PARTNER SERWISU
amzkapso
adamgrey

adamgrey

Ostatnie 10 wpisów
W dzisiejszym wydaniu internetowym "Parkietu" optymistyczna wypowiedź Prezesa PBG:
www.parkiet.com/artykul/7,1080...

Cytat:
Jerzy Wiśniewski, prezes i główny akcjonariusz PBG (ma akcje uprawniające do 41,42 proc. głosów na walnych zgromadzeniach akcjonariuszy), może zacząć kupować akcje firmy. – Kurs PBG jest na tyle niski, że bardzo poważnie rozważam zwiększenie zaangażowania w kapitale spółki – mówi „Parkietowi" szef budowlanej grupy. – Aktualna cena jest bardzo atrakcyjna, a biorąc pod uwagę perspektywy rozwoju i szanse, jakie daje nam rynek, uważam, że warto zainwestować w te akcje – dodaje. Nie chce jednak zdradzić, czy podjął już jakieś decyzje.


Kod:
mod: dostawiaj cytaty do linków

Wprowadzenie e-myta paradoksalnie ma też zalety dla średnich firm takich jak PEKAES. Opłaty z tytułu e-myta są zróżnicowane w zależności od poziomy norm emisji spalin (EURO), czyli promują nowsze pojazdy, spełniające bardziej restrykcyjne normy takie jak np. EURO-5. I w tym miejscu PEKAES może mieć przewagę nad małymi firmami, które zwykle dysponują starszym taborem. Myślę w tym miejscu o tym, że omijanie płatnych dróg na dłuższą metę, ani nie będzie efektywne.

Według mnie to głównym problemem PEKAES jest przerost zatrudnienia i rozdęte koszty. Tak jak wcześniej pisały inne osoby: m.in. koszty Zarządu.
Sam pracuję w branży TSL i wiem, że znaczny procent obrotów średniej wielkości firm spedycyjnych generują duże kontrakty, z dużymi podmiotami. Tacy klienci nie mają wystarczających zasobów do tego aby zarządzać grupą wielu małych małych dostawców usług transportowych i stad wybierają firmy takie jak PEKAES, więc nie zgadzam się z lukach, który napisał:
"...średniej wielkości firma jest w stanie obsłużyć tak samo dobrze i pewnie z 20-30% taniej. Wszyscy piszą o dużych klientach, mityczni duzi i nieliczący się z kosztami klienci to jest dla dziecka na dobranoc dobra opowieść..."
Tak na marginesie to wg mnie PEKAES jest średniej wielkości firmą w branży TSL, duże to m.in.: Kuhne&Nagel, RABEN, etc.

Nie zgadzam się z tezą lukch:
"Niby jest restrukturyzacja, ale jakoś nie działa. Ten rynek jest w Polsce wysoce konkurencyjny i bardzo rozdrobniony, nie ma w nim miejsca na takie kolosy, a raczej na średnie i małe spółki. A propo małą konkurencyjną do PEKAESu spółkę z kilkoma dobrej klasy zestawami można by od zera na nogi postawić za ... wspomniane już koszty zarządu ... to daje do myślenia."
Jeśli myślimy o dużych klientach dla których ważna jest jakość usług, to małe podmioty często nie są w stanie jej zapewnić. Druga sprawa to fakt, że duże podmioty organizują elektroniczne przetargi na świadczenie usług, w których do obsłużenia jest duży wolumen ładunków. W takich sytuacja tylko duże podmioty mogą przystąpić do przetargu. Ich doświadczenie, technologia i procedury mogą zapewnić wymaganą jakość obsługi powtarzalność procesu w trakcie trwania kontraktu.
Aktualna wycena akcji PEKAES jest poniżej wartości likwidacyjnej - wg mnie to atrakcyjna cena.

W kasie pozostało około 90 mln gotówki (stan na wg danych na 31-03-2011 po uwzględnieniu wypłaty dywidendy). Kapitalizacja 198 mln zł... Według mnie ta firma jest warta więcej niż 108 mln zł... Teraz pozostaje tylko czekać na pierwsze zyski z core business'u i kurs pójdzie do góry.

Dzisiaj obserwujemy duży spadek na akacjach ŚNIEŻKI (-8,5%). Zastanawia mnie czy powodem jest raportowany w ostatnim sprawdzaniu spadek zysku o 40% Think Jeśli tak to jest to niezłe opóźnienie - reakcja po miesiącu od raportu.
Byłbym wdzięczny Załodze Stochwatch'a, za omówienie ostatniego sprawozdania.

Obserwuję spółkę od ponad roku i pamiętam już podobne kursy. Według mnie potencjał spadków nie jest duży, ale dopóki wyniki nie zaczną się poprawiać nie spodziewałbym się też znacznych wzrostów.

Sam pracuję w firmie z branży TSL, mniej więcej o połowę mniejszej pod względem przychodów od PEKAES. Strategia, którą jakiś czas temu ogłosił PEKAES zakłada m.in. rezygnację z zatrudniania własnych kierowców na rzecz korzystania z podwykonawców. W firmie w której pracuję zostało to zrealizowane już około 2 lata wcześniej i muszę przyznać, że przyniosło korzyści kosztowe.
Drugim pozytywnym elementem strategi są planowane znaczne nakłady na rozwój firmowego IT, szczególnie w tej branży to ma znaczenie i powinno przełożyć się na poprawę procesów firmy.
To czego nie jestem pewien to czy dobrym pomysłem w ramach strategii jest znaczny nacisk na rozwój segmentu przewozu ładunków drobnicowych? W tym segmencie jest silna konkurencja m.in. ze strony Raben czy Kuhne&Nagel, itp.
Potencjał rynku transportu drogowego jest duży, a Polskie firmy o ile dobrze pamiętam wykonują najwięcej pracy przewozowej z całej UE.
Podsumowując jeśli tylko strategia będzie konsekwentnie wdrażana to myślę, że PEKAES z czasem powinien poprawiać wyniki.

Informacje
Stopień: Ostrożny
Dołączył: 16 kwietnia 2009
Ostatnia wizyta: 1 grudnia 2022 09:11:08
Liczba wpisów: 8
[0,00% wszystkich postów / 0,00 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,235 sek.

cucgjkdg
ypccytly
zqwwhavn
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 430,89 zł +382,15% 96 430,89 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
vsqxpuro
wsrjjpmv
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat