PARTNER SERWISU
neqwymzb

CAMMEDIA [CAM_OFF]

milik
0
Dołączył: 2009-02-28
Wpisów: 11
Wysłane: 21 kwietnia 2009 19:06:39 przy kursie: 6,15 zł
Witam.



Jeszcze nie ma jeśli dobrze widzę, jeśli nie, proszę mnie poprawić.

Dzisiaj spółeczka była przez moment wiceliderem spadków. Zyski są, branża może nie najlepsza przy spowalniającej gospodarce ale czy nie warto zastanowić się nad jakimś małym pakietem na dłuższy termin?


Proszę o opinie doświadczonych inwestorów.




Pozdrawiam.

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 16 maja 2009 16:00:42 przy kursie: 6,76 zł
Biznes reklamowy zebrał w kryzysie mocne cięgi, ale outdoor i marketing bezpośredni jakoś się trzymają, gdyż one najskuteczniej wspierają sprzedaż, są łatwe do szybkiej regulacji i optymalizacji, a także mają efektywne produkty nawet dla małych budżetów. W I kwartale CAMMEDIA praktycznie powtórzyła wynik sprzed roku, ale na blisko zerowej marży - sprzedawała po kosztach. Nic więc dziwnego, że weszła w straty, natomiast chroni gotówkę, gdyż trochę wolniej płaci dostawcom. Ten sezon był zawsze dla niej najgorszy, teraz zadanie to w formie doczekać do żniw końca roku, i oby po drodze nie było gorzej w branży.

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 27 października 2009 18:21:28 przy kursie: 7,84 zł
Dzisiejsze sprawozdanie spółki można otworzyć przez jej stronę:
www.stockwatch.pl/gpw/cammedia...
Jest to zwięzły raport na temat wyników i tego co się dzieje w tej niedużej i przejrzyście skonstruowanej spółce.
III kwartał był dla niej bardzo dobry: zwiększyła przychody o prawie 20 proc. przy utrzymaniu większości kosztów na tym samym poziomie, dzięki czemu osiągnęła ładny, niemal rekordowy jak na nią zysk netto. Wynik jest ewidentnie zasługą ożywienia w segmencie rynku reklamowego, w którym działa CAM Media SA. Ta sprzedaż jest jednak bardzo świeża i prawdopodobnie powstała pod koniec kwartału, gdyż jeszcze nie została zapłacona --> wzrost należności i jednocześnie rozliczanie części kontraktów jako długoterminowe spowodowało osięgnięcie ujemnych przepływów na działalności operacyjnej. Oceniam to jako inwestycję w kapitał obrotowy, który utrzymuje się od 6 kwartałów na podobnym poziomie. Spółka ma ciągle spory zapas gotówki, ponad 7 mln zł, zmniejszyła zadłużenie kredytowe poniżej 1 mln zł.
Sytuacja spółki jest bardzo dobra, a jej finanse stabilne. Sprzedaż po krótkiej stagnacji wykazuje poprawę, a rynek reklamowy zaczyna lekko odbijać. Zarząd upatruje ryzyka w presji cenowej, ale ona jest zawsze - wyjściem jest innowacyjność i unikatowość oferty. Ja widzę ryzyko gdzie indziej: w inwestycjach internetowych w spółki zależne. Internet jest trudny, niedochodowy, bardzo konkurencyjny i szybko się zmieniający. Oraz generuje dochody tylko dla kilku mocarnych graczy - cała reszta dłuuuugiego ogona tylko tęsknie na nich patrzy.
Rynek pragmatycznie wycenia spółkę. Porównanie wskaźników na tle sektora wykazuje rozsądne wartości, nie przegrzane w żadną stronę.
www.stockwatch.pl/Stocks/Secto...


The Winner
0
Dołączył: 2009-08-15
Wpisów: 167
Wysłane: 5 stycznia 2010 10:22:37 przy kursie: 9,26 zł
Mamy od jakiegoś czasu niezagrożony trend wzrostowy :)

The Winner
0
Dołączył: 2009-08-15
Wpisów: 167
Wysłane: 6 stycznia 2010 21:56:06 przy kursie: 9,45 zł
Ma ktoś jeszcze ten papier?

Edytowany: 12 stycznia 2010 22:29

The Winner
0
Dołączył: 2009-08-15
Wpisów: 167
Wysłane: 12 stycznia 2010 22:30:38 przy kursie: 9,90 zł
hotstock pisze...
CAM Media juz kiedyś pisałem o tej spółce - przede wszystkim jest strasznie słabo płynna i jedno większe zlecenie może załamać całą AT. Ale pomijając ten fakt to od 10 listopada mamy niezagrożony trend wzrostowy. Od paru dni konsolidujemy się przy szczytach, co zazwyczaj zapowiada kontynuację wzrostu. Wsparcie na linii trendu ok. 9,30, pierwszy opór psychologiczny poziom 10,00 zł , nic więcej mądrego z wykresu nie da się wyczytać ;)

12/1/10 20:12

The Winner
0
Dołączył: 2009-08-15
Wpisów: 167
Wysłane: 23 marca 2010 09:42:00
WD można prosić o analizę raportu?

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 23 marca 2010 13:37:52
Wyniki spółki uległy gwałtownemu zaburzeniu, przez co tak odbiegają od charakterystycznych, iż struktura wycen jest poważnie rozstrzelona: od 62 gr do 13 zł na akcję
www.stockwatch.pl/gpw/cammedia...
Nie znaczy to, że nie da się na ich podstawie czegoś wnioskować.

Jeśli spółka sprawozdaje się co do grosza, to najczęściej znaczy, że w niej siedzą księgowi, a nie finansiści. A może po prostu kwoty w tysiącach wyglądają zbyt skromnie. W każdym razie spółka jak na swój segment rynku - marketing zewnętrzny - nie jest wcale mała. W 2009 r. 42 mln zł przychodów, rok wcześniej 44 mln zł, z tego niecałe 30% to marża. Nie da się natomiast przejść do porządku dziennego nad kolosalnym spadkiem zysku netto. W 2008 r. było to 5,4 mln zł, choć nie potwierdzone przepływami (lekko ujemne). W 2009 r. zostało niecałe 0,5 mln zł, jednak przy dodatnich przepływach. Ale gdyby nie odsetki z lokat, byłaby strata! Różnica jest na prawie 3,5 mln zł na marży handlowej i prawie 3 mln zł na kosztach ogólnego zarządu.

Co jest w koszcie własnym? To zależy od segmentu. Spółka wyodrębnia trzy, z których usługi internetowe można pominąć. Największy na ok. 30 mln zł to 'usługi marketingowe', co w tym wypadku oznacza pośrednictwo w sprzedaży powierzchni reklamowej, z marżą około 25%. Koszt własny to po prostu koszt zakupu sprzedanych mediów. Drugi segment, na 12,3 mln zł w 2008 r. i 10 mln zł w 2009 r. to 'niestandardowe powierzchnie reklamowe', gdzie nie sposób zauważyć, że w obydwu latach koszt własny był taki sam, czyli 7,5 mln zł. Tak więc mamy pierwsze źródło wpadki z wynikami: przeinwestowanie we własne powierzchnie, które powinny być kosztem choć trochę zmiennym, a nie całkowicie stałym.

Drugie źródło marnego wyniku to wzrost kosztów ogólnego zarządu. Podrożało praktycznie wszystko: wynagrodzenia o 23%, usługi obce o 44%, koszty pozostałe o 85%. A są to największe kwoty. Zarząd tłumaczy to inwestycjami w New Business, m.in. wysokimi kosztami startu w przetargach, do których przygotowanie jest kosztowne. Aż tak? Tendencja wzrostu kosztów wraz ze spadkiem aktywności i obrotów spółki wskazuje na nieelastyczność struktury i nieumiejętność dopasowania się do zmieniających się warunków zewnętrznych - co w marketingu i reklamie jest stanem notorycznym.

