PARTNER SERWISU
ximlmakr
RomanR

RomanR

Ostatnie 10 wpisów
Nie uważam zeby w krótkim terminie, średnim czy nawet długim rynek stracił sentyment. Po stronie rządu słychać zaangażowanie. Nie możemy oczywiście brać pod uwagę w 100% słów kogokolwiek tym bardziej rządzących. Nie padlo slowo scanway. Jednak moja nietrzeźwa mysl splatana jest z ABB o którym wspominasz. Czy budowanie takiej księgi związane jest rzeczywiście z keszowaniem na potrzeby spółki? Dlaczego nie wejść w emisję, która poniekąd jest niekorzystna? Zastanawiam sie czy zamawiający partycypuje w kosztach na etapie budowy czy juz po zrealizowaniu i oddaniu "produktu". Jako podwykonawca dostaje chyba po realizacji i opłaceniu głównego wykonawcy? Wtedy legenda z keszowania ma sens. Pojawia sie wtedy inny problem odnoszący sie do płynności. Jak spółka sobie poradzi kiedy dostanie bardziej ambitne zadanie za x większe pieniądze. Przecież nie można keszowac się w nieskończoność. Wydaje mi sie ze obecnie rynek tak tego nie rozpatruje z uwagi na to ze spolka notowana jest na NC. Fundament dobry tylko co dalej?

Ja tylko dorzucę
Kosmos wraca na GPW, 4 września odbędzie się SpaceDay Conference 2nd Edition - Comparic
share.google/5Pf87XpahQzD1FDWW...
Co do wykresu wydaje mi się ze mocno się trzymamy wsparcia poprzedniego szczytu i raczej zbyt dużo zysków nie zostalo zrealizowanych. Patrząc po arkuszu zleceń w ciągu dnia wydaje sie że uzupełniany jest na bieżąco. Niewielkie cofnięcie w okolicznościach malejących obrotów. Mi to wygląda rzeczywiście na zbieranie przed kolejna falą wzrostu. Daleko mi jednak do eksperta od AT. Życzę każdemu zapakowanemu, espi o kontrakcie z rządem USA cheers

Zapomniałem tylko dodać ze espi scw nie pokrywa sie z informacjami ze spolka powiązana CRI, która w moim przekonaniu powinna coś zaraportować w związku z wybraniem podwykonawcy w projekcie o którym jest cisza :)

Tak, zgadzam sie z Twoim scenariuszem, jeden z wielu jakie można założyć. Jednak obecnie mamy spółkę, która jest notowana na nc. Backlog jest formą raczej pewnych założeń w oparciu o tu i teraz z kierunkiem gdzie i kiedy. To nie są opublikowane umowy tylko gołąb na dachu i Wróbel w garści. Perspektywa jest ogromna. Wiele spółek miało przejść na gpw z nc. Wielu sie nie udało, wielu też to zaszkodziło bardziej niż pomogło. Szanuje Twoje poglądy i doświadczenie związane z inwestycjami jak sam podkreślasz w spółkach związanymi z produkcją gier. Mnie jednak przekonuje espi. Nawiązywanie kontaktów nie jest współpracą. Można założyć równie dobrze emisję. Czasami nie ma wyjścia i z pustego salomon... Mnie bardziej interesuje co ma do powiedzenia Krewa z punktu widzenia AT. Wywołany do tablicy może się wypowie.

W moim przekonaniu to że spółka sie rozwija jest niezaprzeczalnym faktem. Jednak nie wiem czy wyniki mozna uznać za stałe, rosnące lub powtarzalne. Wydaje sie że kosmos jest obecnie rozwojowy ale nie wysyłajmy tam kursu akcji. Każdy by chciał potężnych wzrostów... rynek to zdyskontuje. Przejście na GPW w moim odczuciu właśnie stonuje wszystkie nerwowe wybicia. Krewa wspominał o drugiej piątce fali wzrostowej. Ciekawy jestem czy ten trend sie jednak nie załamie.

Nie mam przekonania ze to koniec korekty. Tak, plusem jest kolejny projekt ale trzeba wziąć pod uwagę że nie jest on ogromny(0,2 mln). Dodatkowym atutem jest jednak to ze pozyskują rynek. Mam tu na myśli zamówienie z USA (80 k) i możliwość rozwoju współpracy. Dla mnie liczy się konkretne zamowowienie, które jest zrealizowane. Liczę na coś więcej.

Panowie to tak zeby sie nie kłócić o to kto spółkę wprowadził na nieodpowiednie tory.

www.salon24.pl/newsroom/145441...
Moja mysl jest następująca. Czy przypadkiem nie będziemy świadkami przekierowania transportu drogowego na transport kolejowy? Wiem ze to może zbyt dalekie do zrealizowania lecz czy przypadkiem nie wyjdzie słońce dla pkpc? Swoja droga czy ktoś wie l czy jest jakiś wskaźnik emisji CO2 tir vs kolej?

Też jestem zdania że to nic takiego jak się ktoś keszuje. Widocznie jest powód bardziej prywatny. Gorzej jakby wszyscy zaczęli się z powiązanych keszowac. Tu jednak jest odwrotnie. Don't worry guys. Co do budimexu tylko rzuciłem przykład. Też nie uważam żeby budimex się pchał na Ukrainę. Wszyscy jednak dużo wcześniej zaczynają inwestycje w Ukrainie. Być może będzie tak jak z nord stream, zostaniemy z palcem w pupie. Chociaż mam jeszcze wątpliwości dotyczące stabilności Ukrainy. Na chwilę obecną miała juz być wojna zakończona a wszyscy widzimy jak jest...

Dix22 napisał(a):
RomanR napisał(a):
A teraz trochę faktów, które mogą ominąć nasze interesy:

www.rp.pl/transport/art4267079...

Dobre informacje - jeśli spojrzysz na to ze strony PKP Cargo. Więcej torów z PL, zwłaszcza na tak potencjale perspektywistycznym rynku jak Ukraina to same plusy. Weź pod uwagę, że pomimo trwającej tam wojny - budownictwo w końcu mocniej ruszy. Trzeba przewozić broń, fortyfikacje, materiały budowlane, sprzęt wojskowy, amunicję...

Nie ulegałbym informacjom o Niemcach czy Ukrainie jeśli chodzi o konkurencje, ona i tak istnieje. PKP Cargo ma większe predyspozycje w biznesie, a informacje powielają m.in. osoby ze związków - takie mam wrażenie, wszystko po to aby zahamować obniżkę wynagrodzeń czy zwolnienia. Wtorkowe spotkanie zakończyło się fiaskiem.

Wniosek z tego jest prosty - będą zwolnienia. :- )


Z całym szacunkiem ale się nie mogę zgodzić. Wyobrażam teraz sobie jak firma hhla, która kupiła w pewnej części obszar przeladunkowy wozi materiały i sprzęt z Budimexu( Budimex w sumie jest juz bardziej hiszpanski niz Polski) lub innych polskich firm. Jesteśmy najbliżej i jednocześnie najdalej od tortu. Na sam koniec dadzą nam coś na odczepnego i powiedzą ze przecież mogliśmy robic interesy, Ukraina wam jest bardzo wdzięczna za pomoc, Polacy jesteście wielcy. Mamy też wielki tylek w który nas...

A teraz trochę faktów, które mogą ominąć nasze interesy:

www.rp.pl/transport/art4267079...

Dziwnym trafem jeszcze po drodze wydarzyło się to :

obserwatorlogistyczny.pl/2025/...

Jakby to wytłumaczyć że niemcy mają udział w terminalu przeładunkowym i dziwnie Ukraina otrzyma środki z UE na budowę nitki kolejowej nie będąc członkiem UE. Przypadek? Ktoś mnie wyprowadzi z błędu myślowego?

