Temat:
DADELO
Jako klient Spółki dodam, że ma bardzo przyjazny front-end sprzedażowy (sposób konfiguracji roweru, opcje wysyłki), dobry customer support i atrakcyjne ceny. W skrócie - fajnie się u nich kupuje rower przez internet.. Jeżeli boom rowerowy z 2020 miałby się powtórzyć w sezonie 2021, to Dadelo na pewno jest w stanie w nim partycypować - niewykluczone, że w stopniu większym niż konkurencja.
|
|
Temat:
PBKM
Ktoś wie kiedy pierwsze notowanie ? Jest jakieś przesunięcie w stosunku do pierwotnego harmonogramu ?
|
|
Temat:
PBKM
sbyszek napisał(a): Bardzo przypomina działalność firmy ubezpieczeniowej, gdyż charakter usługi proponowanej przez spółkę - jest podobna jak usługa zawarcia polisy ubezpieczeniowej w firmie asekuracyjnej. Systematycznie płaczisz składkę, ale nie wiesz czy i kiedy skorzystasz z takiego odszkodowania (komórek macierzystyh).
Podobieństwa do ubezpieczeń rzeczywiście są, ale nie do końca. W firmie ubezpieczeniowej, jeśli zajdzie zdarzenie musisz wypłacić odszkodowanie, którego kwota może być bardzo różna, bardzo często znacznie przewyższająca przychód z danej umowy. To sprawia, że koszt związany z daną umową czy nawet portfelem umów jest mocno nieprzewidywalny i często zależny od czynników poza kontrolą firm ubezpieczeniowych (katastrofy naturalne, zmiany stóp procentowych, zmiana prawa). W przypadku PBKM koszt przechowywania jest dużo bardziej przewidywalny. To trochę takie wieloletnie ubezpieczenie pozbawione istotnego elementu ryzyka - dlatego pisałem wcześniej o stabilności biznesu. Natomiast sama wycena akcji to oczywiście inna kwestia, ale to się okaże jak poznamy wyniki przydziału dla instytucjonalnych a ostatecznie na debiucie.
|
|
Temat:
PBKM
Dokładnie to mam na myśli.
|
|
Temat:
PBKM
Grupa docelowa nie jest tak do końca ograniczona, bo cały czas nowe osoby wchodzą w wiek, w którym mogą mieć dzieci. Dodając do tego stabilny portfel istniejących umów daje to perspektywy na wzrost, choć pewnie nie tak szybki jak w pierwszych latach działalności.
Sam biznes wydaje się dosyć stabilny. Wartość istniejącego portfela można dość łatwo wycenić, natomiast dla wyceny całej spółki kluczowe jest to do jakiego stopnia spółka jest w stanie zwiększyć skalę pozyskiwania nowych klientów.
Sam jestem klientem PBKM i z rozmów ze znajomymi widzę, że rośnie świadomość możliwości skorzystania z tego typu usług, dlatego nie oceniałbym aż tak pesymistycznie perspektyw wzrostu.
|
|