PARTNER SERWISU
cpounzml
1 2

Analiza techniczna - jak to u licha działa?

SteV
0
Wpisów: 302
Wysłane: 14 kwietnia 2011 22:35:41
Witam ponownie,

Drogą przypomnienia, jestem inwestorem początkującym który stara się dopiero poszerzać swoje horyzonty w zakresie wiedzy z inwestowania. Ogólnie skupiam się na analizie fundamentalnej i szukaniu drogi do sukcesu czytując ludzi którzy do niego doszli (Graham, Buffet do tej pory - przymierzam się do tomiska Security Analysis).

Nie wiem dlaczego ale nie potrafie w żaden sposób przekonać się do analizy technicznej.. Przedstawie swoje argumenty, które wydają mi się absolutnie logiczne. Potem prosiłbym tych którzy nie widzą logiki w tym co napisałem aby wskazali mi błędy w moim myśleniu. Za wszelkie uwagi dziękuje. Być może wątek ten gdzieś tam kiedyś posłuży tym co mają podobne wątpliwości do moich.

Zacznijmy więc. Analiza techniczna. Jeżeli dobrze rozumiem polega ona na przewidywaniu przyszłości zachowania kursu na podstawie zasad opartych o cykliczność pewnych zjawisk przeszłości. Często w literaturze pojawiają się tutaj przykłady jakoby człowiek był dość przewidywalną istotą i w pewnych sytuacjach zachowywał się w swojej naturze po prostu podobnie. Ok, jasne. Ale jak u licha przy dzisiejszej globalizacji, tysiącach, setkach tysięcy, może nawet i milionów podmiotów którzy w różnych przedziałach czasowych, za różne kwoty wchodzą/wychodzą z pozycji - cokolwiek przewidzieć?

Biorąc pod lupe instytucje które obracją niewyobrażalnymi kwotami. Po pierwsze wielkość tego kapitału i okres jego obrotu jest zmienny. Po drugie często owe instytucje nawet na siłę muszą inwestować pieniądze w jakieś spółki. Przykładem mogą być TFI w funduszach akcyjnych (minimum 60% portfela ZAWSZE w akcjach). Jak zatem racjonalnie można naśladować i dostosowywać swoje decyzje inwestycyjne do ruchów kursu często kształtowanego przez decyzje owych instytucji?