0 Dołączył: 2010-03-27 Wpisów: 232
Wysłane:
19 maja 2011 16:32:05
Witam, jestem początkujący jeśli chodzi o rynek Catalyst - chcę zakupić jakieś obligacje korporacyjne "na próbę" żeby zobaczyć jak to działa bo jak na razie niewiele z tego rozumiem. Jeśli ktoś miałby czas to może odpowie na moje pytania: 1. Czy jest gdzieś w necie jakaś porządna tabela z instrumentami notowanymi na Catalyst która pokazuje czy obligacje są zabezpieczone oraz kiedy odsetki są doliczane ? Reszta ważnych informacji jest dzięki bogu na www.gpwcatalyst.pl/instrumenty...2. Dobrze rozumiem że obligacje korporacyjne najlepiej kupować na samym początku roku żeby jak najpóźniej bulić podatek ? 3. Dobrze rozumiem że obligacje korporacyjne najlepiej kupować zaraz PO doliczeniu ostatniej "porcji odsetek" (czyli wtedy gdy nie ma odsetek skumulowanych lub są one bardzo niewielkie) ? 4. Czy są gdzieś jeszcze jakieś "haczyki" na które powinienem zwrócić uwagę ?
Edytowany: 25 marca 2013 20:35
|
|
PREMIUM
0 Grupa: SubskrybentP1
Wysłane:
19 maja 2011 16:58:48
Ad.1. Odsetki co do zasady lecą przez cały czas. Chodzi mi o te narosłe odsetki. Kiedy są natomiast wypłacane to trzeba patrzeć w dokumentach informacyjnych - dostępne na stronie Catalyst. Tam są zawyczaj takie tabelki z datami. Ad.2. Nie ma znaczenia czy na początku roku, czy nie. Jeśli kupisz obligacje i trzymasz do wykupu to w ogóle nie rozliczasz się przez PIT-38. Jest wtedy podatek od wypłaconych odsetek oraz ewentualnie podatek od dyskonta (jeśli kupisz z dyskontem, czyli poniżej wartości nominalnej). Są one automatycznie pobierane przez płatnika, czyli DM. Ad.3. Tak, wtedy jest to korzystne podatkowo. Ad.4. Może być dużo haczyków - ciężko mi powiedzieć co znasz, a czego nie znasz, więc nie wiem od czego zacząć.
Edytowany: 19 maja 2011 16:59
|
|
Wysłane:
20 maja 2011 15:10:13