PARTNER SERWISU
tseljnov

Początkujący fundamentalista- Portfel Grahama

bzykx17x
0
Wpisów: 10
Wysłane: 8 października 2014 22:53:59
Witam . Jestem początkującym fundamentalistą. postanowiłem trzymać się rad Grahama. Niestety raczej kiepsko mi to wychodzi ponieważ ciężko jest wybrać spółki na GPW spełniające jego surowe wymagania 10 miesięcy temu stworzyłem portfel w skład którego wchodzą akcje takie jak :
ASSECOPOL
KGHM
TAURONPE
PULAWY
KOGENERA
LOTOS
PEKAO
PKO BP
PGNIG
IMPEXMET
FASING
COLIAN
RONSON
(Wiem że Ronson i Colian nie spełniają jego wymogów ale są to pierwsze akcje jakie kupiłem i dlatego wstrzymywałem się z ich sprzedażą) Uśredniam cenę wszystkich akcji dokupując je co miesiąc. Chciałem dowiedzieć się co doświadczeni fundamentaliści sądzą o tym portfelu. jakich ewentualnie akcji byście się pozbyli i dlaczego. czy portfel jest wystarczająco zdywersyfikowany ?
Przepraszam jeśli zadałem wręcz jakieś śmieszne pytanie ale wciąż się uczę:)
Z góry dziękuje za każdą odpowiedz.
Pozdrawiam

wieslawzk11
0
Wpisów: 22
Wysłane: 16 października 2014 12:21:28
Pewnie do każdej z tych spółek znajdziesz tu zarówno zwolenników i przeciwników trzymania danych akcji jako fundamentalne. Mogę Ci dać 2 wskazówki:
1. Wiem, że może Ci być trudno to przyjąć, bo każdy naturalnie na początku szuka kogoś, od kogo mógłby się uczyć, ale gdy już kupisz jakieś akcje, to najlepiej na tym wyjdziesz, jeśli po prostu je utrzymasz w portfelu i nie pozwolisz, żeby czyjaś opinia Cię rozproszyła. Inaczej możesz wpaść w pokusę częstego obracania akcjami, nadmiernej rotacji portfela.
2. Kryteria Grahama są bardzo ostre, wiem po sobie, że po przeczytaniu książki Grahama miałem pokusę natychmiastowego znalezienia spółek, które spełniały te kryteria. Bardzo często jednak warto poczekać aż kryteria danej strategii będą spełnione i nie naginać ich. Warto też nie ograniczać się tylko do rynku polskiego, wtedy jest mniejsza pokusa ,,naginania'' kryteriów.