Excel statystyka-> porównanie. To jednak i tak nie do końca odzwierciedla zysk. Jednak napewno skrupulatnym inwestorom będzie przedstawiało jakiś tam obraz. Póki co mielonka o której już dość dawno pisałem na tym poziomie cenowym. We wrześniu będziemy mieli bliżej określony kierunek. W moim przekonaniu realne jest przejście bliżej 20 zł z końcem roku. Nie uważam że przebijemy 21 co mogłoby otworzyć drogę wyżej. W pierwszej kolejności musimy stać się "znowu " monopolistą w części odpowiadającej za przewozy intermodalne. Scenariusz do 20 zł tylko przy realnej realizacji planu restrukturyzacji, który jak widać posiada różne warianty. Cierpliwy ugotuje kamień

www.youtube.com/live/diGV8dId5...
Polecam zapoznać się i dopiero wyciągać wnioski. W mojej ocenie podmiot będzie jeszcze stwarzał okazję, natomiast wielu nie będzie. Z pewnością górka jest przed nimi dość spora. Pytanie czy udźwigną i utrzymają tempo wzrostu. Pytanie też czy nie wytworzy się tu ruch spekulacyjny o ile juz o nim nie można mówić. To może powodować problem dotyczący realnej wyceny, która subiektywnie jest niska jeszcze.

krewa napisał(a):
Przecież zakupy osób zarządzających / nadzorujących trwają od maja 2024. To nie jest żadnym wyznacznikiem, insajderzy w innych spółkach wielokrotnie udowadniali, że nie mają monopolu na wiedzę, są zwykłymi ludźmi i mogą się mylić.


Tak, zgadzam się. Jednak uważam że częstotliwość zakupów oraz osoby, które dokonują zakupów daje do myślenia. Już pisałem że nikt nie kupuje waloru, który nie rokuje dobrze albo jest tylko czymś w rodzaju zabezpieczenia przed inflacją. Chcą zarobić jak każdy. Nie jak każdy mają wiedzę.

Jak dla mnie to tutaj przy takich zakupach osób zarządzających szybko wytworzy się ruch spekulacyjny. Ewidentnie coś jest na rzeczy

kolejowyportal.pl/pkp-plk-unie... takie tam nieistotne.... swoją drogą to dobrze ze niedoprecyzowanie skutkuje unieważnieniem. Z takiego nieprecyzyjnego zawarcia umowy mogą pojawić się spory. Chyba że jest tu drugie dno i teraz Ukrainki się pojawią. Wiadomo już co i za ile. Tak czy inaczej, poszło...

Dix wydaje mi się że zbyt kolorowo rozpatrujesz spółkę. Zbyt duża pozycja? Nic personalnego... W moim przekonaniu pracownicy niezależnie w jakim obszarze powinni być zredukowani, natomiast nie to powinno stanowić poprawę kondycji spółki. Nie wiemy ile rzeczywiście pociągów jedzie w tej chwili, jakie jest rzeczywiste zapotrzebowanie na ludzi, których należy posiadać na stanie, czy wzięte zostało pod uwagę zapotrzebowanie w przypadku kontraktów na przyszłość ( Ukraina itd...). Takich odpowiedzi też oczekuje się pośrednio od planu restrukturyzacji. Teraz możemy mocno spekulować. Wszyscy widzimy że coś się robi. Pytanie czy to coś jest realizowane=pokrywa się ze słowami zarządu dot. wyjścia na 0. Chwilowa poprawa wyników nie zmienia fundamentu. Kontrakt wykonanie=wynik
Swoją drogą dość duża ta administracja jeszcze.
Osobiście pokładam nadzieję w planie i w tym że ktoś powiazany pakuje tak pieniądze inwestując w akcje. Jakby spółka miała iść pod zajechanie nikt o zdrowych zmysłach nie zapakuje tam pieniędzy. Chociaż tak też już bywało.

Tak czy inaczej... jesteśmy przed złożeniem planu . Nam pozostaje czekać. Tylko dziwnym trafem regularnie ktoś powiązany skupuje akcje. Kto tak robi ma świadomość mniejszego ryzyka inwestycyjnego. Mi coś tu śmierdzi jakimś trigerowym inside info. Kurs też jakoś specjalnie już spadać nie chce jakby wsparcie utrzymywał w okolicy 16zl. Ciekawe jak się zachowa przy przechodzeniu przez 200 sesyjna.

1ketjoW napisał(a):
Restrukturyzacji ciąg dalszy:

Cytat:
Zwolnienia grupowe miałby objąć do 1041 pracowników w 2025 roku oraz do 1388 w 2026 roku w różnych grupach zawodowych. Planowane działania w zakresie zwolnień zostaną zrealizowane w okresie do dnia 30 września 2026 r., z tym że zwolnienia grupowe przewidziane na rok bieżący zostaną zrealizowane najpóźniej do końca lipca 2025 roku.


www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Zaskoczenia raczej nie ma. Zastanawiam się tylko dlaczego proces jest rozłożony na dwa lata tj. czy poza powodami operacyjnymi są jakieś inne.


Spieszę z odpowiedzią:

Jeśli w ciągu 30 dni firma planuje rozwiązać umowy o pracę z liczbą pracowników przekraczającą powyższe progi, o których nie sposób napisać treściwie to:

musi zastosować procedurę zwolnień grupowych, która obejmuje m.in. konsultacje ze związkami zawodowymi, zawiadomienie urzędu pracy, a także przekazanie informacji pracownikom,

nie może po prostu "rozciągnąć" zwolnień na dłuższy czas, by uniknąć obowiązków wynikających z ustawy — urzędy i sądy patrzą na tzw. faktyczny okres 30 dni (przesuwany w czasie), nie tylko na formalne daty wypowiedzeń.


Czy są ograniczenia ilościowe?

Sama ustawa nie nakłada "górnego limitu" liczby osób, które można zwolnić, ale:

obowiązuje obowiązek konsultacji i zawiadomienia urzędu pracy,

terminy wypowiedzeń oraz inne prawa pracowników (np. odprawy) muszą być zachowane,

pracodawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony szczególnych grup (np. kobiet w ciąży, związkowców, osób na urlopach).

Do tego przychodzi mi do głowy jeszcze istotna rzecz. Rozchodzi się tu o budżet, który maja na to przeznaczony. Lepiej płacić pracownikom za pracę niż płacić za to że się ich zwolniło. Ci ludzie coś będą jeszcze robili chwilę. Być może nie chcą przegiąć. W liczbach też mowa jest "do" a nie ze tyle rzeczywiście zwolnią. Uważam to za furtkę...

1ketjoW napisał(a):
grum napisał(a):
RomanR napisał(a):
M Nikt o zdrowych zmysłach nie kupuje czegoś co niesie za sobą "jakies" ryzyko utraty kapitału.

Wszyscy to robią, zwłaszcza Ci co inwestują na giełdzie, kupują kupon lotto....


Nie zawsze. Zdarza się, że rynek jest nieefektywny mimo danych, że akcje są więcej warte np. Votum, Asbis czy Action itd. kilka lat temu. Być może nawet teraz są takie akcje na rynku. Angel Poza tym to kwestia oszacowania zysku do ryzyka. Nie ma 100% bezpiecznej inwestycji.

Ewidentnie widać, że PKP Cargo nie upadnie, bo ma zbyt duże znaczenie gospodarcze. Prawdę powiedziawszy to prywaty


spółka jest prywatna jednak macki siegaja ze sceny politycznej. Więc ta prywatyzacja jest trochę "martwym prawem". Napewno ten zabieg pozwolił" uwolnić kurs " chwilo od debiutu. Przypominam że pkpc był pierwszym przewoźnikiem tego typu na giełdzie, którego założenie było pozyskanie dodatkowego kapitału. Dzisiaj mocno zajechana ze względu na chaotyczne decyzje polityczne. Lepiej mieć zarządzana spółkę od strony prywatnej niż rozkradziona przez SP. Chociaż mimo wszystko Sp miał duży pływ na to z czym teraz się zmaga przewoźnik. W mojej ocenie trzeba być cierpliwym i liczyć na to że nie braknie nam ognia do ugotowania tego kamienia. Zgadzam się że czasami rynek idzie w drugą stronę i irracjonalne jest co czasem widzimy. Taki los... bardziej jednak chodziło mi o to że jeżeli ktoś jest bliski lub zna informacje jakie mogą przynieść zysk, chętniej inwestuje bo widzi już okazje. My tych informacji nie posiadamy.

