczej będzie lepiej niz inna ich nisza Demolition costam (ma tez byc wkrotce premiera wersji 2018)

I Gold Rush moze trafic w gusta bardziej dochodwego rynku US niz Ru/Chiny

rubik napisał(a):
Rif napisał(a):
[quote=Scipio]
...


Wniosek:
Zainteresowanie grą przed premierą wcale nie oznacza sukcesu sprzedażowego

Pytanie do znawców branży:
Czy są gry które przed premierą miały znikome zainteresowanie przed premierą a odniosły sukces na miarę TWoM w ciągu ostatnich dwóch lat



pelna zgoda - zainteresowanie nie zawsze przeklada sie na sukces sprzedazowy.
Calkiem sporo gier gier sie sprzedalo w tej kategorii cenowej w ilosci ~1,5 mln lub wiekszej
przez pierwsze dwa lata i bez wielkiego hype PRZED premiera :)

@baks - spolka informowala o tym ze BC sie zwrocil?

@Scipio: jak juz rustical zauwazyl - hub jest widoczny od 21 godzin, takze bait nie chwycil (ale w zwiazku z ujawnieniem wyszly pakiety i na razie sa tylko 3 - standard/dev/beta, ale na region locki bedzie jeszcze czas)

Scipio napisał(a):
rubik napisał(a):

Czy są znane zestawienie ile tytułów indie w 2016 roku przyniosło ponad 15kk USD przychodów developerowi?

Założenie, że każda następna gra sprzeda się lepiej niż poprzednia wydaje się mocno optymistyczne.


W tym roku nie ma takiego tytułu. Co więcej, w tym roku tylko PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS sprzedało się na Steam w nakładzie przekraczającym milion kopii. Nawet tytuły AAA miały problem z osiągnięciem progu pół miliona sprzedanych kopii, i zazwyczaj dobijały do niego dopiero po znaczących przecenach. Nie wiem skąd u analityków bierze się ten optymizm, ale najwyraźniej według nich Frostpunk będzie w tym roku drugą najlepiej sprzedającą się grą na Steam.


que? przynajmniej kilku tytulom przybylo w tym roku +1 milion uzytkownikow (chyba, ze mowimy tylko o grach ktore mialy premiere w tym roku). Nawet indykom sie zdarzalo, ale to juz czesto zasluga bundli. A w tym roku beda jeszcze premiery z +1m (choc listopada '16 sie nie przebije, gdzie F4 mial prawie 2m w tydzien, Cywilizacja slabiej, ale tez grubo, w tym dzieki wtopie 11bit'a).

Oby im sie udalo thumbright . Hype przed premiera moze pomoc, ale jak optymalizacja bedzie lezala to zwroty pojda w ruch. I dobrze by zrobili od razu robiac paczki z blokada przynajmniej na Rosje (na TWoM po pol rodu dodali dopiero, w innych w ogole brak).
Teraz kursowi zaszkodzic moga spekulanci spekuljacy info o ich $.

odpowiedziales dokladnie na to co pytalem thumbright
zwracalem uwage, ze bez dokladnych ze spolki to taka matematyka potrafi sie nie spinac.
Steam stosuje ceny regionalne, i chocby cena dla Chin to ~50% ceny dolarowej (a sam prezes PW wspominal ostatnio, ze sprzedaz 911 to ~1/3 calej sprzedazy).
Od niedawna jest lepiej, bo steam zablokowal bezposredni crosstrading przy roznicy w cenie >10% ( w uproszczeniu). Ale jak gra trafi do sklepow zewnetrznych, ceny znowu poleca w dol.

ps. na marginesie, z ciekawosci, PW potwierdzil tez dokladny procent prowizji jaki placi?

uwielbiam tutaj wątki spółek gamingowych hello1

20% jest dla posiadaczy CMS 14/15 (a właściwie 19% - 10% dla wszystkich i od tej ceny kolejne 10%) i nie działa na silver.
Baza jest duża, bo CMS 14 byl w dzisiatkach tysiecy rozdawany za darmo :D (totez kupony fani maja)
Czekamy na rozdawnictwa 15 (a tutaj to powinno sie oplacic, DLCki powinny sie sprzedawac dzieki temu jeszcze).
Dziwi mnie, ze kart nie dodali do swoich gier, bo przy takich liczbach z tych centow potrafi wpasc grosz za nic.
@anty_teresa : konkretne zyski w artykule od prezesa czy liczba ze steamspy * cena w $ * kurs? Whistle

twitter.com/11bitstudios/statu...
chyba /złego kąta/ 11bit by nie wstawiał na swój kanał :D
można spojrzeć na kanał Redów i porównać z promocją Gwinta

Maupa zwraca uwage na specyfike catalystu i historie z nim zwiazane.
Warto sie przyjzec.
Mozliwe, ze grunty orne w Dabrowie Gorniczej schodza jak cieple buleczki, to juz zostaje kazdemu we wlasnym zakresie ocenic.

pytanie do edukatorów :)
Możecie podać źródło interpretacji sortowania wg trafności na steam(że zależy to bezpośrednio od wartości sprzedaży). Słyszałem/czytałem już różne interpretacje, ale na pytanie skąd, zawsze było - gdzieś czytałem (nie pamiętam gdzie) albo znajomy kolega dewelopera mówił...
thumbright

Odnośnie zwiększenia godzin grania - sumy zawyżone przez farmerów kart (ale to akurat dobre, bo dev zawsze ma procent od tego obrotu (aczkolwiek raczej to mało znaczące dla spółki tej wielkości z 2 grami, ale np dla FE, PW czy Artifexa to może już coś być więcej)


uo jezusicku :D
"11 bit legendarnym developerem", "kupią w ciemno każdą ich produkcję"
ładne tu stwierdzenia :D

udostępnienie wersji rocznicowej tego TWOM było bardzo dobrym ruchem z ich strony - bo dali patch+ kosmetykę za darmo, które praktycznie nic nie znaczą, a przypomnieli obecnym posiadaczom o dodatku,
który jakoś specjalnie przeceniany nie był, teraz raptem 50%, i to właśnie dodatek nakręca sprzedaż :)

bardziej mnie ciekawi jak rozwiążą kwestię GamesRepublic i sprzedaży grubo pod wodą Cywilizacji Whistle

coś nadmienisz o wynagrodzeniach? nie zapomnij wspomnieć o tym na parkiecie :)
dlatego też w przyszłości dywidendy na tej spółce pewnie nie będzie

IMO ruch dobry, kopiujący dobre i sprawdzone zagrania (jak choćby Skyrim:Legendary Edition całkiem niedawno). Dodatek jest darmowy dla posiadaczy gry, ktoś będzie chciał się przekonać kupi wersję rocznicową :) Byłoby odrobinę lepiej gdyby poinformowali o tym wcześniej to by zwiększyło minimalnie sprzedaż bundli i innych promocji (ostatnio gra była dodawana gratis przez Amazon/twich)

Skoro gra będzie f2p i nie będzie pudełek (a przynajmniej nie ma takich planów obecnie z tego co wiem) to sam release wersji 1.0 chyba za mało dla zgarnięcia puli? Bo jeżeli tak i nie mają jasno określonego terminu wydania w tych umowach to mogli by ciągnąć otwartą betę i ją monetyzować (jak zresztą wiele firm robi, bo w wersji beta czy wczesnym dostępie można więcej a trzeba mniej Silenced ). Prędzej bym zakładał MAU czy choćby jakieś milestones dla sprzedaży, ale tego się pewnie nie dowiemy.

Zaliczki nie bez powodu znajdują się w zobowiązaniach, co do tych 20 mln, jakiś dowód, że 20mln było związanych z Gwintem (Tak, czepiam się. Ale termin głównie może również oznaczać 15 Whistle ). Skoro sami są dystrybutorem na większości rynków, zastanawia mnie bardziej od czego (niż od kogo) zależy uznanie jej za bezzwrotną. Jakiś cytat na stwierdzenie, że sprzedaż kart nastraja jakkolwiek? (Stwierdzenie, że działa, jest ambiwalentne, chyba, że uznajesz, że Redzi są słabi i fakt, że ich produkt działa, nastraja optymistycznie). Milion osób zapisało się do bety, a nie jest w becie, klucze zdaje się są rozsyłane losowo. Ale jeśli tak jak podajesz, będzie milion osób w zamkniętej becie (i odpowiednio większa w gotowym produkcie) i monetyzacja wśród powracających użytkowników będzie na poziomie 10-20%, będę szarpał akcje jak Reksio szynkę...HS jest przykładem, dlatego zapewne Gwint w większości aspektów jest kalką konstrukcji na innej historii. Sprawdzone schematy w teorii zapewniają sukces, ale przy dużym podobieństwie ciężko będzie im się przebić przez Blizzarda, a dla nich marketing jest łatwiejszy - wystarczy spojrzeć na ostatni Blizzcon i efekt synergii..
A są gry karciane z ciekawszą mechaniką, czy znacznie bardziej rozpoznawalną marką, które specjalnie się nie przebijają do świadomości. Mam nadzieję, że tę zaliczkę wydadzą na serwery, bo jak poczytasz fora, to zobaczysz, że błędy połączenia to najczęstszy powód narzekań. @aircanada15 Pisałeś, że uruchomili betę w Chinach, jesteś pewien?

O ile nie pokażą jakiejś niezapowiedzianej premiery, to pozostaje czekać na CP. Przychody w Q4 powinny być przyjemne, i nawet jak bańka u nas pęknie, Redzi raczej się obronią.

po prostu wypowiadam się gdy widzę ogólniki, albo wprowadzające w błąd stwierdzenia
których jestem raczej pewien. Zamknięta beta będzie trwała przynajmniej do wiosny -
co oznacza ograniczoną liczbę użytkowników. Także rozpoczęcie monetyzacji - jasne, fajnie,
ale zapewne nawet na wiatraczki do serwerów nie starczy.
GOG jest platformą internetową, więc jeżeli dany kraj nie blokuje dostępu do internetu to beta jest dostępna na całym świecie...Wersji chińskiej nie ma, co również limituje liczbę potencjalnych testerów, nie mówiąc o tym, iż gros przychodów z wirtualnych karcianek w Azji to wersje mobilne....

Odnośnie negowania: w temacie PW poprosiłem o prostą w Twoim mniemaniu kalkulację, do dzisiaj się nie odniosłeś.

Liczba pobrań sama w sobie znaczy tyle co nic jak już zostało wspomniane wyżej.
Historia zna przypadki 'pompowania' pobrań w różny sposób (najprostszy to konsulting w Indiach). Przydaje się to przed akwizycją, publiczną ofertą itp... Bez danych o aktywnych użytkownikach, geolokalizacji, współczynniku konwersji to można bajki pisać...
T-Bull to spółka portfelowa TIGu (poprzednio znanego jako Leonidas Capital), osobowo i kapitałowo powiązanego z E-kancelarią(w upadłości), Property Lease Fund (w upadłości, poprzednio znanej jako Leasing Experts) itd...

Ale tym którzy zarobili pogratulować! Serio! Oby tylko udało się ewakuować w odpowiednim momencie

monetyzacja w zamkniętej becie...tia, na bank zarabiają...przed premierą zwrócą się już koszty!!!
.......
aczkolwiek mam jeszcze trochę, więc kibicuję. póki co gra nie oferuje rewolucji, ale przynajmniej
w odróżnieniu od dziesiątek karcianek ma rozpoznawalaną markę. Ale bez wersji mobilnej największe rynki przychodów znaczących nie wróżą

@up od kiedy SC jest grą VR?
sprzedaje się źle we wczesnym dostępie (o ile sprzedaje), klucze są w jakiś sposób dostępne z rynku rosyjskiego w keyshopach (cena na rosyjskim steamie to -60% ceny bazowej)
co będzie dalej, zobaczymy z upływem czasu, może wymyślą coś co wypromuje grę, rynek widział takie przypadki, ale dla SC trudno powiedzieć co by to mogło być

anty_teresa napisał(a):
A może po prostu wszyscy nie doceniamy potencjału nowych gier. Tak chciałbym tylko przypomnieć, ze kurs 11B był gdzie był (kilkanaście razy niżej niż obecnie) do momentu pierwszych wyników sprzedaży This War of Mine. Rynek potencjału gry nie dostrzegał, a ta sprzedała się po prostu świetnie. Być może tak będzie w przypadku PlayWay'a. To jest branża rozrywkowa i sukces jest mocno nieprzewidywalny.


Oby im się udało. Ale wycena na dzień dzisiejszy zakłada duży sukces nadchodzących premier, bądź konkretną monetyzację f2p (bardzie prawdopodobne wydaje się to pierwsze). Bo 11bit był wyceniany w miarę realnie i wystrzelił PO udanej premierze. Tutaj wycena wg mnie już zakłada podobny sukces...A branża gier jest dość specyficzna, ot kolejny przykład rodzimego Forever Ent., niby komunikaty giełdowe zakładają kolorową przyszłość z możliwym dużym sukcesem, a jednak sprzedają praktycznie całe swoje portfolio gier za 2,49$ obecnie (30 gier). Kto to wie, jak się potoczy dalej ta historia.


Klucze od prezesa się chyba już wyczerpały, więc proszę,
Car Mechanic Symulator 2014
klucz Steam JFPHZ-3E7TP-6BWTX

Ja byłem, ba, wciąż jestem zainteresowany wejściem, ale przy realnej wycenie.
Wątpię w -75% na debiucie, jeżeli będzie po 40pln+. Co się będzie działo później, trudno określić,
Przy cenie ~30 pewnie będzie spory przyrost na początku, ale to już spekulacje Silenced
Jeżeli ktoś w to wchodzi przy cenie 55pln to życzę powodzenia, serio. Jeżeli spółka będzie miała produkcje notujące rekordy i wycena będzie szła w górę (lub stała w miejscu, ale uzasadniona) to tylko bić brawa). Ja nie zarobię, ale rodzimym biznesmenom warto kibicować jeśli mają szczere intencje (w przeciwnym wypadku, tylko utwierdzę się w przekonaniu, że zbyt wiele 'byznesmenów' mamy...)!

