PARTNER SERWISU
vukrtils
med

med

Ostatnie 10 wpisów
w raporcie zarząd tłumaczy wyniki obsługą kosztów finansowania długoterminowych projektów, których część zakończy się w 3 kwartale i wtedy pojawią się cyferki po stronie zysków ;-) Naturalnie otwartą kwestią jest ile w tym prawdy, a ile mydlenia oczu.
Ja póki co podchodzę do tej "paniki" z dystansem -intelekt jakie jest Twoje zdanie

pzdr

Witam

Mój pierwszy wpis na Waszym forum - dopiero kilka dni temu trafiłem na portal. Zainteresował mnie wątek o Catalyst - sam od roku jestem uczestnikiem tego rynku, ale inwestuję tylko przez IKE.
Zacząłem szukać info na tym forum odnośnie metody obliczania rentowności obligacji i lekko odpadłem ;-) Jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o excela - używam go tylko do najprostszych operacji - a zaawansowanie Waszych tabelek przyprawia o zawrót głowy

Pytanie - czy przy założeniu inwestycji w obligacje jedynie przez IKE wystarczy mi stosowanie prostego przeliczenia rentowności, np:
przyjmując dla uproszczenia stałe oprocentowanie, np. Ganta0912, obigację kupiłem w 01.2011, trzymam do daty wykupu - przeliczam ilość dni odsetkowych z całego okresu, obliczam sumę odsetek jaką otrzymam w tym czasie i od tego odejmuję swój koszt, tzn. prowizję maklerską za kupno (sprzedaży nie będzie) i ewentualną nadwyźkę ceny (kupiłem za 100,30)- zakładam, że odsetki naliczone i kwestię podatku mogę w tej sytuacji pominąć. Uzyskuję kwotę i z proporcji wyliczam rentownośc - uzyskuję nieco ponad 10%.

CZy mój tok rozumowania jest słuszny? Jeśli tak, to inwestując przez IKE główną wagę trzeba przyłożyć do ceny kupna, prowizja jest znikomym kosztem (0,19%), odsetki naliczone a przez to cena brudna nie ma znaczenia. Warto tylko kupić przy tej strategii obligacje, których data wykupu jest możliwie odległa w czasie.

Proszę kogoś obytego z tematem o opinię. Jeśli ktoś z Was dysponuje tabelką liczącą rentownośc dla inwestycji przez IKE w excelu - będę wdzięczny za użyczenie