Mnie bardziej zastanawia fakt budowania pozycji przez zarząd w kontekście nabycia akcji. Nikt o zdrowych zmysłach nie kupuje czegoś co niesie za sobą "jakies" ryzyko utraty kapitału. My jako akcjonariat wiemy dużo mniej, dużo bardziej ryzykujemy. może ilość nie powala ale... mała łyżką jest podbierane. Coś w trawie piszczy w moim przekonaniu. Cicho jest w tematyce wojskowej. Tu mnie bardzo zastanawia temat.

Ja jestem trochę innego zdania. Pkpc nie bedzie rosło przez informacje dotyczące rozbudowy sieci kolejowej. Dlaczego? Nie chodzi tutaj o infrastrukturę, która jest dość mocno rozwinięta. Nadrzędnym jest fundament dot. Restrukturyzacji i co za tym idzie pozycja rynkowa, finansowa. Wczoraj mieliśmy informacje dotyczące współpracy z panatonii. I co? Żaden to triger do wzrostu.

Dix22 napisał(a):
RomanR napisał(a):
Jestem prawie pewien że przebije się w dół. Nie ma tutaj żadnego trigera. Obstawiam raczej okolice 15 zł zanim znów będziemy mogli powiedzieć o wzrostach. Wydaje mi się że takie korekty sięgaja tendencyjnie do 30 rsi . Więc tutaj jeszcze kawałek do zjechania jest. Później okolice 16.30 pewnie stana się oporem i przy dobrym wietrze i świetnym planie restrukturyzacji może wbijemy się gdzie jesteśmy obecnie. Taka trochę mielonka teraz będzie

Na giełdzie nie ma nic pewnego nigdy w 100%.

Zgadzam się dlatego piszę prawie pewien. Oczywiście nadal podtrzymuje scenariusz na wyłamanie w okolice 16 zł może ciut niżej. Dopatrywałbym się nawet takiego podwójnego dna bez brania pod uwagę innych wskaźników at. Jakby tak się stało należy wówczas pilnować dynamicznego odbicia. po przejściu nad 200 jakieś 3% raczej powstaje pewien sygnał do wejścia. Wszystko w oparciu o wolumen. Być może jest to jedna ze spółek, która zacznie generować w długim terminie dość dobry zysk. Dzisiaj chyba zauważam korelacje z CCC.

Jestem prawie pewien że przebije się w dół. Nie ma tutaj żadnego trigera. Obstawiam raczej okolice 15 zł zanim znów będziemy mogli powiedzieć o wzrostach. Wydaje mi się że takie korekty sięgaja tendencyjnie do 30 rsi . Więc tutaj jeszcze kawałek do zjechania jest. Później okolice 16.30 pewnie stana się oporem i przy dobrym wietrze i świetnym planie restrukturyzacji może wbijemy się gdzie jesteśmy obecnie. Taka trochę mielonka teraz będzie

Póki co nie wiemy jak wygląda plan restrukturyzacyjny. Jednak bardziej mnie zastanawia co dzieje się na wykresie. Wydaje mi się że na wykresie moze powstac formacja rgr. Jeszcze mamy kilka sesji. Obawiam się że mój scenariusz zejścia poniżej 16.8 na wycięcie może być jednak dość prawdopodobny. Kiedy ten plan maja ogłosić?

Tak, zgadza się wg Ciebie. Dla mnie Twoja analiza jest jedną z wielu jakie biorę pod uwagę Patrzę na wykres d1 rsi pod 70 pkt i zawrotka (13 maj). Scenariusz o którym pisałem odnosi się do wycinania stop lossow. W moim przekonaniu buduje się okazja do dobrania jeszcze przed jakimikolwiek espi. Mam też przeczucie że ktoś duży jeszcze może skorzystać sytuacyjnie i przycisnąć kurs trochę poniżej 16 zł. Wyjście chwilowe poniżej 16,8 nie byłoby niczym nadzwyczajnym. Tu jeszcze chwilę się będzie kisiło. Cierpliwy może ugotować kamień. Nie przypomina mi to sesji 14 lutego. Chyba że to jakaś platoniczna miłość... oczywiście sam życzyłbym sobie i wszystkim inwestorom takiej sesji potwierdzonej wysokim wolumenem. Jednak schodząc na ziemię wydaje mi się to mało prawdopodobne.

W mojej ocenie będziemy szli blisko ograniczenia tego trójkąta. Nie mamy trigera do tego żeby wybić. Rsi w okolicy 65 z tendencja do zawracania w okolicy 70-75. 50 tuż nad 200 sesyjna mocno wyplaszczone. Jeżeli w ciągu kilku sesji( 6 max) nie będzie żadnego espi, będzie okazja do złapania jeszcze w okolicy 16 zł może ciut niżej po wycince stop loss.

Dix22 napisał(a):
RomanR napisał(a):
Powodzenie sanacji uważam że jest w cenie.

Na podstawie czego to argumentujesz?

Spójrz na wycenę giełdową z roku 2019 r, a z roku 2025.

Wtedy 50 zł, obecnie nawet kurs nie potrafi przebić 20 zł na stałe. Więc uważam, że nic nie jest w cenach - zwłaszcza sanacja, a do tego długa droga.


Wiem co masz na myśli. Jednak zwróć uwagę że okoliczności rynkowe w tym czasie były zupełnie inne. Już wtedy mocno mówiło się o perspektywie zakończenia wydobywania węgla. Był to czas też przed pandemia. Umówmy się że głównymi odbiorcami usług pkpc byly podmioty związane z przetwarzaniem energii. Dzisiaj ten rynek jest bardziej konkurencyjny, mniejszy i w perspektywie najbliższych lat patrząc przez pryzmat "zielonych" dość mało perspektywistyczny. Plusem jest to że obecny zarząd spółki robi w teorii wszystko co w jego mocy. Więc w sumie czekamy na plan restrukturyzacyjny. Ciekawym jest zakup akcji przez zarząd. Chyba tu głównie pokładam swoje nadzieję na spokojny systematyczny wzrost w zadowalające mnie poziomy aby zamknąć pozycje. Nie upatruje wzrostu powyżej 27 zł w średnim terminie.

bginvest napisał(a):
Bez znaczenia?

Nowelizacja mocno uprawdopodabnia zatwierdzenie układu, a także zwiększa prawdopodobieństwo zatwierdzenia korzystniejszych warunków układu. Dotychczasowe decyzje sędziego komisarza jasno pokazują, że sąd będzie mocno dążył do pozytywnego zakończenia sanacji.

Dla mnie to bez znaczenia, ponieważ mój bazowy scenariusz to zatwierdzenie układu korzystnego dla PKP Cargo, natomiast duża część rynku nadal nie do końca wierzy w powodzenie sanacji.


Powodzenie sanacji uważam że jest w cenie. Jakby spojrzeć na chęć zabrania spółki pod skrzydełko państwowe, można powiedzieć że ona już się udała. Problemem jest to że za część spółki będzie odpowiedzialny aparat państwowy. Tu głównie pojawi się problem. Przypuszczam że przyjdzie znowu miotla i tyle z tego zobaczymy. Nie wspominam już o dywidendzie która kiedyś była ale...

Spokojnie... wg obecnego zarządu w pierwszej kolejności jest plan wyjścia na 0. Ja naprawdę podziwiam entuzjazm związany z zyskami których nieszcze nie ma. Rozumiem że dzisiaj wyceniamy przyszłość. W mojej opinii Jednak jest ona jeszcze na tyle odległa że ciężko jest spekulować. Tegoroczne wyniki to jeszcze umowy z lat poprzednich. Dzisiejsze umowy to wyniki dopiero w przyszlym roku. Tu chciałbym zaznaczyć że póki co to ze świeżych informacji dot. umów wiemy o grupie azoty. Gdzie reszta? Każdy z nas się cieszy z ostatnich wzrostów i życzę naprawdę każdemu jak najlepiej. Patrzmy jednak trzeźwo jakbyśmy nie byli udziałowcami. Miejmy też na uwadze że nie jesteśmy jedynymi czytelnikami, spekulacja też nam nie jest potrzebna.

To w mojej opinii w ogóle jest kosmos. Tak naprawdę mogą grać bardzo pod siebie. Problem polega na tym że podmioty które zostaną "wydrylowane" przez pkpc nie będą zawierały nowych umów. Co ciekawe uważam że rzutuje to mocno w kontekście współpracy. Jednak dla samej spółki jest czymś dobrym. Dla nas akcjonariuszy, raczej względna informacja wpływająca na kurs akcji, póki nie znamy samego planu.