thumbleft dzięki w takim razie

wiadomo, nie tylko spółki z tej branży przerysowują fakty niestety :/
Ponad przeciętne zainteresowanie to miał No Man's Sky.
Ale żeby nie odchodzić z rodzimego podwórka - Serial Cleaner miał być zdaje się killerem

Na chwilę obecną w mojej ocenie nic nie uzasadnia takiej wyceny, czysty hazard i interes prezesa.

aircanada: jakieś poparcie tej tezy? choćby w bajkowym prospekcie? może i tak jest, dowodów nie ma (choćby przytoczony przykład CMS i ''studia'' RedDot). Steamspy nie jest żadnym wyznacznikiem sukcesu finansowego samym w sobie (więc tabelka w kształcie przedstawionym może wprowadzać w błąd).
Przelicz mi zatem na podstawie tabelki oraz samego steamspy sprzedane kopie CMS 2014 (jeżeli to takie łatwe, nie zamie to wiele czasu). Według mnie, dużo łatwiej określić sukces gier AAA na tej podstawie (ale danych sprzedażowych, nie mówiąc o kwotach, już nie bardzo korzystając tylko ze steampspy).

vladinho - jesteś powiązany z PW? Odnośnie wideo - na tym samym kanale, w tym samym czasie opublikowany jest też trailer Agony, liczba wyświetleń - ponad 10x mniej. Może to brak dopisku gamescon? nie mam dostępu do statystyk, trudno ocenić, ale wystarczy, że wideo trafi na odpowiednie zestawienie z targów i wyświetlenia lecą prawie automatycznie.

Ale co do gry i jej sukcesu się nie wypowiadam, aktualnie surviaval horrory są w modzie, więc jest szansa. Ale jak zostało wyżej wspomniane, zainteresowanie samym wideo można zbudować na wiele sposobów..Liczba preorderów jest jakimś wskaźnikiem

odpowiem tylko pokrótce, PW był producentem bezpośrednio 1 produkcji z tabelki, pośrednio kilku.
Reddot nie jest podmiotem zależnym (a przynajmniej tak wynika z prospektu, bo KRSu firma nie posiada), a jest deweloperem gry sztandarowej. Steamspy nie jest w żadnym wypadku wyznacznikiem sukcesu - mogę podać przykłady gier z dziesiątkami, ba, setkami tysięcy na liczniku w zakresie ''owners'', a dev/producent sukcesu nie odnosi...brak odniesienia do mojego stwierdzenia odnośnie cen - zwykły inwestor, nie znający rynku, przemnoży podane wartości w tabelce w celu uzyskania powiedzmy średniej sprzedaży w dolarach, co z rzeczywistością ma tyle wspólnego co nic. To że PW w prospekcie sam porównuje się do 11bit ma usprawiedliwiać fakt porównywania w profesjonalnej analizie? Czyli jak powiedzmy Bank spółdzielczy z Koziegłów porówna się w prospekcie do 'elyty' z Londynu to SW w swojej analizie zrobi podobnie? Prospekt PW zawiera wiele życzeniowych i propagandowych stwierdzeń i porównań (ale to nie dziwi, wiele prospektów jest tak budowanych z wiadomych względów). A to tylko odnośnie tabelki. Inni użytkownicy przedstawili argumenty odnośnie obecnej wyceny i co się musi stać aby była uzasadniona. W analizie IPO rzetelnie przedstawione ryzyka. A podnoszone przez prezesa kwestie zarobków z rynku konsol to o kant...Monetyzacja rynku mobilnego obecnie też nie jest łatwa, ale potencjalnie, przy pewnej dozie szczęścia może pomóc.

Prezes szuka pytań, proszę bardzo:
Cytat:
W opracowaniu została pominięta gra Agony, która wzbudza ponadprzeciętne zainteresowanie

Na jakiej podstawie jest to stwierdzenie i co w rozumieniu PW oznacza ponadprzeciętne?
Nie natknąłem się jeszcze na wzmiankę o tym tytule, ale z tego co teraz sprawdziłem, od razu jest ''in app purchases'' do których gracze podchodzą sceptycznie o ile nie jest to marka już znana na rynku.

(Po raz kolejny można podać wiele przykładów gier które były zapowiadane jako hit, a skończyło się na klapie)

PlayWay(PW) jest producentem jedynie 2 tytułów wymienionych w tabelce.
Pod tabelką napisane jest, że oparta jest na steamspy, ich dane, ze względu
na kilka względów są obarczone błędem i zmiennością (ot, taki pierwszy w tabelce CMS2014 ma wartość 386 tyś., a steamspy obecną wartość podaje 356 tyś. :) ). I jak sam twórca zresztą zaznacza, posiadacze ≠ sprzedaż, przekładanie takie może znacznie zawyżać wyniki, bez wchodzenia w szczegóły, PW też to dotyczy (weryfikowalne). Co ciekawe steamspy również rozróżnia deva od wydawcy :)
I, aż odpaliłem prospekt, żeby sprawdzić, może PW jest właścicielem Reddot'a - nie, tylko wymienieni jako dostawca. Za to w przypadku Hard West jest jeszcze inaczej, developerem jest spółka zależna, a wydawcą miał być PW, a była spółka nie powiązana. Przewinąłem lekko do góry, zaraz nad dostawcami jest konkurencja, totalny misz masz małych (relatywnie) spółek rzeczywiście konkurujących z PW oraz gigantów branży (na marginesie wymienione Konami, od zeszłego roku poza jednym tytułem wycofało się z branży gier PC - mogą co prawda konkurować w grach mobilnych, ale nie znam portfolio, więc nie stwierdzam nic na pewno) robiąc zresztą błędy w tych tabelkach (możliwe, że edycyjne, ale i tak świadczy to o profesjonalności i raczej treści dla treści). Dalej są wymienieni producenci gier symulujących farmerstwo, a wyżej stwierdzenie, że w sumie rynek gier nie jest konkurencyjny, bo można zaleźć niszę, gdzie jest się samemu (sic!). Ale wracając do tabelki - aktualna cena zakładam, również pochodzi ze steamspy - w przypadku platformy Steam nie jest to miarodajne, bo Steam dzieli świat na regiony cenowe - jako przykład https://steamdb.info/app/320300/ , który na chwilę obecną działa na korzyść PW zresztą, ale rok, dwa lata temu kurs walut był inny, ba, istniały dwa regiony EU. Gry (również z pod znaku PW) są często bundlowane oraz rozdawane za darmo, co wpływa m.in. na aktualność ceny, jak choćby i wartości w steamspy. Oceny gier (pomijając ich adekwatność, sam Steam próbował zmienić system oceniania u siebie, co użytkownicy szeroko krytykują i chyba powracają do starego systemu, który jest wysoce ''niesprawiedliwy'') nie wpływają w znaczący sposób na dochodowość produkcji - ot wystarczy spojrzeć w tabelce na Hard West i Prof. Farmer i ilość posiadaczy. Dodatkowym argumentem, ale to już jest zdecydowanie bardziej subiektywne odczucie, jest mało adekwatne porównanie TWoM do reszty - tak jakby IMO porównywać właścicieli Subaru Impreza WRC do Toyoty Prius - niby oba samochody, oba z rodowodem Japońskim, ale jednak to nie to :)
Wybacz za ścianę tekstu, byłem żywo zainteresowany ich IPO (o czym zresztą świadczą choćby wpisy już jakiś czas temu choćby tutaj), bo branża potrafi być zyskowna, nawet pomimo dużej spekuły i rosnącej bańki. Ale 55pln?

Bo tabelka zawiera błędy i uproszczenia mogące wprowadzać w błąd, szczególnie osoby nie orientujące się w środowisku gier. Ale jak analiza opiera się na innych przesłankach/założeniach to w żaden sposób nie krytykuję czegoś czego nie czytałem.

czy w analizie znalazła się ta sama tabelka co w newsie?
www.stockwatch.pl/wiadomosci/p...

~58 pln offtheair
może znajdą się klienci na bazie popularności branży...
ale trzeba się 'zagłębić' w prospekt propagandowy

strona [strony grupy, gier z grupy i spółek powiązanych] była robiona przez jednego człowieka, może to za duże obciążenie.. ale spółka z branży IT, gdzie główny kanał sprzedaży jest online, wypadałoby mieć coś porządnego.

dla aktywacji DLCków potrzebna podstawowa gra. Ostatnio za darmo rozdawali wersję 2014 i sporo innych :)

mori napisał(a):
nikt nie komentuje co się dzieje ostatnio na spółce? :)
zmiana siedziby, szalona pompa i rajd na akcjach (wyprzedaż prezesa i 'dodruk' akcji)
może przynajmniej będzie miał z czego spłacać, albo on albo ubezpieczyciel...

