GUS publikuje wskaźniki obrazujące koniunkturę konsumencką. Nie trzeba nikomu przypominać, że w analizie fundamentalne takie dane mogą się bardzo przydać. Poniżej fragment wspomnianego raportu:
Cytat: kwartał 2010 r. był kolejnym kwartałem, w którym odnotowano wyraźną poprawę nastrojów konsumenckich społeczeństwa polskiego.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej(BWUK), syntetycznie opisujący bieżące tendencje konsumpcji indywidualnej, ukształtował się I kwartale 2010 r. na poziomie –17,1 p.proc. i był wyższy o 2,1 p.proc. niż w IV kwartale oraz o 8,1 p.proc. niż w I kwartale poprzedniego roku.
Podobnie przebiegały zmiany wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej(WWUK), syntetycznie opisującego tendencje konsumpcji indywidualnej oczekiwanej w najbliższych miesiącach, który w I kwartale 2010 r. zwiększył się o 3,0 p.proc. w stosunku do IV kwartału oraz o 13,2 p.proc. w stosunku do I kwartału 2009 r. osiągając poziom –25,1 p.proc.
Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej, pomimo systematycznego wzrostu w czterech kolejnych kwartałach, nie osiągnęły jednak jeszcze poziomu z lat 2007 i 2008.
Więcej:
www.stat.gov.pl/gus/5840_1934_...