anzhzteh
Advertisement
PARTNER SERWISU
jmecyqmc

Indeksy WGPW

musco
0
Wpisów: 2
Wysłane: 22 lutego 2012 21:29:43
Witam. Jestem początkującym "inwestorem" na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych. Akurat tak się złożyło, że zaczynam z tym akurat w momencie, w którym coraz częściej widzi i słyszy się o możliwej realizacji zysków po wzrostach z początku roku. Stąd moje pytanie i prośba o podzielenie się informacją, który według Was polski indeks najlepiej obrazuje sytuacje naszego rynku w całości. Jakie są wady i zalety poszczególnych indeksów. Czyli ogólnie co obserwować, aby przygotować się na zwroty na rynku. Który wykres wartości indeksu najlepiej potraktować analizą techniczną w celu wyznaczenia aktualnego trendu lub znalezienia sygnałów na odwrócenie? Pozdrawiam
Edytowany: 22 lutego 2012 22:44

Caveo
0
Wpisów: 3
Wysłane: 22 lutego 2012 22:45:44
Wydaje mi się, że to zależy na jakich spółkach chcesz grać, jeśli z tych większych (WIg20) to obserwuj i kieruj się tym indeksem, jeśli spółki z wig20, wig40, wig80 to kieruj się WIg-iem ogólnym.

Może ktoś z bardziej doświadczonych zweryfikuje moją opinię. salute

„Żeglarz nie może opanować oceanu, ale potrafi zapanować nad sobą. Studiuje układy prądów oraz mapy pogody. Uczy się techniki bezpiecznego żeglowania i zdobywa doświadczenie. Wie, kiedy należy wypłynąć, a kiedy lepiej pozostać w porcie. Dobry żeglarz robi użytek ze swojej inteligencji.”
A. Elder - Zawód inwestor giełdowy

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Wpisów: 8 588
Wysłane: 22 lutego 2012 22:51:00
O indeksach można długo - mam nadzieję, że się wywiąże ciekawa dyskusja.
Mój pogląd jest taki, że indeksy to lipa. 67,5% (sprawdziłem właśnie) indeksu WIG to składniki WIG20.
A w WIG20 pierwsze 5 spółek to 59,1% udziału. Czyli te 5 spółek odpowiada za kształtowanie 40% wartości indeksu szerokiego rynku. Dziękuję za taki indeks!
A jak zaczniemy gadać o zasadach doboru składników to nóż się w kieszeni otworzy.