Istotnym zdarzeniem korporacyjnym był zakup spółki Ad-vice, na którym wygenerowano 3,2 mln zł "wartości firmy", czyli o tyle więcej zapłacono za jej aktywa w odniesieniu do ich wartości księgowej. Odpowiada ona za segment usług internetowych, który w 2009 r. wyrobił 2,6 mln zł przychodu i 600 tys. zł wyniku przed kosztami ogólnymi, a po ich alokacji jest na stracie. To tyle w temacie budowania wartości, przynajmniej na razie. Transakcja przez Luksemburg...

A na deser: opcyjki. Str. 68/69 zawiera coś, co nazywane jest zabezpieczaniem przepływów pieniężnych z tytułu ryzyka walutowego. Trafili ich na razie na milion złotych. Co jest zabezpieczane, skoro 99,96% przychodów (str. 11 sprawozdania zarządu) generowane pochodzi z terenu Polski?

Rynek reklamy internetowej rośnie, choć jest bardzo konkurencyjny i cierpi na sprzedaż z ogromnymi rabatami. Rynek outdooru w zeszłym roku klęczał, teraz podobno wstaje. Odżywają budżety. Może ta nadzieja dźwiga kurs, bo spółkę jest na dzień dzisiejszy bardzo trudno wycenić. Proste wskaźniki i rzut oka na sektor
www.stockwatch.pl/Stocks/Secto...
pokazują, że jest jedną z droższych, choć nie najdroższą. Klucz w odbudowie zysku, bo na nic taki wzrost struktury, który powoduje spadek rentowności.
Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Masa
PREMIUM
30
Dołączył: 2010-09-05
Wpisów: 1 074
Wysłane: 16 września 2011 11:25:46 przy kursie: 2,96 zł
Czy może mi ktoś wytłumaczyć co dzieje się z tą spółką ? Jeszcze w marcu kurs akcji sięgał 11zł a dzisiaj mamy... 2,80zł !!! Straszny spadek praktycznie właśnie od marca aż do dzisiejszego dnia.
Cytat:
Nowa strategia:
2022 +3,59 % (6 miesięcy)
2023 +44.47 %
2024 +1,36 %

myfund.pl/index.php?raport=pok...

Tomasz Nawrocki
PREMIUM
7
Dołączył: 2010-04-22
Wpisów: 739
Wysłane: 18 listopada 2011 06:13:28 przy kursie: 3,61 zł
Omówienie sprawozdania finansowego za 3 kwartał 2011 roku GK CAM Media (GKCM)

Zmiany z zakresie rachunku zysków i strat oraz sprawozdania z przepływów pieniężnych
W 3kw 2011r GKCM zanotowała dalsze pogorszenie wyników finansowych względem porównywalnego okresu roku poprzedniego, choć dało się już odczuć pozytywny wpływ typowej dla jej działalności sezonowości (większość kontraktów realizowana jest w 2 półroczu, w tym zwłaszcza w 4kw):
- kwartalne przychody wzrosły r/r o 17% (z 14,1 do 16,5 mln zł), co przy nieco wyższym wzroście kosztów własnych sprzedaży przełożyło się na tylko 11% progresję r/r kwartalnego zysku brutto na sprzedaży (wzrost z 3,3 do 3,7 mln zł);
- powyższym zmianom towarzyszył również niewielki spadek r/r kwartalnej marży brutto na sprzedaży z 23,6% w 3kw 2010r do 22,5% obecnie (w ujęciu narastającym za 4 kwartały marża brutto na sprzedaży zmniejszyła się względem ostatniego okresu sprawozdawczego z 21,2 do 21%);
- na wyniki podstawowej działalności największy wpływ miał segment usług marketingowych (62% udziału w przychodach ogółem), gdzie odnotowano r/r 4-proc. spadek sprzedaży przy jednoczesnej obniżce marży o 4pp (z 30 do 26%); w pozostałych dwóch segmentach – „niestandardowe powierzchnie reklamowe” (26% udziału w przychodach ogółem) oraz „usługi internetowe” (12% udziału) – Grupa odnotowała r/r wzrost sprzedaży o odpowiednio 10 i 232%, jednakże tylko w przypadku tego drugiego segmentu wzrostowi sprzedaży towarzyszyła znacząca progresja marży (wzrost z -35 do 18%) – w segmencie powierzchni reklamowych marże spadły o 2pp (z 19 do 17%)
- jeszcze gorsze tempo zmian niż na poziomie brutto na sprzedaży Spółka zanotowała na poziomie netto – w wyniku 16-proc. wzrostu ogólnych kosztów administracyjnych zysk netto ze sprzedaży obniżył się o 9% (z 0,6 do 0,55 mln zł);
- pozostała działalność operacyjna podobnie jak przed rokiem była na niewielkim kilkudziesięciotysięcznym plusie (chociaż jak na skalę działalności Spółki może i dużym), co „podrasowało” trochę wynik operacyjny w analizowanym okresie – 0,59 wobec 0,63 mln zł rok wcześniej, czyli spadek o 7%;
- w zakresie działalności finansowej Spółka zaraportowała kilkunastotysięczną stratę, co w związku z tym, że była ona nieco mniejsza niż przed rokiem ponownie wpłynęło na niewielkie zniwelowanie spadku kolejnych wartości wynikowych – na poziomie brutto kwartalny zysk GKCM spadł r/r z 0,6 do 0,57 mln zł, a na poziomie netto z 0,45 do 0,42 mln zł, w obu przypadkach był to spadek o 6%.

