PARTNER SERWISU
qibmlayo
waarnemer

waarnemer

Ostatnie 10 wpisów
Volky, jestem osobą bardzo początkującą na giełdzie i pewnie nie rozumiem wielu faktów.
Może postarasz się mi wytłumaczyć swoją wycenę bo kompletnie jej nie rozumiem.
Skoro spółka w 2011 planuje udzielić pożyczek na kwotę 35 mln zł i osiągnąć przy tym zysk 720 tys zł.
c/z= 40 . Spółka wyemituje obligacje 200 mln więc w mocnym uproszczeniu jeśli udzieli pożyczek na 200 mln
to powinna zarobić 4,3 mln. (w mocnym uproszczeniu bo koszty na pewną wzrosną).
Zakładając twoją wycenę 4 zł to C/Z = 22. Czyli szału nie ma. MWtrade ma obecnie C/Z=15 Magelan C/Z =10

volky napisał(a):

Realnie jednak wyceniałbym spółkę na koniec roku 2011 3,5 - 4 zł

hmm, troche optymistycznie ją wyceniasz... np. w analogi do MWtrade, który przed wejściem Getinu
miał podobna kapitalizację do Remedisu ale więcej zarabiał. Na Mwtrade po wejściu Czarneckiego również panował taki hura optymizm i co niektórzy liczyli na 40 zł do końca 2011 a narazie kurs się kisi od miesięcy w granicach 14-20 zł. A przecież Mwtrade dostał finansowanie 300 mln i ma za sobą dużą instytucje finansową i pewne synergiczne plany co do oferowanych przez nią produktów. Czy 200 mln
z nieznanych jeszcze kosztowo obligacji spowoduje dotarcie do wyceny ok 100 mln czyli prawie obecnej kapitalizacji mwtrade?

marius09 napisał(a):
Zakładam, że fundusz nie będzie zrzucał w krótkim terminie.

Tego nie trzeba zakładać ponieważ fundusze będą miały lockupy. Także papier będziemy wymieniać między sobą. Mam dzisiaj ostatni dzień na odesłanie deklaracji a wciąż się zastanawiam czy w to wchodzić.
Cena dyskontuje 2013 rok a przez ten czas może się wiele zdarzyć. Okazja to to na pewno nie jest
Tak jak pisał Frog okazją było wejście w 11bit gdzie w czasie emisji kapitalizacja wynosiła 4 mln.