Omówienie wyników spółki po IV kwartale 2010 r. oraz jej sytuacji biznesowej i finansowej.
Agencja Public Relations magnifiCo jest stosunkowo młodą spółką (funkcjonuje od 2003 roku), która zadebiutowała na rynku NewConnect na jesieni ubiegłego roku (dokładnie 6 września 2010r.). Jej podstawowa działalność skupia się na świadczeniu usług public relations oraz towarzyszących usług marketingowych. MagnifiCo oferuje nadzór nad całością procesu komunikacji z otoczeniem zewnętrznym, w tym przede wszystkim: relacjami
z mediami, internetem, wydarzeniami specjalnymi, sponsoringiem, relacjami inwestorskimi, a także zajmuje się doradztwem strategicznym w zakresie komunikacji z otoczeniem rynkowym. Należy również odnotować, że do grona klientów spółki zalicza się szereg znanych firm z branży telekomunikacyjnej, finansowej, zdrowia i urody, handlowej oraz motoryzacyjnej.
Na podstawie zestawienia przychodów za ostatnie kilka lat, jakie spółka przedstawiła w swoim raporcie za 4 kwartał 2010 roku, można stwierdzić dynamiczny rozwój jej działalności – przychody ze sprzedaży wzrosły z około 1,5 mln zł w 2007 roku do blisko 5 mln w 2010, co było wynikiem wyższym od szacunków zarządu.
Bardziej szczegółowe badanie sytuacji finansowej spółki magnifiCo jest nieco utrudnione ze względu na nie ujawnienie podstawowych pozycji bilansu takich jak aktywa ogółem, czy też aktywa obrotowe. Ponadto należy zauważyć, że spółka stosuje polskie, a nie międzynarodowe, standardy rachunkowości. Niemniej jednak biorąc pod uwagę raporty spółki za 3 i 4 kwartał 2010 roku można powiedzieć, że jej sytuacja finansowa jest bezpieczna (dodatni kapitał obrotowy, przewaga kapitałów własnych nad obcymi oraz majątku obrotowego nad zobowiązaniami krótkoterminowymi). Ponadto narastająco (1-3kw 2010r oraz 1-4kw 2010r) jej wyniki na wszystkich poziomach rachunku zysków i strat są znacznie lepsze aniżeli w tych samych okresach roku 2009 (tabela 1) – w przypadku danych za trzy kwartały mamy zmiany ze strat na zyski, a w przypadku danych za cztery kwartały tempo wzrostu poszczególnych wyników kształtuje się na poziomie 80-90% (tabela 2).

kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyćNależy jednakże zwrócić uwagę, że analizując sytuację magnifiCo w ujęciu poszczególnych kwartałów można zauważyć, że w 4 kwartale 2010 roku nastąpił pewien regres w stosunku do wyników uzyskanych przez spółkę w tym samym okresie roku poprzedniego. Przychody co prawda wzrosły o ok 86%, lecz w przypadku pozostałych podstawowych pozycji rachunku zysków i strat odnotowano około 51% spadek. Analizując rachunek zysków i strat spółki magnifiCo pozytywnie należy ocenić fakt, że jej wyniki na poziomie operacyjnym i brutto niewiele różnią się od wyniku na poziomie sprzedaży, wobec czego można stwierdzić, że w spółce nie próbuje się „sztucznie” wpłynąć na końcowy wynik finansowy poprzez pozostałą działalność operacyjną lub finansową.
Na rynku NewConnect akcje spółki magnifiCo nie miały ostatnio dobrej passy – ich kurs od grudnia 2010 roku porusza się w trendzie bocznym między 1,3 a 1,1 zł po mocnym spadku z poziomu około 1,8 zł. Z kolei wskaźniki rynkowe (C/WK = 2,76, C/Z = 9,6) na dzień 16 lutego 2011r znajdują się na poziomie dużo niższym od średniej dla branży medialnej rynku NewConnect nawet po wykluczeniu ich najwyższych wartości zniekształcających obraz sytuacji (C/WK branży = 5,29, C/Z branży = 26,11). Tak więc biorąc pod uwagę obecną sytuację rynkową spółki można powiedzieć, że jej akcje są notowane z pewnym dyskontem w stosunku do branży.
Jeśli chodzi o prognozy na przyszłość, to spółka zakłada osiągnięcie ponad 5 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2011 roku, czemu sprzyjać ma poprawa sytuacji na rynku public relations wynikająca z potrzeby odbudowy dobrego wizerunku przedsiębiorstw po ostatnim kryzysie gospodarczym oraz wzrostu znaczenia public relations jako środka komunikacji z rynkiem.
Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.