Kod:
mod: Brak linków i powołania się na źródła w/w informacji - post do skasowania

nie mogę edytować, więc tutaj:
biznes.pap.pl/pl/reports/espi/...
zmiana siedziby, raport o sprzedaży prezesa i emisji
sytuacja na akcjach choćby tu:
www.stockwatch.pl/gpw/property...
oraz forum.parkiet.com/viewtopic.ph...

biznes.pap.pl/espi/pl/reports/...
ten już rok spokojny na posiadaczy salute
wykup za 2mln łączy się niejako z kolejną prywatną emisją bez catalystu,
jeżeli nie jest to jakaś wewnętrzna gra długiem to całkiem dobrze świadczy, w przeciwnym wypadku równia pochyła. Przychody spadają, ale jest szansa na odrobienie strat, zalecana wnikliwa obserwacja...

nikt nie komentuje co się dzieje ostatnio na spółce? :)
zmiana siedziby, szalona pompa i rajd na akcjach (wyprzedaż prezesa i 'dodruk' akcji)
może przynajmniej będzie miał z czego spłacać, albo on albo ubezpieczyciel...

Kod:
mod: Brak linków i powołania się na źródła w/w informacji - post do skasowania

gdzie i od kiedy jest piłeczka można sprawdzić:
www.knf.gov.pl/Images/PlayWay_...

ale przynajmniej strona została ostatnimi czasy poprawiona (ale do ideału, szczególnie jak na spółkę IT sprzedającą gry w sieci, jeszcze brakuje), nie sprawdzałem, czy dalej jest to ten sam twórca dla wszystkich powiązanych spółek i marek

ale sam chętnie się dowiem kto będzie animatorem

Cytat:
A jeśli chodzi o CDPROJEKT to znam spółkę jakby od drugiej strony. Jestem fanem, graczem. Jest to jedna z niewielu spółek, które tak doraźnie wsłuchują się w bieżące potrzeby graczy. Obstawiam, że Cyberpunk będzie miał recenzje w granicach 7-10/10, sprzedaż kilkukrotnie lub kilkunastokrotnie większa od Witchera (fanbase większy i do tego specyficzny "karciany" lub jak kto woli "growy"). Wydaję mi się również, że spółka do czasu tego wydania nie zostanie nikomu sprzedana ale to tylko moje przeczucie. Lokomotywa już ruszyła. Pytanie czy i gdzie się zatrzyma...


ale to tak na serio? jestem fanem i już oceniam grę która nawet nie jest w alfie? Ba, nawet nie, wiem jakie będzie miała oceny i jak się będzie sprzedawała...hype na długo przed premierą nie świadczy o niczym..tym bardziej ''fanbase'', o czym świadczy choćby Batman: Arkham Knight, którego marki chyba nie trzeba nikomu przedstawiać, a którego rekord w refundach przebije dopiero ostatnia 'rewolucyjna' gra No Mans Sky.

Nie głoszę też, że będzie to klapa, ale to oceniać teraz i pompować pod Cyberpunk za wcześnie...
Lubię CDP za gry wydawane jeszcze przed Wieśkiem, swoje na nich też zarobiłem (i zarobić mogę), ale ślepa wiara zawiodła już wielu. Obserwacja i zachowanie rozsądku wskazane :)
Powodzenia!

W branży przejęcia i zakupy nie są niczym nadzwyczajnym. Nie zawsze jest tak jak się można było spodziewać. Ot niedawny przykład, jakiś czas temu gigant THQ zbankrutował, w zeszłym roku zdaję się, Nordic Games kupił prawa do nazwy + kilku tytułów, teraz zmienia własną na THQ Nordic i będzie jechał na marce dużo większego gracza. Przejęcia są głównie aby pozyskać ludzi i/lub tytuły.
Gwintem na razi się nie ma co jarać, porównywanie do HS mija się z celem, pomijając już
istniejącą bazę i markę jaką wypracował wcześniej Blizz, wydatki w wersji mobilnej przewyższają wg raportów już wydatki z PC (iOS pewnie też prowadzi tutaj). Jak to się rozwinie? Czas pokaże. Do CP2077 też jeszcze daleko. Także, o ile nie pojawi się konkretne info o czymś, co wcześniej nie było wspominane, twardych przesłanek za bardzo nie ma. W3 GOTY powinien pozytywnie wpłynąć na sytuację, ale rewolucji raczej nie będzie. Wracając do przejęć, może ktoś ich kupi, może oni kogoś :)
Nikt się nie spodziewał, nawet branża, że Zebra kupi Motorolę {odwrotny kierunek jeśli już był uważany za prawdopodobny), a tu zonk :)
Z wysokiego konia upadek bardziej boli binky

remix1997 napisał(a):



Nie jest tak źle z tym kupowaniem na koniec okresu odsetkowego. Po pierwsze często bywa taniej, niż w nowym okresie, a po drugie sprzedając taniej (bez odsetek) generujesz stratę podatkową, którą rozliczysz w PIT rocznym, o ile będzie z czego.

- zaproponuję Ci ten wpis na moim blogu.


zapytam tutaj

o ile zgadzam się z ogólnym przesłaniem wpisu - cena się liczy bardziej.
Ale kilka rzeczy zostało nieuwzględnionych, bądź nie omówionych, a uwzględnionych :)

Odnośnie podawanej we wpisie rentowności - wyliczenia pierwszej transakcji są dla 60dni wobec 120 okresu, ciężko to nazwać końcówką okresu. Im bliżej końca tym margines się zmniejsza. Nie jest napisane, czy podana rentowność uwzględnia podwójną prowizję, Dodatkowo piszesz, iż wystawiasz WDA i zapominasz. W opisie transakcji nie jest wspomniane, czy dodajesz czas, jaki kasa leżała zablokowana na zleceniu do okresu dla którego wyliczasz rentowność, a potrafi to znacznie wydłużyć okres i popsuć ładnie wyglądające wyliczenia :)
Tarcza podatkowa jest fajna, owszem i może świetnie funkcjonować jako obrona przed stratą, ale czy jest sens ją generować dla samej zasady (czyli czy lepiej mieć 100pln zysku i zapłacić podatek, czy wyjść na zero i nie zapłacić podatku)?

Także cena jest primo, ale optymalizacja się przydaje (gdzie czasem można odłożyć płatność podatku o ponad rok) .

W każdym razie, dzięki za wpis na blogu!


aksu napisał(a):
Tak obligacje kupujesz po cenie brudnej czyli z narosłymi odsetkami. Dorzucasz prowizję maklerską od ceny czystej obligacji. Co do pytania drugiego to dostaniesz odsetki za cały okres półroczny, dlatego też w punkcie pierwszym "spłaciłeś" odsetki poprzedniemu właścicielowi za minione dni okresu odsetkowego i całe uprawnienie przeszło na Ciebie.

Także jesteś "stratny" tylko prowizję maklerską oraz różnicę między ceną emisyjną, a bieżącą wyceną.


stratnym można być jeszcze na podatku, płacisz od wszystkich odsetek, czyli przy zakupie na wtórnym pod koniec okresu po nominale, podatek przekracza odsetki :)

ale dlaczego od razu uciekać się do wycieczek?
Płynność w firmach pożyczkowych to sprawa zdaje się kluczowa,
i ją najłatwiej stracić, pomijając marże, które spaść mogą w każdej chwili (konkurencja nie śpi, prawodawstwo może ulec dalszym zmianom etc.). Dochodzi ryzyko zwiększenia niewypłacalności klientów,
i w tym przypadku nie ma znaczenia na jakiej marży pożyczyli gotówkę.
Redukcja kosztów jest fajna, ale tylko w odniesieniu do pierwszych kuponów na 14/10%.
Pisanie o 9,5% na 8%, jest realne tylko na papierku, i będzie procentować gdy będą chcieli robić dalsze rolki. Bo przecież ostatnie dwie emisje są emitowane z dyskontem, więc ta 'optymalizacja' już taka duża nie jest (ale jednak przynosi realny zysk). Emisja nie będzie notowana, oby była sprzedana do inwestorów, którzy powiązani ze spółką nie są (bywały już na Catalyst spółki lubiące sobie wzajemnie pożyczać $, a potem mieć kłopoty, albo insider pożyczał spółce, ładnie wyglądało wszystko na papierkach, a po kolejnych rolkach odkup po 100%). Sprawozdanie jakość specjalnie różowe nie jest (wystarczy spojrzeć wyżej), a już wcześniej spółka stosowała lekko kreatywną politykę (np. pokazywanie zysków odsetkowych z pożyczki udzielonej zarządowi na ponad 2 mln, rok do roku, podczas gdy odsetki spływały dopiero po 4 latach, która to była podczas zaciągana znacznie większa od kapitałów własnych....). Także, stwierdzenie, że dopóki będą wciskali nowe emisje/rolki, dopóty biznes się będzie kręcił. Wcisnęli teraz te 6mln, jesień powinna być spokojna...

Odnośnie dzwonienia, było to odnośnie hmm uporczywego szukania klientów...(Mikrokasie nie udzielałem zgody na przekazywanie danych nowym podmiotom, z obecnym oferującym nie miałem wcześniej nic wspólnego, więc o ile nie jest on (obecny oferujący) administratorem danych w MK, doszło chyba do naruszenia przepisów, o co w sumie zapytam).

dopóki będą opychali kolejne emisje/rolowali, dopóty byznes się będzie kręcił. Ale fakt, że do mnie dzwonili z tym, świadczy raczej o słabym zainteresowaniu nowymi emisjami

a SW jaką piękną PRową laurkę wystawił po emisji....

@matura: www.perspektywy.pl/index.php?o...
ja zdawałem jako przedmiot do wyboru, nie z obowiązku

@CDP
porównywanie gier Blizzarda do CDP ma się jak porównywanie Red Bulla do Rockstara. Zasięg i znajomość marki dla Blizzarda jest nieporównywalnie większy. Bezpośrednie przeliczanie ilości kopii gry na której bazuje karcianka na ilość użytkowników również mija się z celem. Bo docelowo ma przyciągać graczy nie związanych bezpośrednio z uniwersum (np ja w WoW nie grałem, a w HS i owszem).
Trudno oceniać coś co jeszcze bety nawet nie ma. Może odpali, może nie, na Steam'ie jest od groma karcianek, które mają różną bazę, ale nie przystającą w żaden to HS. Trochę lepiej jest na 'prywatnych' platformach, szczególnie w Azji. Także o ile nie zdarzy się coś co odpali totalnie, monetyzacja będzie średnia.

Dla rozluźnienia [tylko dla osób z dystansem]: Karty HS

kaziu_1980 napisał(a):
www.gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl...

Decyzja Sad pozytywna, spowoduje to, iż wszystko z rat leasingowych będzie spływało do obligatariuszy a nie również do innych podmiotów
jak Banki czy inne firmy ,kontrahenci. Zarząd zgodził się z decyzją Sądu, może to spowodować jeszcze mniejszą redukcję :)

brawo SĄD hello1


to w końcu można wysyłać wezwanie do spłaty czy nie? [w domyśle, aby uruchamiać zabezpieczenie]

gj7 napisał(a):
bez niespodzianki

www.newconnect.pl/index.php?pa...

W przyszłości Pan Marcin Pawłowski chętnie udzielał wywiadów na ramach SW.
Proszę SW, aby zaproponować Prezesowi Property Lease Fund S.A kolejnego wywiadu.
Proszę o stanowisko.




prosiłem już o to jakiś czas temu, p. Łukasz Konopko poinformował, iż prezes nie odpowiada na telefony, no i sprawa się skończyła [ale na dobrą sprawę co mają zrobić? prezes potrzebował pompować oferty, płacił za reklamę to i chętnie udzielał wywiadów (zmuszać go przecież nie mogą)].

właścicielem jest MP + Invest2Poland, która to prawdopodobnie posiada ten sam KRS co Aircraf Lease Poland...kółko się zamyka

@Marc, przecież to ewidentnie naganiacz....
LeasingExp też mieli dobre wyniki tak to się kończy
powodzenia

ciekawe czy rozwiązana umowa była zabezpieczeniem którejś emisji? Boo hoo!
jeśli tak, to um...

oj Smoku, siedzisz na tym trupie od dawna, pogratulowć determinacji w próbach reanimacji,
ale to syzyfowa praca, obrotów tutaj nie ma, jak się pojawi ruch w górę, to prawa strona zostanie zalana zleceniami. Ciągłe prawienie o gotówce w kasie też jakoś super o spółce nie świadczy, jeśli ciągle tam leżakuje [tak, tak, wiem, otworzyli nową placówkę...po jakim czasie?]. Mam nadzieję, że nie zostałeś ubrany po 1,2

do ''oskarów'' to tej nagrodzie daleko, to samozwańcze oskary :)
co z tego wyniknie (i jakie obwarowania związane z tym milionem na rozwój były)
czas pokaże...ale zawsze warto kibicować krajowym projektom!

no i się zaczyna, ciekawe czy w świetle tego dalej wykupią za ten kredyt najbliższe obligi, czy zostawią nawet ich z reką w przysłowiowym nocniku [i wtedy Ci co się rzucili i zdążyli przed zawieszeniem po info o pożyczce będą sobie pluć w brodę].
Ciekawe również co napiszą we wniosku i kiedy wg nich się sytuacja 'pogorszyła'. Czy po dywidendzie, czy może już po skupie po 100 na umowę, kiedy na rynku było taniej? Celowe działanie na szkodę?

wykup hello1
nie odpowiadali na maile..
ale to co rynek sprzedawał całkiem niedawno dawał słodziutką rentowność przy wykupie, nawet licząc podatki Dancing

przynajmniej obligacje się jeszcze interesują, co nie znaczy, że z sukcesem
obligacje.pl/pl/a/property-lea...

[...]W ubiegłym tygodniu Marcin Pawłowski, prezes zarządu Property Lease Fund, poinformował Obligacje.pl, że nie zamierza odpowiadać na nasze pytania w sprawie spłaty papierów dłużnych.[...]

no cóż....

Informacje
Stopień: Rozgadany
Dołączył: 13 marca 2015
Ostatnia wizyta: 6 stycznia 2022 10:03:42
Liczba wpisów: 127
[0,03% wszystkich postów / 0,03 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,471 sek.

umpxbwdm
kwnqlxdw
xlgfoujx
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
cbavbsji
yxqhhays
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat