PARTNER SERWISU
fxtyrirc

Okresowa amortyzacja obligacji (przedterminowy, dobrowolny wykup)

Pink Floyd
0
Wpisów: 177
Wysłane: 25 lutego 2011 21:29:12
Witam,

Czytajac dokument informacyjny dla obligacji Prime Car Management natrafilem na taki wlasnie punkt. Jako, ze jestem nowy w temacie, czy mozna prosic o jakies slowo w tym temacie? Slyszalem, ze jednym z ryzyk jest przedterminowy wykup -- to jedno z tych "lepszych" ryzyk :-) Natomiast amortyzacja to dla mnie novum :)

Zeby moze nieco usystematyzowac mozliwosci wykupu obligacji (w tym konkretnym przypadku), to umieszczam je tutaj:
1/ okresowa amortyzacja
2/ przymusowy, przedterminowy wykup, gdy nastapi wymagalnosc obligacji
3/ wykup na zadanie Obligatariusza (przy okreslonych warunkach)
4/ wykup w terminie zapadalnosci

Oczywiscie sam dokument informacyjny sporo pisze w tym temacie, ale dobrze byloby uslyszec glosy komentarza ze strony doswiadczonych kolezanek i kolegow :-)

Serdecznie pozdrawiam :)
PF
Edytowany: 25 lutego 2011 21:38

plynacyzrynkiem
0
Wpisów: 1 344
Wysłane: 25 lutego 2011 21:57:11
rozroznilbym tutaj ryzyko od zaplanowanego "zachowania sie" obligacji

amortyzacja to zaplanowana przy emisji zmiana nominalu obligacji; i niekoniecznie musi to byc redukcja nominalu. W kazdym razie wielkosci sa znane i wyceniane od poczatku, zas obligacje callable/putable to zwyczajnie kombinacja prostej obligacji i odpowiedniej opcji na stope procentowa

to sa w miare proste przypadki; poczytaj a ABS/MBS itp - dla takich instrumentow ryzyko terminu wykupu jest duzo bardziej zlozone niz ryzyko stopy

Marcin Osiecki
PREMIUM
0
Grupa: SubskrybentP1
Wpisów: 855
Wysłane: 25 lutego 2011 22:05:50