Jestem totalnie początkujący, ale staram się coś tam wrzucić w excela i porównać spółki z danego sektora na podstawie wskaźników które pokazują mi serwisy (jakieś c/z c/wk roe roa zadłużenie itd itp) i potem jakoś to zrozumieć i ubrać w zależności.
Wpadłem w ten sposób na YAWAL, spółka ma ekstra wskaźniki. Praktycznie wszystkie są książkowe jeżeli chodzi o optymalną wartość, ale podam tu dwa najbardziej podstawowe: C/WK: 0.34 C/Z: 2.4 Znajduje sie też w silnym trendzie wzrostowym. No dobra, to przeanalizujmy to głębiej, myślę sobie.
Otwieram więc raporty finansowe, aby bardziej się zagłębić w ich dobytek.
I widzę, że poprzedni rok to były zyski w stylu 6000 tys pierwsze półrocze, i jakoś tam w końcu imponujące 28000 tys zysku netto za całość 2012. No ok, a ten rok?? Ten rok, to same straty. Pierwszy kwartał -3000 tys, po półroczu już ponad -9500 tysięcy... No i co? Jak odejmę 28000-9500 i wynik zestawię z kapitalizacją, to wychodzi super C/Z (jedyne 2,4) ale co z tego, skoro w tym roku spółka ciągle traci grube tysiaki? Dlaczego więc kurs rośnie? Nikt nie czyta raportów, ktoś tam patrzy na wskaźniki i kurs i pompuje go dalej? Czy to ja mam coś nie tak z myśleniem?
Po prostu nie widzę w tym logiki i się zagubiłem już na samym starcie nauki AF.
No bo rozumiem, że giełda bywa irracjonalna, no ale żeby po takich raportach cały rok szła o ponad 55% w górę, podczas gdy w tym roku 2012 większość czasu ostro spadała w dół?
Tak jakby ktoś wykresy pozamieniał 2012 z 2013. To nie ma sensu ! Ratunku !
|
2mek99