Temat:
TSGAMES
To nie polemika, ale bardziej uszczegółowienie informacji, które są w SF i były wyjaśniane na spotkaniu z inwestorami :)
co do przychodu i wydatków na marketing to pewnie bardziej złożona kwestia, pozyskanie gracza to jedno, a kiedy zrobi zakup to drugie, w jakiej wysokości i czy ciągle czy jednorazowo to trzecie, pewnie nie można tego odnieść 1:1, ale pewna korelacja na wykresie się potwierdza, trzeba obserwować kolejne okresy
|
|
Temat:
TSGAMES
Mam 2 komentarze: 1) Brak zgodności z konsensusem (a defakto z szacunkami przychodów samej spółki) wynika z zasad MSSF (ta akurat jest bardzo głupia). Mianowicie TSG sprzedaje pakiety premium (peły, wędki etc.), dostaje kasę od razu, natomiast przychody może wykazać w momencie faktycznego wykorzystania pakietu przez użytkownika (co w skrajnym wypadku moze nigdy nie nastąpić). Na koniec 2018 było tego ok. 1,2 mln i dotyczy całego roku (ok. 1%). W kolejnych okresach będą to rozliczali kwartalnie. Jest to też opisane w Sprawozdaniu (str. 25-26). 2) Efekt marketingu widać od następnego miesiąca po wydatkach, Spółka zmniejszyła budżet w listopadzie i grudniu'18, bo stawki zostały podbite przed świętami przez ecommerce, wiec nie chcieli przepłacać. Efektem był niższe przychody w grudniu/styczniu. Następnie w styczniu / lutym stopniowo zwiększali nakłady, co było widać już w styczniu/lutym, gdy sprzedaż wraca na ścieżkę wzrostu. Dobrze widać to na Twoim wykresie:  kliknij, aby powiększyć
|
|
Marcin Osiecki napisał(a): 1) 37,81 wychodzi dla 365 dni, a w 2012 było 366 :) 2) trzeba dodać jeden dzień, bo jak ktoś kupuje ostatniego dnia to ma 1 dzień liczony, a nie "0" :)
|
|
też już dostałem z DI BRE też wyszło 37,35 PLN za szt.
według moich wyliczeń powinno być coś ok. 38,11 PLN
|
|