Dziś kończą się zapisy na kolejnego dewelopera gier, który zamierza zadebiutować na rynku. Tym razem rynku alternatywnym – Newconnect.
W memorandum informacyjnym spółka rozpisuje się na temat swojej udanej ponoć produkcji My Hostital, podobnie informowała rynek o swoich sukcesach w informacjach prasowych. Gra ponoć od debiutu w dniu 19 stycznia do końca marca została pobrana przez 3,5 mln użytkowników i wygenerowała przychody na poziomie 2,5 mln zł. To znacznie więcej niż w spółka osiągała do tej pory. W 2016 r. sprzedaż zamknęła się kwotą 863 tys. zł, natomiast w 2015 roku obroty wyniosły 1,72 mln zł.
Wygląda na to, że to faktycznie hit. Gra znajduje się w kategorii top grossing wg appannie
www.appannie.com/en/apps/mac/t...Według Google Play stworzona aplikacja została pobrana pomiędzy 1 a 5 mln razy. Skoro gra sprzedaje się tak dobrze, prognoza EBITDA na ten rok mówi o 4,4 mln zysków to dlaczego u licha spółka nie pokazała wyników za całe półrocze albo choćby pierwszy kwartał? Czyśby ktoś bał się pokazać jakie były koszty marketingu? Koszt napisania gry nie był większy niż 1 mln zł, bo tyle wynosiły skapitalizowane i niezakończone prace rozwojowe na koniec roku. Do 17 stycznia kwota ta prawdopodobnie istotnie się nie zwiększyła.
Co ciekawe, mimo iż Chaerrypick nie tworzy grupy kapitałowej, ani nie ubiega się o GPW weszła na MSFF i chwała jej za to! Prawdopodobnie po to, aby móc kapitalizować koszty pisania na pracach rozwojowych, a nie zapasie. To oczywiście implikuje inne rozliczanie kosztów. W przeciwieństwie do innych mały spółek tutaj zyski pojawiają się od razu. Spółka skapitalizowane koszty produkcji amortyzuje metodą naturalną (prawdopodobnie) czyli proporcjonalnie do zakładanej sprzedaży w danym okresie. Warto o tym pamiętać w porównaniach i ocenie EBITDA, które pozbawione jest amortyzacji czyli rozliczenia kosztów napisania gry w tym przypadku.
Taki sposób księgowania nie jest zły, wręcz lepiej odzwierciedla zasadę współmierności (takowy stosuje też 11Bit czy CDProjekt), ale nie nadaje się do porównań ze spółkami pokazującymi wynik przy rozliczaniu o UOR i zmianę stanu zapasów (Jujubee, Bloober, Playway).
Spółka w strategii zakłada zarówno rozwój przez zmianę modelu (wydawanie gier płatnych na konsolach), jak również przez zwiększenie ich budżetów produkcyjnych. Kapitalizacja spółki przy cenie maksymalnej wyniesie 75,2 mln zł. Przy prnozowanym szacunkowym wyniku netto na poziomie 3,2 mln zł (Zakładam, ze spółka rozliczy 400 tys. amortyzacji w tym roku i obciąży wynik tylko podatkiem). Mamy więc w wycenie uwzględniony już co najmniej dwukrotny wzrost biznesu.