Generalnie słabe wyniki GKCM w 3kw 2011r spowodowały, że sytuacja Grupy w zakresie rentowności nadal pozostaje kiepska – poza rentownością brutto sprzedaży wszystkie inne wskaźniki rentowności są ujemne.

W przypadku sprawozdania z przepływów pieniężnych GKCM w okresie 3kw 2011r, podobnie jak w poprzednim okresie sprawozdawczym, sytuacja wygląda bardzo słabo – układ sald jest typowy dla sytuacji kryzysowej (– – –), a na poziomie ogólnym mamy znaczący jak na Spółkę odpływ gotówki. Zagłębiając się w poszczególne obszary przepływów można dodatkowo stwierdzić m.in., że:
- niewielki księgowy zysk powiększony o amortyzację i inne niewielkie dopływy gotówkowe został skutecznie pokryty korektami dotyczącymi zmian w zakresie operacyjnego kapitału obrotowego (zwłaszcza ujemnymi rozliczeniami międzyokresowymi kontraktów długoterminowych na kwotę 2,6 mln zł), co poskutkowało odpływem z działalności operacyjnej ok. 1,7 mln zł gotówki;
- saldo z działalności inwestycyjnej, głównie za sprawą wpływów ze sprzedaży aktywów finansowych, było tylko na niewielkim minusie (-57 tys. zł), ale jednocześnie należy zauważyć, że Spółka z lekką nadwyżką odtworzyła swój majątek produkcyjny – wydatki netto na środki trwałe i wartości niematerialne były nieznacznie wyższe od ich bieżących odpisów amortyzacyjnych;
- podobnie jak w poprzednich okresach sprawozdawczych działalność finansowa Spółki charakteryzowała się odpływem gotówki (tym razem było to -0,16 mln zł) związanym ze spłatą kredytów i pożyczek oraz ich bieżącą obsługą (odsetki).

Ocena sytuacji finansowej
Biorąc pod uwagę analizę sprawozdania finansowego za 3 kw 2011 roku sytuację finansową GKCM można ocenić jako dość bezpieczną:
- aktywa Spółki są finansowane w 61% kapitałami własnymi, przy jednocześnie niskim poziomie zobowiązań bankowych.
- struktura finansowa jest prawidłowa – majątek trwały z blisko dwukrotną nadwyżką jest finansowany kapitałami długoterminowymi (w zdecydowanej większości własnymi);
- majątek obrotowy spółki na koniec września 2011 roku blisko dwukrotnie przewyższał zobowiązania bieżące (bieżący i likwidacyjny wskaźnik płynności wyniósł w obu przypadkach 2,02);
- wskaźnik płynności dochodowej (cash flow operacyjny/zobowiązania krótkoterminowe), z uwagi na permanentnie ujemne przepływy operacyjne jest na minusie (-0,05), co oznacza że roczna gotówka wygenerowana z działalności operacyjnej nie pozwala Spółce na spłatę nawet 1 złotówki zadłużenia krótkoterminowego;
- kapitał obrotowy netto (podobnie jak jego obie składowe – operacyjna i pieniężna) jest od wielu kwartałów dodatni i znacząco przewyższa potrzeby spółki w tym zakresie (cykl obrotu kapitału obrotowego netto wynosi 103 dni przy cyklu konwersji gotówki, wyznaczającym okres zapotrzebowania na kapitał obrotowy, na poziomie ok. 44 dni);
- jakkolwiek zmiany w zakresie długości składowych cyklu konwersji gotówki były w analizowanym okresie niewielkie, to należy odnotować, że cały czas cykl ten utrzymuje się w nieznacznej tendencji spadkowej (decydujący wpływ na to ma fakt, zę okres spłaty zobowiązań handlowych wydłuża się o więcej aniżeli skraca się cykl inkasa należności).

Link do wskaźników finansowych www.stockwatch.pl/gpw/cammedia...

Jeśli chodzi o zmiany w zakresie bilansu to warto odnotować, że suma bilansowa wzrosła się kw/kw o ok. 4%, co po stronie aktywów wynikało z ok. 1% wzrostu majątku trwałego i ok. 6% wzrostu majątku obrotowego (głównie należności i innych aktywów obrotowych), a po stronie pasywów złożył się na to 1% wzrost kapitału własnego oraz 9% wzrost zobowiązań (głównie handlowych).

Reasumując od strony zadłużenia i płynności GKCM prezentuje się bardzo bezpiecznie, co mimo bardzo kiepskiej rentowności skutkuje wysokim ratingiem w serwisie na poziomie AA+.

Jeśli chodzi o perspektywy działania GKCM to Zarząd w komentarzu do raportu nie wskazuje na żadne nietypowe czynniki, które miałyby wpływ na wyniki Grupy, jednocześnie stwierdzając, że dla jej działalności typowe jest nadrabianie słabych wyników 1p w końcówce roku. Warto jednakże zauważyć, że mimo optymistycznego nastawienia na 4kw b.r. kierownictwo Spółki z niepokojem patrzy w przyszłość w związku z postępującą sytuacją kryzysową w Europie.

Ocena sytuacji rynkowej
Automatyczne wyceny w serwisie wskazują na optymalną (choć z pewnym potencjałem spadkowym) cenę akcji CAM Media na GPW w Warszawie. Należy jednak zauważyć, że wynik ten jest zasługą przede wszystkim bardzo wysokich wycen mnożnikowych, bazujących na przychodach lub wartości księgowej. Wszystkie metody dochodowe, z racji ujemnych wyników finansowych w ujęciu 12 miesięcznym, nie zostały aktywowane. Tak więc jak na razie, mimo znaczącego spadku wartości w ostatnich miesiącach, akcje CAM Media nie wydają się atrakcyjną inwestycją w średnim terminie.
Link do wskaźników rynkowych www.stockwatch.pl/gpw/cammedia... oraz...
wycen www.stockwatch.pl/gpw/cammedia...

Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.


wariat
0
Dołączył: 2010-09-07
Wpisów: 88
Wysłane: 15 lutego 2013 22:58:42 przy kursie: 3,13 zł
Cammedia to spółka z którą łączy mnie pewien sentyment. Dołek z ostatnich dwóch tygodni wygląda bardzo podobnie do dołka w grudniu 2011, wsparcie w okolicy 2.60 zadziałało. Zastanawiam się jednak nad przyszłością spółki w dłuższym terminie. Może jest ktoś kto analizował temat głębiej niż z wiadomości dotyczące lotniska w Modlinie, sprawy w WSA i inne komunikaty ESPI.

Jeszcze druga sprawa - dwukrotnie przeglądałem historię spółki na tym forum i w komunikatach i nie znalazłem przyczyny spadków w 2011 roku z prawie 12 złotych do 3. Jedyne czego nie porównywałem to raporty kwartalne. Czy tam znajdę uzasadnienie, czy po prostu takiego nie ma i rynek bez żadnych przesłanek fundamentalnych ustalił cenę? Może coś mi umknęło ale nie widziałem żeby akcjonariusze wychodzili poniżej progu 5% zaangażowania. Co więcej, co jakiś czas pojawiają się komunikaty o nabywaniu akcji.

To co mnie na dłuższą metę odstrasza to niski obrót i niewielkie zainteresowanie spółką zarówno wśród drobnych jak i grubych...
Kod:
/mod: usunięto niedozwolone treści na wątkach spółek dotyczące własnych transakcji/
Edytowany: 15 lutego 2013 23:17

Tomasz Nawrocki
PREMIUM
7
Dołączył: 2010-04-22
Wpisów: 739
Wysłane: 26 marca 2013 10:47:38 przy kursie: 2,92 zł
OMÓWIENIE SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO ZA 2012 ROK GK CAM MEDIA (GKCM)

Zmiany z zakresie rachunku zysków i strat oraz sprawozdania z przepływów pieniężnych
Dokonania GK Cam Media w 2012r można podzielić na dwa okresy. W pierwszym półroczu Grupa notowała wyraźną poprawę wyników w ujęciu r/r, uznając to za dobry omen końca kryzysu na rynku reklamy i spodziewając się dalszej poprawy. Niestety jak pokazały wyniki drugiego półrocza wspomniana wyżej poprawa w okresie styczeń-czerwiec była głównie efektem organizacji EURO2012, a po jego zakończeniu ujawniły się ponownie tendencje kryzysowe. Mimo wszystko jednak w skali całego 2012 roku wyniki GKCM nie prezentują się źle. Co prawda przychody spadły r/r o 8%, ale w zakresie dalszych poziomów wynikowych Grupa notowała już progresję – zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 8%, zysk netto na sprzedaży o 119%, a na poziomie wyniku operacyjnego, brutto oraz netto zaraportowano zyski wobec strat przed rokiem.

Mało pozytywnego natomiast można powiedzieć o dokonaniach Grupy w 4kw u.r. Na poziomie przychodów wykazała ona r/r spadek o 33%, któremu towarzyszył 25-proc. regres w zakresie zysku brutto oraz 78-proc. w odniesieniu do zysku netto na sprzedaży. Wyniki Grupy na dalszych poziomach rachunku zysków i strat zostały poratowane zyskiem na pozostałej działalności operacyjnej oraz działalności finansowej. Biorąc pod uwagę, że w analogicznym okresie roku poprzedniego raportowano w tych obszarach straty, niekorzystne dotychczas zmiany wyników w ujęciu r/r uległy istotnemu przyhamowaniu (zysk operacyjny zmniejszył się o 26%) lub nawet odwróceniu (na poziomie zysku brutto wykazano 3-proc. poprawę). Koniec końców, po uwzględnieniu obciążeń podatkowych, na poziomie wyniku netto GKCM wypracowała w 4kw u.r. zysk mniejszy o 7% aniżeli w 2011r (w tym zysk dla akcjonariuszy o 11% mniejszy). Od strony wartościowej przedstawioną wyżej sytuację zaprezentowano na wykresie poniżej (jednostka – tys. zł).


Za pogorszenie wyników GKCM, tak w odniesieniu do całego 2012r jak i 4kw, odpowiada przede wszystkim największy z wyróżnianych segmentów – usługi marketingowe. W całym 2012r odnotowano tu spadek przychodów rzędu 38%, a zysku brutto na sprzedaży z uwzględnieniem kosztów sprzedaży o 54% (w przypadku 4kw były to spadki odpowiednio o 84 i 177%). W przypadku pozostałych dwóch segmentów GKCM – niestandardowe powierzchnie reklamowe oraz usługi internetowe – sytuacja była dużo lepsza. Zwłaszcza tyczy się to powierzchni reklamowych, gdzie w skali roku sprzedaż wzrosła o 60%, przy jednoczesnym wzroście dochodowości o 359% (w przypadku 4kw były to wzrosty odpowiednio o 127 i 1212%).

Załamanie wyników oraz spadek rentowności GKCM w drugim półroczu u.r. dobrze widać patrząc się z szerszej perspektywy (wykresy poniżej; ujęcie narastające za 12m; jednostki – tys. zł oraz %). Jednocześnie warto zauważyć, że dzięki wdrożeniu szeregu programów poprawiających sprawność zarządzania oraz skoncentrowaniu się na obszarach o wysokiej dochodowości, Grupie udało się utrzymać marżę brutto na sprzedaży na wysokim poziomie. Bez poprawy sytuacji w gospodarce trudno oczekiwać tu jednak jakiejś poprawy, a ostatnie dane nie nastrajają optymistycznie. Dodatkowo należy zauważyć, że raporty GKCM za 1 i 2kw b.r. będą miały za punkt odniesienia dobre dane sprzed EURO2012 co sprawia, że raczej należy przygotować się na spore pogorszenie wyników (ich utrzymanie na poziomie zeszłorocznym będzie można uznać za miłą niespodziankę).


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


W przypadku sprawozdania z przepływów pieniężnych GKCM nie można powiedzieć za wiele dobrego. Generalnie sytuacja w tym obszarze jest bardzo niestabilna co widać na wykresie poniżej (ujęcie narastające za 12m, jednostka – tys. zł). Jak można zauważyć, ostatni okres sprawozdawczy był kiepski pod względem przepływów operacyjnych (stąd ich solidny spadek w porównaniu ze stanem na koniec września u.r.), co przy systematycznych wydatkach inwestycyjnych i niedostatecznym wsparciu finansowym przełożyło się w ostatecznym rozrachunku na odpływ gotówki. In plus można właściwie zwrócić uwagę jedynie na politykę inwestycyjną Grupy, która mimo kryzysu na głównym rynku działania cały czas stara się rozwijać, ponosząc wydatki na aktywa rzeczowe i niematerialne przekraczające poziom ich amortyzacji.


Ocena sytuacji finansowej
Biorąc pod uwagę analizę sprawozdania finansowego za 2012 rok sytuacja finansowa GKCM pozostaje bezpieczna (serwisowy rating: AA+). Grupa bardzo dobrze prezentuje się pod względem płynności finansowej (posiada nawet nadwyżkę w zakresie kapitału obrotowego) oraz cechuje się umiarkowanym zadłużeniem rzędu 40% aktywów (przy tym głównie o charakterze nieoprocentowanym).

Ze szczegółowymi wskaźnikami finansowymi można zapoznać się pod linkiem: www.stockwatch.pl/gpw/cammedia...

W odniesieniu do sytuacji bilansowej GKCM można stwierdzić systematyczny rozwój biznesu w okresie ostatnich 2 lat, przy zachowaniu bezpieczeństwa w zakresie struktury kapitałowo-majątkowej (majątek trwały finansowany jest ze sporą nadwyżką kapitałem własnym).


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


Ocena sytuacji rynkowej
Automatyczne wyceny w serwisie wskazują na optymalną cenę akcji CAM Media na GPW w Warszawie, choć ich wyniki są bardzo rozbieżne. Bez poprawy koniunktury w gospodarce, i w jej następstwie wyników finansowych GKCM, trudno będzie tu o jakiś wzrostowy przełom.[/delay]
Link do wskaźników rynkowych www.stockwatch.pl/gpw/cammedia... oraz...
wycen www.stockwatch.pl/gpw/cammedia...

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość



Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,562 sek.

dyfsrsed
dlwpvpmt
axalgnhz
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
iqnhtlmo
ztdehuhz
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat