Temat:
ZEPAK
Spółka w ślad za innymi podmiotami z sektora energetyki systematycznie odrabia straty kursowe. Najbliższy opór to wierzchołek z lutego br. (ca 26,50 PLN).
|
|
Temat:
DASE
Firma DASE sprzedała mieszkanie w Świdnicy. Pieniądze wpłynęły do kasy spółki i de facto jest to zgodne z podstawowym scenariuszem, który Spółka zakładała na 2014 rok, którym jest sprzedaż wszystkich lokali mieszkalnych i niemieszkalnych przeznaczonych do zbycia oraz całkowita spłata kredytu inwestycyjnego w wysokości 1.650.000 PLN - generującego b. wysokie koszty odsetkowe. Dla przypomnienia: Zysk netto za IQ2014 ukształtował się na poziomie 157.426 zł - jednak na poziom zysku netto zdecydowanie ujemny wpływ miały właśnie wysokie koszty finansowe (146.081 PLN), które znacznie obniżyły zysk operacyjny (317.879 zł). Czyli krótko: wszystko idzie zgodnie z planem. Źródło: biznes.pap.pl/pl/news/listings...
|
|
Temat:
BOMEDIA
Wg mnie wszystko jest w porządku.
|
|
Temat:
ZEPAK
|
|
Temat:
BOMEDIA
"Wtedy dopiero jako akcjonariusz mniejszościowy będziesz wygrywał z rynkiem." ======================================================================================= Gdzieś ty się chłopie naczytał tych wszystkich "mądrości". Póki co zarabiam na giełdzie, więc swoje nauki zachowaj dla kogoś innego - może wtedy przejdziesz do historii i literatury.
|
|
Sytuacja na Ukrainie powoli się stabilizuje ... i to może być TEN MOMENT. Może, choć nie musi - gwarancji tutaj nie ma. Tymczasem spółka podtrzymuje prognozę finansową wyników: Źródło: pulsinwestora.pb.pl/3718914,31...
|
|
Temat:
EPIGON
Są to tylko Twoje domysły i przypuszczenia. Epigon ma się dobrze. Piszmy o faktach a nie o domysłach.
|
|
Temat:
BOMEDIA
OK, może inaczej. Będą korzystać z tego samego co dotychczas ale bez pośredników. Obniży to koszty o 30%.
|
|
Temat:
BOMEDIA
Źle rozumiesz. Jeszcze raz to samo: Google adwords raczej nie jest tu konkurencją, spółka będzie działać na całkiem innym polu. Mowa o reklamach serwowanych na serwisach www, a nie w wyszukiwarkach jak Google. A wyższa amortyzacja to dodatkowy pieniądz w cash flow. Wszystkie koszty zostały już fizycznie poniesione.
|
|
Temat:
BOMEDIA
Zyski rzeczywiście powinny rosnąć. Barometrem będą wyniki II-go kwartału br., ale już teraz wiadomo, że niemal wszystkie koszty związane z systemem do obsługi sieci reklamowej zostały już poniesione w poprzednim kwartale i uwzględnione w wynikach firmy (takie info uzyskałem od Bomedii), zatem przyszły wpływ na sytuację finansową będzie zdecydowanie pozytywny. Co do nowego systemu, to firma będzie działać na na serwisach www, a nie w wyszukiwarkach Google (jak to gdzieś czytałem w jakiejś tam pobieżnej, blogowej "analizie") - więc o konkurowaniu z Google mowy być nie może :)
|
|
Temat:
BOMEDIA
Jest raport roczny. biznes.pap.pl/pl/news/listings..."Dzięki systematycznemu wzrostowi sprzedaży Blue Ocean Media S.A. udało się zrealizować prognozy finansowe na 2013 aż w 147%, co jest oznaką że szybkość rozwoju Spółki jest większa niż sami zakładaliśmy we wcześniejszych, optymistycznych założeniach.. Zarząd dołoży wszelkich starań - by również w kolejnym roku zrealizować przyjęte plany sprzedażowe i pozytywnie zaskakiwać wynikami."
|
|
Temat:
S4E
Dobra pod względem fundamentalnym spółka ... ale tylko dobra - jakiegoś szału tutaj nie widać ... czego zresztą wyrazem jest stabilizacja kursu wokół poziomu ca 10 PLN. Niesamowita nuda. W zasadzie kurs zależy od tego czy: 1) jest płacona dywidenda, 2) nie ma dywidendy W pierwszym przypadku następuje wzrost kursu, w drugim jego spadek. I właśnie teraz mieliśmy rekomendację Zarządu aby tej dywidendy za 2013 rok w ogóle nie wypłacać (czytaj: spadek kursu). ALE !!!!!!!!!! 6 czerwca odbędzie się WZA, które może zająć inne stanowisko - analogicznie jak rok temu - i podjąć decyzję o wypłacie dywidendy w kwocie 1,70 PLN brutto / akcję. Czyli jest tutaj taka sobie trochę zgadywanka. Zarząd poza opcją braku wypłaty dywidendy w zasadzie nie ma nic innego, konkretnego do zaoferowania. Kompletny brak pomysłu w kwestii zagospodarowania 2 mln złotych, kiszących się na rachunkach bankowych.
|
|
Temat:
BOMEDIA
Do Anty-teresa: Czytając publikowaną w mediach analizę porównawczą IQ2014/IQ2013, gdzie mowa jest o kilkuset-procentowym wzroście zysku netto itd. (niska baza), można było odnieść takie wrażenie. że oto spółka rozwija się w tempie 300% w stosunku rocznym. Dlatego musiałem to porównać z 2 ostatnimi kwartałami. Do Scarry: A ja klikam w ten certyfikat i wszystko mi wchodzi:) Może rzeczywiście - jako profesjonalista widzisz więcej. Zwykłemu użytkownikowi raczej to wszystko nie przeszkadza.
|
|
Temat:
BOMEDIA
Krótki komentarz odnośnie wyników finansowych Blue Ocean Media za IQ2014: ========================================================================= Uproszczona analiza wyników za IQ2014 wskazuje na pogorszenie się (w porównaniu do 2 ostatnich kwartałów 2013 roku) wskaźnika rentowności netto:
Wskaźnik rent. netto ==================== IIIQ2013: +31,9% IVQ2013: +26,5% IQ2014: +15,5%
Poza znaczącym wzrostem amortyzacji (rdr +40 tys. zł/kw.), który to wzrost jest efektem zwiększenia się wartości niematerialnych i prawnych, więc nie budzi żadnych zastrzeżeń (ponieważ jest to tarcza podatkowa + dodatkowy pieniądz w przepływach pieniężnych), zwraca uwagę istotny, ponad proporcjonalny wzrost kosztów usług obcych oraz wzrost ich udziału w przychodach ze sprzedaży do 73%:
Udział kosztów usług w przychodach: ========================================= IIIQ2013: 60% (400 tys. zł / 662 tys. zł) IVQ2013: 66% (607 tys. zł / 920 tys. zł) IQ2014: 73% (563 tys. zł / 775 tys. zł)
Czy jest powód do niepokoju? Okazuje się, że nie. Według informacji uzyskanej u źródła (BUM) spadek rentowności netto ma charakter przejściowy i związany jest z kilkoma czynnikami: I kwartał jest z reguły najsłabszym okresem w branży. Firmy dopiero planują budżety i rozpoczynają działania sprzedażowe w ramach nowych kampanii. Zwykle są to działania testowe, mniej nastawione na zyskowność, a bardziej na przekonanie klienta do stałej współpracy - stąd też i ich rentowność jest mniejsza. Koszty usług obcych to najczęściej kampanie reklamowe w internecie powierzane wyspecjalizowanym podmiotom zewnętrznym. Budowana przez BUM własna sieć reklamowa będzie właśnie odpowiedzią na to jak ograniczyć te koszty.
Generalnie, bardzo mała firma, która jest dobrze prowadzona. Ma bezpieczne poziomy płynności oraz bardzo duży wskaźnik zwrotu z kapitału własnego (ROE za 2013 rok = +48,4%).
Zwraca uwagę wzrost środków pieniężnych spółki w IQ2014 do 511.432 zł.
Poziomy wyceny są bardzo, ale to bardzo niskie: C/EBITDA=2,3; EV/EBITDA=2,2.
|
|