Zgadzam się z tym że dołek może być za nami. W mojej jednak ocenie nie do końca upatrywałbym się scenariusza takiego jak na ccc. Żadne dane nie pokazują jak w przypadku ccc zwrotu w rejony ath... dlaczego? Rentowność spółki co prawda płynnej i źle zarządzanej wcześniej nie spowoduje nagłych świetnych wyników. Do tego obecnie nie wiemy nic w kontekście nowych umów. Ludzie po stronie skarbu państwa twierdzą że spolka ma ogromne problemy i chcą jej przejęcia na rzecz sp. Spójrzmy w stronę może Orlenu. SSP ogromna kapitalizacja dobre wyniki i jaki jest poziom kursu. Oczywiście ilość akcji robi swoje... uważam obecnie że popadanie w duży optymizm kierując oczy w stronę ccc i upatrując tego samego scenariusza jest czysta spekulacja. Jeżeli plan restrukturyzacji będzie realizowany a przede wszystkim zostanie zatwierdzony, możemy pokusić się o poziomy dawno nie widziane. To jednak nie ccc. Życzę wszystkim zysków.

Zapomniałem dodać że 50 sesyjna zaczyna się wyplaszczac nad 200 co raczej przy większym odbiciu wiadomo jak się zarysuje. Wiem że nie jest to czynnik mocno decydujący o wysokości kursu akcji. Wygląda to jednak dość optymistycznie. Nie pozostaje nam nic innego jak czekać na informacje. W okolicy 16.5 możliwe wycięcie jeszcze jeżeli ma się realizować scenariusz wybicia w górę. Patrząc też na wyjście z trójkąta uważam że zasieg w okolicy 21 jest bardzo realnym scenariuszem w okresie do września. Zastanawia mnie jeszcze scenariusz konsolidacyjny

Nie ma co się kłócić. Trzeba realnie patrzeć na przyszłość spółki. Głównym trigerem wzrostu na walorze będzie informacja dotyczącą planu restrukturyzacji. W moim przekonaniu jednak coś co jest zaplanowane niekoniecznie będzie dowiezione. To realizacja planu będzie wpływać głównie na kurs. Pomijam umowy o których narazie cicho. Temat wojskowy jest całkowicie owiany tajemnicą. Nie ma też żadnych konkretnych informacji dotyczących nowych klientów/przetargów. Wysoce prawdopodobne że w najbliższym czasie czeka nas wysyp informacji.

Tak, stąd też decyzja odnośnie sprzedaży węglarek. realnie jednak patrząc wracajac do wcześniejszych wątków. Komu pkpc sprzeda stare węglarki? Kto to kupi? Dla mnie to złom ale nie wiem jak jest rzeczywiście. Ktos odpowie na to pytanie? czy bez przeglądu one nic nie kosztują w sytuacji w której nie jeżdżą? I co jeśli spolka stanie się częściowo państwowa prócz tego dofinansowania z państwa.

Pytanie czy do takiego wezwania w ogóle dojdzie i na jakim poziomie cenowym. Ciekawa też informacja w kontekście budimexu. Walą utrzymywać własny skład i mieć pewność dostawy. Ale patrza trzeźwo. Pkp cargo zawiodło w czasie kryzysu energetycznego inne spółki co do których mieli zobowiązania i to chyba tyle w temacie. Jak są duże pieniądze jest też polityka niestety.

Bardziej istotnym jest chyba jednak ten rodzaj informacji youtu.be/c3LYaIoOWOA?si=qhmnTM...
Zastanawiam się bardzo nad tym jaki realny ma to wpływ na kurs ("upanstwowienie"). Mój pierwszy post na stockusalute

Informacje
Stopień: Oswojony
Dołączył: 9 maja 2025
Ostatnia wizyta: 2 września 2025 10:05:04
Liczba wpisów: 36
[0,01% wszystkich postów / 0,29 postów dziennie]
Punkty respektu: 5

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,627 sek.

sdiapauj
yehtkule
qlzloosn
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 379,35 zł +381,90% 96 379,35 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
llinaxxq
pgnhtaaf
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat