PARTNER SERWISU
yweacvhe
kriswawa

kriswawa

Ostatnie 10 wpisów
Witam,

Dziś ukazał się na StockWatch artykuł o wyprzedaży na Steam, gdzie opisano również PlayWay.

Autor bez kontaktu ze spółką podał wiele danych, które nie idą w parze z faktami.
Pełny raport kwartalny opracowujemy i przekażemy w ESPI - dlatego błędne prognozowanie naszych zysków chyba nie powinno mieć miejsca.


1.Nie prawdą jest że sprzedaż sięgnęła : "20 tys. sztuk Car Mechanic Simulator 2015"

2.Redaktor nic nie wspomina o 8 dodatkach DLC które dają główny przychód spółki ( o czym już wspominaliśmy w prospekcie emisyjnym )

3. "PlayWay także był w większości przypadków tylko wydawcą" - nie wiem skąd to wziął redaktor - jeśli w 95% PlayWay jest producentem, włąścicielem praw do gry i marki, zespołu developerskiego, głównym beneficjentem -- a nie wydawcą.

4. "50 tys. USD w podziale na PlayWay i dewelopera Silden." - nie wiem skąd autor wziął takie informacje.
Zgodnie z prospektem dzielimy się zyskami z częścią zespołów, ale nigdzie nie podawaliśmy że z Silden mamy taką umowę.

Prosimy śledzić raporty ESPI gdzie przekazujemy dane o działaniach spółki.
Zapraszam też redaktorów StockWatch do kontaktu w przypadku pytań.

KK


Drodzy Forumowicze Stockwatch. Zapewne rozumiecie, że w tym gorącym dla Spółki okresie nie mogę śledzić na bieżąco forum i odpowiadać na każdy wpis.

Panie Pawle (@anty_teresa), proponuję by zebrał Pan wszystkie pytania, także od Forumowiczów – umówmy się na bezpośrednią rozmowę lub nawet czat. Postaram się w planie jutrzejszego lub kolejnego dnia (poniedziałek 3.10, wtorek 4.10) wygospodarować 1-1,5 godziny na bezpośrednią rozmowę. Dzięki takiemu wywiadowi Użytkownicy Stockwatch uzyskają wyczerpujące odpowiedzi na swoje pytania, i mam nadzieję, będę mógł wyjaśnić przynajmniej część najbardziej interesujących Was kwestii.

Czekam na sygnał.
Z wyrazami szacunku, Krzysztof Kostowski, prezes Zarządu PlayWay S.A.

Dzień dobry, z tej strony Krzysztof Kostowski, prezes zarządu PlayWay

Dziękuję za zainteresowanie PlayWay SA. Jestem podczas road show, spotkań z inwestorami, ale postaram się na szybko napisać kilka spostrzeżeń odnośnie analizy StockWatch oraz komentarzy pojawiających się na forum.

Przez 5 lat w ciszy budowałem silną strukturę wielu podmiotów, które łączą się w PlayWay SA. Jest to obecnie firma która moim zdaniem nie ma swojego odpowiednika na świecie, jeśli idzie o liczbę zespołów deweloperskich.

Autor analizy rzadko wspomina o wersjach konsolowych gier, które planujemy wydać w 2017 roku, a z reguły gry konsolowe stanowią 60-70% przychodów firm produkujących gry. U nas gry na konsole pojawią się pierwszy raz i wierzymy, że mogą wyraźnie poprawić wyniki.

W opracowaniu została pominięta gra Agony, która wzbudza ponadprzeciętne zainteresowanie, tworzona przez zespół z doświadczeniem w grach na PC i konsole Tak jak wskazujemy w prospekcie Agony to gra, która może być wielki driverem 2017 roku na PC i konsole.

Warto zauważyć jak dużym kontem jest nasze konto mobile, jak wiele gier jest tam dostępnych z wynikiem powyżej 1 mln pobrań. Widzimy wielki potencjał rozwoju tego kanału sprzedażowego, także w kontekście wykorzystania F2P.
Obecnie skupiamy się w pozyskaniu jak największego ruchy w aplikacjach aby z czasem zacząć go mocniej monetyzować. Facebook też na początku dbał bardziej o ruch niż o silną monetyzację.

Chcę też wyraźnie podkreślić – nie jesteśmy, nie byliśmy i nie będziemy funduszem venture capital. Gdyby tak było sprzedawalibyśmy najbardziej zyskowne zespoły i pewnie w latach 2014-15-16 realizowalibyśmy ponadprzeciętne zyski, inwestując w kolejne zespoły deweloperów. Jednak tego nie robiliśmy, nie robimy i nie planujemy robić

Pozdrawiam
Krzysztof

Dalsze informacje podamy w sierpniu.
Tymczasem polecam wywiad w Forbes

oraz inne publikacje

Witam,

Q1 2015 zakończone zyskiem netto ponad 1mln zł / mimo finansowania ponad 45 gier komputerowych na raz.
Obecnie planujemy odbić do finansowania 50 gier na raz, oraz przygotować się pod GPW ( takie nasze skromne marzenie )

Miło nam poinformować że nasza najnowsza gra Car Mechanic Simulator 2015 :
- pierwszy dzień sprzedaży na STEAM okupowała Top10
- zwrot nakładów na grę zwrócił się z nawiązką pierwszego dnia sprzedaży
- oceny na Steam są w 99% pozytywne / a gracze bardzo zachwalają produkcję

Należy wspomnieć że na TopBesttsellersSTEAM są dwie polskie gry : nasza oraz Wiedźmin 3 .
Car Mechanic SImulator 2015 - w Polsce dystrubuowany jest przez CDP blog.cdp.pl/2015/04/01/warszta...

