Spółka: wittchen
-
-
Wittchen, biorąc pod uwagę bieżącą sytuację rynkową, większe zapotrzebowanie na kapitał obrotowy oraz planowaną rozbudowę centrum logistycznego w Palmirach, zarekomendował przeznaczenie zysku netto za 2024 r. w całości na kapitał zapasowy. Jednocześnie intencją zarządu jest, aby w długim terminie Wittchen pozostał spółką dywidendową.
-
Wittchen odnotował 4,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 4,87 mln zł zysku rok wcześniej.
-
Piątkowa sesja na giełdzie w Warszawie rozpoczęła się od wzrostów, które szybko zostały wyzerowane. Przed weekendem o wzrosty na GPW może być ciężko i sukcesem będzie jeżeli indeksy nie spadną, ale w średnim terminie perspektywy dla warszawskiej giełdy pozostają dobre.
-
Końcówka 2024 r. okazała się dużo słabsza od oczekiwań. Zysk netto okazał się słabszy ok konsensusu o 46 proc., a EBIT o 13 proc. W piątek rano akcje Wittchena tanieją o blisko 9 proc.
-
Wittchen miał 133 mln zł skonsolidowanych przychodów w IV kw. 2024 r., co oznacza wzrost o 1 proc. r/r. Przychody segmentu detalicznego wyniosły 114,3 mln zł (-1 proc. r/r), zaś segmentu B2B: 18,7 mln zł (+9 proc. r/r). Przychody w 2024 r. wyniosły 454,1 mln zł (-3 proc.), w tym przychody segmentu detalicznego 399 mln zł (-2 proc.), zaś B2B 55,1 mln zł (-10 proc. r/r).
-
-
Giełda w Warszawie rozpoczęła dzień od wzrostów. Jednak fatalne odczyty indeksów PMI dla głównych europejskich gospodarek przestraszyły inwestorów, ściągając w dół indeks WIG20. Póki co strach okazał się mieć tylko duże oczy, bo indeks dużych spółek zaczął odrabiać straty i w południe wrócił do poziomów z wczorajszego zamknięcia.
-
Wittchen chce wrócić do marży brutto na sprzedaży na poziomie 63-64 proc. po tym, jak zanotowała jej spadek do 60,1 proc. w III kw. br., a po 9 miesiącach br. - do 61,9 proc., poinformował prezes Jędrzej Wittchen. Spółka nie zmienia strategii, ale chce wprowadzać nowy asortyment odzieżowy m.in. linię koszulek na wiosnę, a jeszcze w tym roku produkty prezentowe, takie jak np. zapachy i świece.
-
Piątkową sesję notowania Wittchena rozpoczęły od spadków i przetestowania rocznych minimów. Wyniki spółki za III kwartał okazały się znacznie słabsze w ujęciu r/r oraz od konsensusu.
-
Wittchen miał 115,3 mln zł skonsolidowanych przychodów w III kw. 2024 r., co oznacza spadek o 10 proc. r/r. Przychody segmentu detalicznego wyniosły 104,3 mln zł (-5 proc. r/r), zaś segmentu B2B: 10,9 mln zł (-39 proc. r/r). Narastająco w okresie styczeń-wrzesień przychody wyniosły 320,9 mln zł (-4 proc.), w tym przychody segmentu detalicznego 284,4 mln zł (-2 proc.), zaś B2B 36,4 mln zł (-17 proc. r/r).
-
Grupa Wittchen zwiększyła zysk operacyjny do 16,5 mln zł (+4,8 proc. r/r), a wynik EBITDA do 24,4 mln zł (+6,7 proc. r/r) w II kw. 2024 r. Zysk netto wyniósł 11,8 mln zł wobec 13,2 mln zł przed rokiem, kiedy to istotny pozytywny wpływ na tę pozycję miały przychody finansowe, głównie z tytułu różnic kursowych.
-
-
Inwestorzy wykorzystali poranne wzrosty na GPW do sprzedaży akcji, co ściągnęło warszawskie indeksy w rejon piątkowego zamknięcia. Losy dzisiejszej sesji, podobnie jak całego tygodnia, pozostają kwestią otwartą i w dużej mierze uzależnione będą od impulsów napływających z rynków globalnych. A tych będzie bardzo dużo.
-
W drugiej połowie lipca kilkanaście firm z rynku głównego i NewConnect podzieli się zyskiem z akcjonariuszami. StockWatch.pl sprawdził, które spółki szykują najciekawsze i najwyższe stawki dywidend.
-
Wittchen miał 112,1 mln zł skonsolidowanych przychodów w II kw. 2024 r., co oznacza wzrost o 2 proc. r/r. Przychody segmentu detalicznego wyniosły 94,8 mln zł (-1 proc. r/r), zaś segmentu B2B: 17,3 mln zł (+19 proc. r/r). Narastająco w okresie styczeń-czerwiec przychody wyniosły 205,1 mln zł (-1 proc.), w tym przychody segmentu detalicznego 179,8 mln zł (-1 proc.), zaś B2B 25,2 mln zł (-2 proc. r/r).
-
Choć kurs akcji Wittchena próbuje wrócić do hossy, to analitycy są nastawieni sceptycznie. Potencjał wzrostu notowań ograniczają według nich marne widoki na szybką poprawę wyników.
-
Grupa Wittchen otworzyła dwa salony stacjonarne w Austrii, a tym samym wzmocniła obecność w krajach niemieckojęzycznych. Niedawno w Oberhausen ruszył pierwszy salon stacjonarny Wittchen w Niemczech, a Grupa planuje niebawem kolejne otwarcia salonów, tym razem w Rumunii.
-
Grupa Wittchen dąży do zwiększenia marży netto (wobec 7,4 proc. w I kw.) oraz do utrzymania marży na sprzedaży na obecnym poziomie (63,8 proc. w I kw.), poinformował prezes Jędrzej Wittchen. Celem Grupy pozostaje wzrost przychodów ze sprzedaży w tym roku, kontrola kosztów oraz poprawa efektywności biznesu.
-
Akcje Pepco drożeją o ponad 15 proc. po publikacji raportu finansowego. W reakcji na wyniki drożeje również Mirbud. To jednak dziś raczej wyjątki, bo na szerokim rynku przeważają spadki, a giełda w Warszawie zalicza 4. kolejny dzień spadkowej korekty. Inwestorzy obawiają się rozpoczęcia korekty na Wall Street i innych globalnych parkietach.
-
Grupa Wittchen podtrzymuje, że otworzy w tym roku dwa salony w Austrii i salon w Rumunii po tym, jak w maju otworzył pierwszy flagowy salon w Niemczech, poinformował dyrektor ds. finansów i relacji inwestorskich Dariusz Kormański. Obecnie Grupa posiada salony stacjonarne w sześciu krajach.
-
W piątek notowania Wittchena tracą ponad 7 proc. Przecena to reakcja na słabsze od oczekiwań wyniki za I kwartał 2024 r. Spółka tłumaczy spadek m.in. efektem wysokiej bazy, spowolnieniem konsumpcji, wysoką wrażliwością klientów na ceny i wzrostem kosztów na wszystkich frontach.
-
Grupa Wittchen - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - uruchomiła swój pierwszy, flagowy salon w Niemczech, w centrum handlowym Westfield Centro, w Oberhausen. Grupa zamierza w tym roku otworzyć także własne sklepy stacjonarne w Austrii oraz kolejne salony w Rumunii.
-
W dziale analiz StockWatch.pl jest dostępna analiza najnowszego sprawozdania finansowego Wittchen. Spółka przyciągnęła uwagę inwestorów propozycją szczodrej dywidendy.
-
Piątkowa sesja na GPW, podobnie jak na większości europejskich parkietów, rozpoczęła się od spadków. Humory inwestorom psuje powrót obaw związanych z sytuacją na Bliskim Wschodzie i spadki notowań Netfliksa po wynikach. Dobra wiadomość jest taka, że to bardziej preteksty niż faktyczne powody do przeceny na giełdach, stąd jest cień szansy, że w drugiej połowie dnia nastroje się poprawią.
-
Grupa Wittchen w 2023 roku zwiększyła przychody o 15 proc. r/r do ponad 467 mln zł, poprawiając jednocześnie marżę brutto na sprzedaży, która sięgnęła 63,5 proc. Wypracowany w minionym roku zysk netto wyniósł 61,3 mln zł i był na zbliżonym poziomie jak rok wcześniej. Biorąc pod uwagę bieżącą, stabilną sytuację finansową spółki, oraz uwzględniając plany inwestycyjne na 2024 rok, zarząd rekomenduje wypłatę dywidendy w wysokości 3,57 zł na akcję, czyli łącznie 65,5 mln zł.
-
Grupa Wittchen uruchomiła własny sklep internetowy na rynku austriackim. To kolejny etap ekspansji zagranicznej. W planach jest również otwarcie sklepów stacjonarnych w stolicy Austrii oraz w Niemczech, co zwiększy rozpoznawalność Grupy Wittchen w Europie Zachodniej.
-
Otwarte Fundusze Emerytalne mają za sobą świetny rok. Ich portfele akcyjne urosły o ponad 30 proc. StockWatch.pl sprawdził, w jakie spółki inwestowały fundusze i gdzie kryją się tuż pod progiem 5 proc. akcji.
-
Po kilku spadkowych sesjach impuls podażowy wydaje się słabnąć, a notowania głównych warszawskich indeksów są na symbolicznych minusach. Na plus wyróżniają się spółki z sektora deweloperskiego po informacji o planowanych dopłatach do kredytów.
-
Wittchen miał 132,4 mln zł skonsolidowanych przychodów w IV kw. 2023 r. co oznaczało spadek o 3,1 proc. r/r. W całym 2023 roku przychody wyniosły 467,3 mln zł (+15,1 proc. r/r). Przychody segmentu detalicznego wyniosły 115,3 mln zł w IV kw. (+1,2 proc. r/r) i 406,4 mln zł w całym 2023 r. (+17,8 proc. r/r), zaś segmentu B2B - odpowiednio: 17,1 mln zł (+24,9 proc. r/r) i 60,9 mln zł (+0,1 proc. r/r).
-
Grupa Wittchen otworzyła swój pierwszy sklep stacjonarny w Rumunii. W listopadzie tego roku Grupa uruchomiła pierwszy sklep w Słowacji, przygotowuje się również do otwarcia własnych sklepów w Niemczech i Austrii w 2024 roku.
FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl
Sprawdź