Zachęcam też do przeczytania wywiadu:
blog.cdp.pl/2015/04/17/moim-ma...

kliknij, aby powiększyć

Witam,

PlayWay SA rozrasta się.
W 2014 roku mimo wielu inwestycji, udało się uzyskać zysk netto 3,2 mln zł, z większymi prognozami na 2015 rok.
Obecnie finansujemy produkcję 41 gier komputerowych i mobilnych, których jesteśmy producentem i wydawcą.

Dziś kolejny raz udało nam sie dostać na główną stronę onetu
gry.onet.pl/car-mechanic-simul...

Jako ewenement można uznać że na 4 projekty wystawione na Kickstarter - 3 uzbierały zakładane kwoty.
( Car Mechanic 23k$ , TheWay 25k$ , HardWest 94k$ )
Mało jest firm na świecie którym się to udało. Mamy średnią zbiórek 75% ,gdy średnia udanych zbiórek z rynku gier to poniżej 1%.

Naszym marzeniem jest wejście na GPW , i dalej idziemy w tym kierunku.
Zaczynamy rozmowy z funduszami inwestycyjnymi . Chętnych zapraszamy do rozmów.

pozdr
CEO Kostowski Krzysztof
kontakt i szczegóły na stronie PlayWay com

@Scarry
Nic nie ma prostego w tej branży . S1 był jednak w gatunku strzelanek - ale w nim znalazł nisze.
Rynek zaskakuje co chwila. Car Mechanik był dla nas premierą nie istotną , a okazała się najważniejsza.

Prawda taka że Lordsy za 40mln mogły by mieć Meta80 i ładniej by to wyglądało.
Meta 70 miała teraz nasza gra Ancient Space , ale przy budżecie XX razy mniejszym .

Myślę że CI nie szuka niszy - tylko chce walczyć z potentatami branży / a to ryzykowne.
Ja z kolei szukam nisz , i tylko w jednym tytule idziemy na potyczkę . a XX gier tworzy się na testy nisz .

Nie do końca jest to takie proste.
Nasza gra Car Mechanic Simulator 2014 - ma Metacritic 61 , a zwróciła się w pierwsze 3 godziny sprzedaży , będąc wiele razy na Top10 Steam.

Rynek gier nie jest aż tak prosty i jednoznaczny. liczy sie też ile zostało wydane na taką grę / i jak jest innowacyjna.

Witam,

Dziękuję za zainteresowanie w ostatnich dniach, zapewne spowodowane efektem TWoM
Jako że branża gier na GPW/NC rozgrzana , podam kilka danych o nas.

PlayWay SA przygotowuje się do wejścia na giełdę.
Obecnie marzeniem jest GPW , i mimo zysku netto 1-2 mln zł w 2014 , musimy poczekać na wyniki roku 2015.
Toczą się obecnie rozmowy z inwestorami , celem pozyskania środków przed wejściem na giełdę / na kolejne produkcje. Na obecnych 30 gier - własne środki są już zarezerwowane .

Rok 2015 zapowiada się obiecująco.
Planowany jest zysk 5-8mln zł netto / 30 premier gier :
- Car Mechanic Simulator 2015 - nasz największy sukces na PC
- Car Mechanic S. 2015 Mobile - ponad 3mln pobrań na mobilnych / oznacza że musi wejść nowa wersja
- The Way , długo oczekiwana gra która zebrała na KickStarterze 24k$ . Pokaże się na Steam / Gog / i inne
- Farm Mechanic 2015
- Helicopter Natural Disaster
- PostApo
- Truck Dangerous
i kilkanaście innych gier , gdzie każda będzie szukała szczęścia na rynku gier w różnych gatunkach ( płatne Steam i 50 portali / darmowe / zyski z reklam / mikropłatności itp )

Ważną premierą będzie również gra HardWest - planowana na 9.2015.
Twórcą gry jest studio Creative Forge Games SA - gdzie posiadamy 70% udziałów. Studio robi gry wysokiej jakości ( patrz Ancient Space 70% Metacritic )
Już 4400 graczy którzy dołożyli się do gry na Kickstarterze , dostało grę do testów we wczesnym dostępie. Na forum można zaobserwować zadowolenie graczy.

Do zobaczenia wiec na giełdzie w przyszłości.
pozdrawiam
Kostowski Krzysztof


W naszych planach i marzeniach zaczyna kiełkować wizja GPW.
Kilka gier osiąga już duże sukcesy na skale światową , a najważniejsze pozycje będą miały premierę w Q3 2014 i dalej w 2015.
Mamy nadzieje że wyniki finansowe pozwolą nam na walkę o GPW .

Większość gier sprzedawana jest przez nas bezpośrednio , a z kolejnych zysków spółka inwestuje w kolejne zespoły developerskie. Obecnie jest ich 13 , a do końca roku planujemy uruchomić kolejne dwa.
Car Mechanic 2014 na PC wiele razy pojawiał sie na TOP 10 Steam.
Car Mechanic Android/ iOS w 45dni pobrał sie już 2mln razy .
The Way / Hard West zebrały dodatkowe środki dzięki platformie KickStarter - tworząc mocna akcje marketingową o zasięgu światowym.
Ancient Space ( nasza największa gra ) została bardzo ciepło przyjęta na świecie / i planowana premiera w 9.2014 będzie dla nas najważniejszym wydarzeniem w 2014 roku.
W tym roku planowane jest jeszcze 6 premier gier . W 2015 planowane jest 14 premier.

Poniżej info prasowe do portali :

Dear Partner,

1. Hard West ( PC ) Kickstarter funded !
www.kickstarter.com/projects/1...
Today we get 70k$ ( 1st goal ) / and 14days left.
Developed by CreativeForge Games ( PlayWay SA is 70% shareholder in CFG SA )
Published by PlayWay SA

2. Ancient Space ( PC ) announced !
Officially announced game : http://www.ancientspacegame.com/
Developed by CreativeForge Games ( PlayWay SA is 70% shareholder in CFG SA )
Published by Paradox Interactive

3. Car Mechanic Simulator ( iOS/Android ) 2.000.000 downloads in 45days
play.google.com/store/apps/dev...
Game downloaded in more than 2mln units in 45days
Published by PlayWay SA

4. TruckFIX Simulator 2014 ( iOS/Android ) 9.2014
Published by PlayWay SA

Podpisanie umowy na światowa dystrybucje - to dobra informacja.
Firma Just a Game , ma jednak w portfolio mase produktów ( w tym Afterfall ) i ciekawi mnie jaki nacisk położy na tą produkcję.

Najlepszym wyjsciem City było podejscie do budowania własnego kanału sprzedaży.
Wtedy promuje sie jeden tytuł , a nie jeden z 10ciu.
Ale budowanie własnej sieci jest kosztowne , wiem juz cos o tym.

Zakładał ktoś wyżej że jak 1% uzytkownikow Staem kupi gre , to bedzie xxxx mln
ale skad wiadomo ze 1% kupi?
Dzis liczy sie kasa wydana na marketing. W przypadku call of Duty BO bylo to ponad 130m - przy budzecie gry 50mln.



Play-Way.com - 10.2011 na NewConnect

czytam ze Optimus z City sie klóci ...i az mnie dziw bierze - po co to?
siedze w tej branzy z 20 lat - i sam wypuscilem do dzis 103 gry ... pewnie nawet przed tymi firmami sprzedawalem gry na caly swiat - i jakos nie walcze o miano "Pierwszego globalnego dystrybutora"

Pewnie do tego miana bardziej by pasowal Techland - z wielkim dorobkiem developerskim

Niewatpliwie pozycji Optimusa i City - porownywac nie mozna - sam budzet juz wskazuje ze jakosc musi byc inna. Oczekiwania rynku tez sa inne.

Dla ludzi spoza branzy mozna polecic metacritic.com - tam widac jakos gry
tu znaczaco wygrywa porownanie Anomaly - z bardzo dobrymi ocenami

Jednak same oceny to czesc sukcesu - droga sprawa , to dobra dystrybucja.
CDP -wybralo ponownie dystrybucje przez obce firmy . W wiedzminie 1 nie udalo sie cos na zachodzie , zobaczymy jak bedzie tym razem. Dziwi mnie tez brak konsolowych wersji - co jest dzis ważną częścią zysku IMO.

Nie jestem posiadaczem akcji żadnej z wymienionych firm.
Swoja droga mam nadzieje ze niedlugo zagoszcze mocniej na tym forum , z powodu wejscia mojej firmy developersko-dystrybucyjnej PlayWay SA na NewConnect. (planowane 9.2011)
http://www.play-way.com



ciekawi mnie czym kieruja sie inwestorzy

nikt chyba nie patrzy na C/WK ?
wielu tez zapomnialo o wielkiej stracie w 2009?


Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 10 października 2010
Ostatnia wizyta: 2 grudnia 2024 13:04:32
Liczba wpisów: 13
[0,00% wszystkich postów / 0,00 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,307 sek.

mclggqlf
cgjhcrzu
seusvqbc
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 827,68 zł +384,14% 96 827,68 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
nsvtcmdx
nyjuaijp
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat