Temat:
SNIEZKA
[IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie 3Q 2023 PrzychodyGrupa Śnieżka odnotowała udany sezon w 2023 roku, uzyskując w ciągu pierwszych trzech kwartałów wzrost przychodów ze sprzedaży o 8,3% r/r. Na największym dla Grupy rynku polskim sprzedaż zwiększyła się o 9,0%. Udział rynku ukraińskiego, trzeciego w strukturze sprzedaży, ponownie przekroczył poziom dziesięciu procent, tym samym zbliżając się do poziomów sprzed wojny. Z kolei marże powróciły do wartości sprzed pandemii. Przez pierwsze trzy kwartały br. Grupa Śnieżka wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 705,1 mln zł (wyższe o 8,3% r/r). Na wyniki sprzedaży wpływ miał przede wszystkim wzrost sprzedaży na rynku polskim, który dominuje w całkowitych przychodach Grupy (odpowiada za 68,8% skonsolidowanej sprzedaży Grupy). Śnieżka uzyskała także znacznie wyższą sprzedaż na rynku ukraińskim r/r (wzrost w złotych o 33,4%), który tym samym odbudował swoje udziały w strukturze przychodów Grupy do poziomów zbliżonych do tych sprzed wybuchu wojny. Na wyniki sprzedaży i zyski w raportowanym okresie pozytywny wpływ miała realizacja długoterminowej strategii marketingowo-sprzedażowej, której elementem jest polityka pricingowa. Zakłada ona m.in. konsekwentnie wdrażane zmiany cen produktów w odpowiedzi na rosnące ceny surowców używanych do produkcji oraz utrzymujące się wysokie koszty prowadzenia działalności (np. koszty transportu, ceny logistyki oraz wysokość wynagrodzeń). Należy jednak podkreślić, że nadal utrzymują się niekorzystne warunki makroekonomiczne oddziaływujące na całą branżę, w której działa Grupa. To m.in. wciąż wysoka inflacja wpływająca na spadek siły nabywczej konsumentów, co potwierdzają niekorzystne, choć poprawiające się w stosunku do ub.r., wskaźniki nastrojów konsumenckich. Pozytywny wpływ na wyniki Grupy miał natomiast obserwowany na kluczowym dla Grupy polskim rynku niesłabnący od kilku lat trend premiumizacji, czyli kupowania produktów wyższej jakości. W przypadku Śnieżki są to produkty marek Magnat i Vidaron. – Sezon 2023 zaliczamy do bardzo udanych. Pomimo trudnego otoczenia Śnieżka okazała się dobrze przygotowana na zmienną sytuację rynkową. Zaowocowały tworzone przez lata silne fundamenty oparte na znanych i lubianych przez konsumentów markach, skutecznie wdrożonych procesach sprzedażowo-marketingowych, w tym pricingowych, oraz w dużej części zautomatyzowanych i zdigitalizowanych procesach produkcyjnych i logistycznych. Wróciliśmy do poziomów marż osiąganych kilka lat temu, co w tym roku było naszym priorytetem – podsumowuje wyniki Joanna Wróbel-Lipa, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. handlowych FFiL Śnieżka SA. Na rynku ukraińskim Grupa odnotowała mocne odbicie r/r po ubiegłorocznym głębokim spadku. W Ukrainie Grupa osiągnęła przychody w wysokości 70,9 mln zł, tj. o 33,4% wyższe niż w analogicznym okresie 2022 roku. W walucie lokalnej spółka Śnieżka-Ukraina uzyskała w sezonie 2023 wyniki sprzedaży wyższe o 61,9%. Nastroje konsumenckie, a co z tym związane, plany remontowe Węgrów są pod silnym wpływem rekordowej inflacji (w całym okresie styczeń–wrzesień sięgnęła 20,9% r/r). Osłabienie siły nabywczej klientów ogranicza popyt na produkty całej branży. W rezultacie przychody wypracowane przez Grupę na Węgrzech w raportowanym okresie wyniosły 105,6 mln zł i były o 6,6% niższe niż rok wcześniej (w walucie lokalnej o 6,4%). Według danych własnych Grupy spadek sprzedaży Grupy był mniejszy niż spadek sprzedaży na całym tamtejszym rynku. Przychody na rynku węgierskim miały w tym okresie 15,0% udziału w całkowitych przychodach Grupy Śnieżka (spadek o 2,4 pp. r/r), z kolei na rynku ukraińskim było to 10,1% (wzrost o 1,9 pp. r/r). Na pozostałych rynkach zagranicznych, na których sprzedawane są produkty Grupy Śnieżka, sprzedaż wyniosła łącznie 42,9 mln zł, tj. była o 9,7% wyższa niż w pierwszych dziewięciu miesiącach ub.r. i stanowiła 6,1% całkowitych przychodów Grupy. – W Polsce, w Ukrainie i na Węgrzech nasze udziały w rynku wzrosły lub zostały utrzymane. Potwierdza to, że szerokie portfolio Śnieżki na rynku farb dekoracyjnych i chemii budowlanej z rozpoznawalnymi markami, takimi jak m.in. Magnat, Śnieżka, Vidaron, Foveo-Tech i Rafil, bardzo dobrze odpowiada na potrzeby klientów remontujących lub urządzających swoje mieszkania, domy i ogrody. To pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Dostosowujemy naszą ofertę do oczekiwań konsumentów i pojawiających się trendów rynkowych. Strategia ESG Śnieżki zakłada m.in. odpowiedzialność za produkt i środowisko. Dlatego też dbamy o to, aby nasze produkty miały możliwie niski wpływ na środowisko i były bezpieczne dla zdrowia konsumentów – dodaje Joanna Wróbel-Lipa. ZyskiW pierwszych dziewięciu miesiącach br. Grupa osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe: skonsolidowany zysk netto w wysokości 82,5 mln zł (wzrost o 84,5% r/r), zysk na działalności operacyjnej w wysokości 115,9 mln zł (wzrost o 56,4% r/r) i wynik EBITDA w wysokości 145,1 mln zł (wzrost o 43,1% r/r). Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 77,0 mln zł (wzrost o 93,0% r/r). W samym III kwartale 2023 roku Grupa wypracowała 270,5 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 9,2% r/r), 55,3 mln zł zysku na działalności operacyjnej (wzrost o 74,2% r/r), 65,0 mln zł zysku EBITDA (wzrost o 58,7% r/r) oraz 41,2 mln zł zysku netto (wzrost o 89,6% r/r). Zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 38,7 mln zł (wzrost o 94,2% r/r). InwestycjePo 9 miesiącach 2023 roku nakłady inwestycyjne Grupy (CAPEX) wyniosły 13,1 mln zł i były o 66% niższe niż w tym samym okresie ub.r. Spadek nakładów inwestycyjnych wynika z polityki Spółki i jest związany z zakończeniem rekordowego cyklu inwestycyjnego zrealizowanego w latach 2018–2022. Z raportem 3Q 2023 można zapoznać się m.in. tu: biznes.pap.pl/espi/pl/reports/...
|
|
Temat:
SNIEZKA
[IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie 1H 2023 PrzychodyW I półroczu 2023 r. Grupa Kapitałowa Śnieżka wypracowała przychody ze sprzedaży o 7,7% wyższe niż przed rokiem oraz zanotowała wzrost zysków. Na osiągnięte wyniki miała wpływ przede wszystkim sprzedaż na najważniejszym dla Grupy polskim rynku, a także wysoka dynamika sprzedaży w Ukrainie – trzecim rynku dla Grupy Śnieżka. W drugiej części sezonu właściciel marek m.in. Magnat, Śnieżka i Vidaron będzie się koncentrować na umocnieniu pozycji rynkowej. Ochrona marż pozostaje kluczowa dla Zarządu. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. Grupa Śnieżka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 434,5 mln zł, tj. o 7,7% wyższe niż rok wcześniej. To przede wszystkim efekt wyższej o 6,8% r/r sprzedaży na rynku polskim, na którym Grupa wypracowuje obecnie ponad 69% skonsolidowanych przychodów. Wzrost ten był także wsparty wyższą sprzedażą na rynku ukraińskim, który szybko odbudowuje swoje udziały w strukturze przychodów Grupy. Ich obecne poziomy są porównywalne do osiąganych przed wybuchem wojny. Dobre wyniki uzyskane przez Grupę Śnieżka w I półroczu 2023 r. to w dużej mierze efekt realizacji długoterminowej strategii marketingowo-sprzedażowej, której elementem jest polityka pricingowa. Na całą branżę, w której działa Grupa, nadal wpływa szereg niekorzystnych czynników makroekonomicznych. Jest to zwłaszcza wysoka inflacja, która przekłada się na spadek siły nabywczej konsumentów, a także wciąż niekorzystne wskaźniki nastrojów konsumenckich – choć poprawiające się w stosunku do ub.r. Pozytywny wpływ na wyniki Grupy w Polsce miał natomiast niesłabnący od kilku lat trend premiumizacji, czyli kupowania produktów wyższej jakości. – Sytuacja rynkowa jest wciąż trudna, ale Śnieżka dobrze poradziła sobie w warunkach wysokiej inflacji i niskich poziomów nastrojów konsumentów. Dlatego mogę powiedzieć, że wyniki osiągnięte w pierwszym półroczu są powyżej naszych oczekiwań. Obecnie wracamy do poziomów marż osiąganych kilka lat temu, co jest naszym priorytetem – mówi Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA. Na rynku węgierskim Grupa spotyka się z podobnymi wyzwaniami jak na macierzystym rynku, czyli m.in. ze spadającą siłą nabywczą i niskimi wskaźnikami nastrojów konsumenckich. Należy jednak odnotować, że skala i dynamika inflacji, która w głównej mierze jest przyczyną tych zjawisk, jest na Węgrzech istotnie większa niż w Polsce. Wpływa to zarówno na zmniejszenie popytu, jak i na plany remontowe tamtejszych klientów. W rezultacie przychody Grupy na rynku węgierskim w I półroczu br. wyniosły 64,9 mln zł, co oznacza spadek o 8,7% r/r (6,2 mln zł). Z kolei na rynku ukraińskim Grupa osiągnęła przychody w wysokości 40,8 mln zł, tj. aż o 57,5% (14,9 mln zł) wyższe w porównaniu z poprzednim rokiem. Wyniki I półrocza 2023 r. są jednak nieporównywalne do uzyskanych w analogicznym okresie ub.r., ponieważ przez znaczną część I półrocza (od 24 lutego do 11 kwietnia ub.r.) spółka Śnieżka-Ukraina wstrzymała wykonywanie dostaw oraz zawiesiła produkcję. Przychody na rynku węgierskim miały w tym okresie 14,9% udziału w całkowitych przychodach Grupy Śnieżka (-2,7 pp.), a na rynku ukraińskim było to 9,4% (wzrost o 3 pp.). Na pozostałych rynkach zagranicznych, na których sprzedawane są produkty Grupy Śnieżka, sprzedaż wyniosła łącznie 25,4 mln zł, tj. była o 14,4% wyższa niż w pierwszych sześciu miesiącach ub.r. i stanowiła 5,9% całkowitych przychodów Grupy (wzrost o 0,4 pp.). – Uzyskany w Polsce wzrost sprzedaży ponad rynek potwierdził, że skutecznie realizowana strategia marketingowo-sprzedażowa nadal pozwala nam zwiększać udziały na kluczowym dla Grupy polskim rynku. Procentuje m.in. siła naszych marek: Magnat, Śnieżka i Vidaron. Podobnie jest na Węgrzech, gdzie klienci są przywiązani do marki Poli-Farbe. W Ukrainie z kolei odnotowujemy istotny wzrost sprzedaży r/r. Jest on związany nie tylko z niską bazą wyników z ub.r., ale także z powracającym popytem na produkty do remontów – komentuje Joanna Wróbel-Lipa, wiceprezes zarządu FFiL Śnieżka SA, dyrektor ds. handlowych. ZyskiW okresie pierwszych sześciu miesięcy br. Grupa osiągnęła zysk na działalności operacyjnej w wysokości 60,6 mln zł (+43,0% r/r), wynik EBITDA w wysokości 80,2 mln zł (+32,6% r/r) i skonsolidowany zysk netto w wysokości 41,3 mln zł (+79,8% r/r). W samym II kwartale 2023 roku Grupa wypracowała 233,1 mln zł przychodów ze sprzedaży (+9,2% r/r), 33,0 mln zł zysku na działalności operacyjnej (+34,7% r/r), 42,7 mln zł zysku EBITDA (+26,3% r/r) oraz 24,1 mln zł zysku netto (+118,8% r/r). Zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 22,0 mln zł (+148,0% r/r). Na wysokość zysków Grupy osiągniętych w okresie styczeń-czerwiec br. wpływ miały przede wszystkim skutecznie realizowana strategia marketingowo-sprzedażowa oraz korzystny kurs euro. Pozytywny wpływ na wyniki miała dodatnia dynamika przychodów, natomiast wzrosty kosztów sprzedaży o 6,3% i kosztów ogólnego zarządu o 9,6% wpłynęły na nie negatywnie. InwestycjeZgodnie z zapowiedziami nakłady inwestycyjne Grupy zostały ograniczone i w I półroczu 2023 r. wyniosły 7,4 mln zł. Były to głównie wydatki spółki FFiL Śnieżka SA związane z kontynuacją inwestycji w nowe Centrum Logistyczne zlokalizowane w Zawadzie k. Dębicy, w środki trwałe, a także na modernizację instalacji na wybranych wydziałach produkcyjnych, w tym w spółce Śnieżka-Ukraina. W 2023 r. łączna wartość wydatków inwestycyjnych w Grupie według założeń ma być istotnie niższa niż rok wcześniej i jest planowana na poziomie około 35 mln zł. Z raportem 1H 2023 można zapoznać się m.in. tu: biznes.pap.pl/espi/pl/reports/...
|
|
Temat:
SNIEZKA
[IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie 1Q 2023PrzychodyW ciągu pierwszych trzech miesięcy br. Grupa Śnieżka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 201,4 mln zł, tj. o 6,1% wyższe niż rok wcześniej. To przede wszystkim efekt wyższej o 7,8% r/r sprzedaży na najważniejszym dla Śnieżki rynku polskim, który odpowiada za ponad 70% sprzedaży Grupy. Wzrost sprzedaży Śnieżki to m.in. efekt zwiększonych w tym roku zakupów prowadzonych przez partnerów dystrybucyjnych Grupy w ramach przygotowań do sezonu remontowo-budowlanego. Wsparciem dla dobrych wyników sprzedaży była również realizacja przez Spółkę długoterminowej strategii pricingowej. Na kluczowych dla Grupy rynkach nadal jednak utrzymują się niekorzystne warunki makroekonomiczne i wysoka niepewność. Przekłada się to na spadek siły nabywczej konsumentów i ostrożność przy planowaniu przez nich wydatków. Pozytywny wpływ na wyniki Śnieżki ma natomiast utrzymujący się trend premiumizacji, czyli kupowania produktów wyższej jakości, obserwowany przede wszystkim w Polsce. – Jesteśmy zadowoleni z wyników osiągniętych w tym trudnym i wymagającym otoczeniu. Było to możliwe przede wszystkim dzięki zwinności naszego modelu biznesowego, który jest oparty m.in. o rozpoznawalne, znane marki, szerokie portfolio produktów, zoptymalizowaną logistykę i digitalizację procesów. Pozwala nam to efektywnie reagować na zachodzące zmiany na rynku oraz dostosowywać ofertę do preferencji naszych klientów – skomentowała Joanna Wróbel-Lipa, wiceprezes zarządu FFiL Śnieżka SA. Na Węgrzech Grupa mierzy się z podobnymi wyzwaniami jak na macierzystym rynku, czyli m.in. ze spadającą siłą nabywczą i niekorzystnymi nastrojami konsumenckimi. Przychody Grupy na rynku węgierskim w I kwartale br. wyniosły 27,1 mln zł, co oznacza spadek o 7,6 mln zł (21,8% r/r). W Ukrainie Grupa osiągnęła przychody w wysokości 16,6 mln zł, tj. o 89,3% (7,8 mln zł) wyższe w porównaniu z poprzednim rokiem. Wyniki I kwartału 2023 roku są jednak nieporównywalne do uzyskanych w analogicznym okresie ub.r., ponieważ spółka Śnieżka-Ukraina 25 lutego 2022 roku, po wybuchu wojny, wstrzymała wykonywanie dostaw oraz zawiesiła produkcję. Działalność operacyjną wznowiono 11 kwietnia 2022 roku, a więc już w II kwartale. Według szacunków Grupy w I kwartale 2023 roku, w porównaniu do analogicznego okresu ub.r., występuje ożywienie na rynku farb dekoracyjnych i chemii budowlanej w Ukrainie, szczególnie w jej zachodnich i centralnych regionach. Sytuacja w Ukrainie pozostaje jednak wciąż niepewna i pod wieloma względami wymagająca. Dlatego niemożliwe jest szacowanie wpływu skutków wojny w Ukrainie na przyszłe wyniki Grupy. Przychody na rynku węgierskim miały w podsumowanym okresie 13,4% udziału w całkowitych przychodach Grupy Śnieżka, a na rynku ukraińskim było to 8,3%. Na pozostałych rynkach, na których sprzedawane są produkty Grupy, sprzedaż wyniosła 9,5 mln zł, tj. była o 6,0% wyższa niż w pierwszych trzech miesiącach ub.r. ZyskiW okresie pierwszych trzech miesięcy br. Grupa osiągnęła: zysk na działalności operacyjnej w wysokości 27,5 mln zł (+54,5% r/r), wynik EBITDA w wysokości 37,5 mln zł (+40,6% r/r), a skonsolidowany zysk netto w wysokości 17,2 mln zł (+43,9% r/r). – Warto podkreślić, że wyniki Grupy należy analizować po zakończeniu całego roku. Podobnie jak cały rynek, wciąż musimy się mierzyć z niekorzystnym i wysoce zmiennym otoczeniem makroekonomicznym. Obecnie koncentrujemy się więc na wypracowaniu jak najlepszej pozycji rynkowej, chroniąc przy tym nasze marże – dodaje Joanna Wróbel-Lipa. Na wysokość zysków Grupy na poziomach operacyjnym i netto, osiągniętych w okresie styczeń-marzec 2023 roku, wpływ miał przede wszystkim wzrost przychodów ze sprzedaży. Niekorzystnie na wyniki przełożyły się wzrosty kosztów sprzedaży o 4,0% i ogólnego zarządu o 11,6%. InwestycjeZgodnie z zapowiedziami nakłady inwestycyjne w I kwartale 2023 roku zostały zmniejszone i wyniosły 2,3 mln zł. W 2023 roku łączna wartość wydatków inwestycyjnych w Grupie będzie istotnie niższa niż rok wcześniej i według aktualnych przewidywań Zarządu Śnieżki SA może wynieść około 35 mln zł. Z raportem 1Q 2023 można zapoznać się m.in. tu: biznes.pap.pl/espi/pl/reports/...
|
|
Temat:
SNIEZKA
[IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie R2022 PrzychodyW całym 2022 roku Grupa Śnieżka wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 791,7 mln zł, czyli tylko nieznacznie (-0,4%) niższe niż rok wcześniej. To z jednej strony efekt utrzymującego się trendu wyboru produktów premium przez konsumentów, skutecznych działań marketingowo-sprzedażowych i polityki pricingowej, a z drugiej strony – niższego popytu konsumenckiego oraz konsekwencji wojny w Ukrainie. Grupa odnotowała wzrost sprzedaży o 1,9% na swoim kluczowym rynku, w Polsce. Jednoczesny spadek przychodów na drugim dla Grupy rynku węgierskim wyniósł 5,4%, był on jednak spowodowany osłabieniem węgierskiego forinta. W walucie lokalnej na Węgrzech odnotowano wzrost przychodów o 5,2%. Na rynku ukraińskim sprzedaż spadła o 15% w związku z działaniami wojennymi. W 2022 roku popyt na produkty Śnieżki w Ukrainie stopniowo się odbudowywał – dobre wyniki sprzedaży dotyczą zwłaszcza zachodnich i centralnych regionów tego kraju, choć sytuacja pozostaje nadal niepewna. ZyskiNiekorzystne uwarunkowania zewnętrze spowodowały wzrost kosztów Grupy, w tym opakowań, szeregu usług oraz surowców. W efekcie zysk na działalności operacyjnej spadł o 8,0% r/r (do 69,4 mln zł) a EBITDA o 4,7% r/r (do 106,2 mln zł). Na zysk netto, który obniżył się o 35,9% (do 41,3 mln zł) dodatkowo negatywnie wpłynął znaczny wzrost kosztów finansowych, związany głównie z wyższym oprocentowaniem kredytów. InwestycjeZgodnie z zapowiedziami, po realizacji rekordowego programu inwestycyjnego w latach 2018-2022, Śnieżka obecnie redukuje nakłady inwestycyjne. Łączna wartość wydatków inwestycyjnych zaplanowanych na 2023 rok ma wynieść około 42 mln zł. Śnieżka przyjęła strategię zrównoważonego rozwojuŚnieżka zaprezentowała plan na rozwój w obszarach ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju Śnieżki 2023+ koncentruje się na mierzalnych 21 celach strategicznych oraz 71 działaniach na rzecz środowiska, ludzi i biznesu. Jest ona odpowiedzią na rosnącą świadomość i oczekiwania konsumentów oraz partnerów biznesowych. Strategia została opracowana dla FFiL Śnieżka SA (spółka dominująca) oraz Śnieżka Trade of Colours Sp. z o.o., które pełnią kluczowe role w obecnym modelu operacyjnym Grupy Śnieżka. Docelowo zostanie nią objęta cała Grupa Kapitałowa Śnieżka, tj. wszystkie spółki w Polsce i za granicą wchodzące w jej skład. Z raportem R2022 można zapoznać się m.in. tu: biznes.pap.pl/espi/pl/reports/...Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
[IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie 1-3Q2022 PrzychodyW ciągu pierwszych trzech kwartałów br. Grupa Śnieżka wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 651,0 mln zł, tj. o 0,1% wyższe niż rok wcześniej. To przede wszystkim efekt wyższej sprzedaży na kluczowym dla Śnieżki rynku polskim, który stabilnie odpowiada za około 70% sprzedaży Grupy. W Polsce przychody ze sprzedaży wypracowane przez Grupę wyniosły 445,7 mln PLN i były o 2,6% wyższe w porównaniu z poprzednim rokiem. Wzrost wartości sprzedaży w Polsce (przy jednoczesnym spadku wartości rynku oraz jego wolumenu) wynikał przede wszystkim z: aktywności marketingowo-sprzedażowej, utrzymującej się migracji klientów w kierunku produktów premium oraz odpowiednio kształtowanej polityki cenowej (pricing). Przychody na rynku węgierskim (17,4% udziału w strukturze przychodów Grupy) wyniosły 113,1 mln zł (-3,4% r/r). Jest to przede wszystkim efekt osłabienia się węgierskiego forinta w stosunku do polskiego złotego. W walucie lokalnej, czyli w forintach, Grupa zanotowała wzrost sprzedaży o 8,7%. Wyniki sezonu 2022 w Ukrainie – w kontekście toczącej się w wielu regionach kraju wojny na pełną skalę – są pozytywnym zaskoczeniem. W II i III kwartale br. popyt na wyroby Grupy na ukraińskim rynku stopniowo rósł (zwłaszcza w zachodniej i centralnej Ukrainie). Przełożyło się to na realizację przychodów za okres styczeń-wrzesień br. na poziomie 53,1 mln zł. Oznacza to ograniczenie spadku sprzedaży do -15,2% r/r. Na pozostałych rynkach, na których sprzedawane są produkty Grupy, sprzedaż wyniosła 39,1 mln zł, tj. była o 7,7% wyższa niż w pierwszych dziewięciu miesiącach ub.r. ZyskiW okresie pierwszych trzech kwartałów br. Grupa osiągnęła: zysk na działalności operacyjnej w wysokości 74,1 mln zł (-3,2% r/r), wynik EBITDA w wysokości 101,4 mln zł (-1,9% r/r) a skonsolidowany zysk netto w wysokości 44,7 mln zł (-30,5% r/r). – Nasze wyniki finansowe pokazują, że głównym wyzwaniem dla Grupy w sezonie 2022 były czynniki zewnętrzne, przede wszystkim rosnące koszty. Jednak przygotowaliśmy się na gorsze czasy tak dobrze, jak to było możliwe, co m.in. potwierdzają niewielkie spadki zysków na poziomie operacyjnym. We właściwy sposób przewidzieliśmy trendy i odpowiednio na nie reagowaliśmy – komentuje Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA. Na wysokość zysku netto Grupy osiągniętego w okresie styczeń-wrzesień 2022 roku wpływ miały przede wszystkim wzrost kosztów obsługi zadłużenia (odsetki od zaciągniętych kredytów). Rosły również koszty ogólne prowadzenia działalności i odprowadzono wyższy podatek dochodowy. Z kolei pozytywnie na wyniki wpłynęło ograniczenie kosztów sprzedaży, wzrost przychodów ze sprzedaży i wcześniej zapowiadane ograniczenie wydatków inwestycyjnych Grupy. InwestycjeW pierwszych trzech kwartałach 2022 roku nakłady inwestycyjne Grupy (CAPEX) wyniosły 39,1 mln PLN i były o 54,7 % niższe niż w tym samym okresie ub.r. Największe nakłady zostały poniesione przez FFiL Śnieżka SA na budowę nowego Centrum Logistycznego w Zawadzie k. Dębicy. Z raportem po 3Q2022 można zapoznać się m.in. tu: biznes.pap.pl/espi/pl/reports/... Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
[IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie 1H2022PrzychodyGrupa Śnieżka w I półroczu br. osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 403,4 mln zł, o 1,5% niższe niż rok wcześniej. Za ponad 2/3 tego wyniku odpowiadał rynek polski, na którym Grupa odnotowała wzrost sprzedaży o 2,1% r/r, do 284,1 mln zł. Wpłynęły na to dwa czynniki – wciąż utrzymujące się trendy konsumenckie w zakresie wyboru produktów lepszych jakościowo oraz bieżące aktualizacje cenników, które Śnieżka musiała wdrożyć w odpowiedzi na bardzo szybko rosnące ceny surowców, opakowań oraz energii. – Nasze wyniki na polskim rynku są dobre, widać, że Polacy znają i chętnie wybierają produkty spod marek Magnat, Vidaron czy Śnieżka. Ale nie ukrywam, że to dla nas najtrudniejszy sezon remontowo-budowlany od lat. W jednym czasie skumulowało się wiele negatywnych czynników, zarówno po stronie słabnącego popytu, jak i rosnących kosztów. Z drugiej strony Śnieżka poradziła sobie lepiej od konkurencji – powiększyła swoje udziały rynkowe i skuteczniej ochroniła marże – komentuje Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA. Przychody Grupy na Węgrzech wyniosły 71,2 mln PLN (-2,2% r/r), przede wszystkim w rezultacie osłabienia się węgierskiego forinta w stosunku do złotego, w Ukrainie 25,9 mln PLN (-28,2% r/r), a na pozostałych rynkach zagranicznych 22,2 mln PLN (-1,1% r/r). ZyskiOd stycznia do czerwca br. Grupa osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 23,0 mln PLN (-41,1% r/r), zysk EBIT rzędu 42,3 mln PLN (-7,9% r/r) oraz zysk EBITDA wynoszący 60,4 mln PLN (-4,9% r/r). Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 20,0 mln PLN (-45,3% r/r). Na poziom zysków osiągniętych przez Grupę Śnieżka w I półroczu br. wpłynęły przede wszystkim spadek sprzedaży na rynku ukraińskim oraz znaczący wzrost kosztów. Na wyniku netto zaciążyły dodatkowo koszty obsługi zadłużenia (odsetki od zaciągniętych kredytów), które w ostatnich miesiącach znacząco wzrosły w związku z podwyżkami stóp procentowych. Inwestycje i dywidendaW kontekście obserwowanych wyzwań makroekonomicznych Grupa ograniczyła nakłady na inwestycje do niezbędnych dla prowadzenia efektywnej działalności operacyjnej. W 2022 roku CAPEX ma wynieść około 55 mln zł. Na koniec czerwca spółki Grupy wykorzystały 28,7 mln zł z tej kwoty, co oznacza zmniejszenie wydatków inwestycyjnych o 38% względem pierwszej połowy 2021 r. Ponadto 1 sierpnia br. Spółka wypłaciła dywidendę z zysku netto za 2021 rok w wysokości 31,5 mln PLN, czyli 2,5 PLN na jedną akcję. W najbliższych latach – aż do zmniejszenia wskaźnika długu netto do poziomu jednokrotności skonsolidowanej EBITDA – Zarząd zamierza rekomendować akcjonariuszom Śnieżki wypłatę dywidendy na poziomie 50% skonsolidowanego zysku netto Grupy Kapitałowej Śnieżka przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej za poszczególne lata obrotowe. Z raportem za 1H2022 można zapoznać się m.in. tu: biznes.pap.pl/espi/pl/reports/...Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
[IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie 1Q2022Grupa Śnieżka w I kwartale 2022 roku skoncentrowała się na umacnianiu swojej pozycji na dwóch głównych rynkach: polskim i węgierskim. Na obu kluczowych rynkach jej przychody znacząco wzrosły. W tym samym czasie zarówno branża farb i lakierów, jak i światowa gospodarka znalazły się pod silną presją. Skutki wojny w Ukrainie mają i prawdopodobnie będą miały istotny wpływ na wyniki Grupy w kolejnych kwartałach. – W zakończonym kwartale utrzymaliśmy nasze udziały rynkowe w Polsce, na naszym najważniejszym rynku. Solidne wyniki sprzedaży osiągnęliśmy na rynku węgierskim. Początek roku dla Śnieżki na kluczowych rynkach uważamy więc za udany, choć wojna w Ukrainie już zostawiła na nim swój ślad poprzez silną presję na nasze wyniki – komentuje Joanna Wróbel-Lipa, wiceprezes zarządu FFiL Śnieżka SA. PrzychodyŁączne przychody ze sprzedaży Grupy Śnieżka za pierwsze trzy miesiące 2022 roku sięgnęły 190,0 mln zł i były o 4,0% wyższe niż w I kwartale ub.r. Wzrost ten wsparła sprzedaż w Polsce, wynosząca 137,6 mln zł (+8,7% r/r), oraz na Węgrzech, gdzie kształtowała się na poziomie 34,6 mln zł (+11,7% r/r). Dwa główne rynki odpowiadają obecnie za ponad 90% przychodów. Na skonsolidowanych wynikach zaważyły przychody Grupy z objętego wojną rynku ukraińskiego, które uległy obniżeniu do 8,8 mln zł (-44,2% r/r). Zarząd Śnieżki dobrze ocenia przychody uzyskane w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku, lecz podkreśla, że ze względu na sezonowość sprzedaży i niepewną sytuację na rynkach wschodnich nie należy opierać na nich przewidywań na temat niedawno rozpoczętego sezonu, zaś wyniki finansowe Grupy powinny być rozpatrywane po zakończeniu całego roku. ZyskiW I kwartale znaczące wzrosty cen surowców w dalszym ciągu wywierały negatywny wpływ na zyski Grupy. Istotnie wyższe były także koszty finansowe związane ze wzrostem stóp procentowych i tym samym koszty obsługi długu. Tylko częściowo zrekompensował je popyt na produkty marek premium w Polsce. Zysk netto Grupy Śnieżka wyniósł 12,0 mln zł (-30,9% r/r), zysk na działalności operacyjnej 17,8 mln zł (-19,1% r/r), zaś wynik EBITDA 26,6 mln PLN (-13,6% r/r). Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej osiągnął 11,1 mln PLN (-32,0% r/r). WyzwaniaTrwająca odbudowa gospodarki po pandemii została wstrzymana przez wybuch gwałtownej wojny w Ukrainie, który zaczyna mieć coraz większy wpływ na wszystkie gospodarki świata. Spodziewany spadek tempa wzrostu PKB oraz wzrosty cen to potencjalne wyzwania również dla Grupy. Wśród nich widoczna jest m.in. zwiększona presja kosztowa, w tym dalsza presja na ceny surowców, a także rosnące koszty logistyki. Z kolei wpływ szybkiego zacieśniania polityki monetarnej przełożył się na skokowy wzrost kosztów obsługi zadłużenia i niewykluczone, że w kolejnych kwartałach będzie to jeden z czynników wpływających na spadek siły nabywczej konsumentów. Pierwsze oznaki tego zjawiska, w tym ostrożniejsze niż dotąd podejście do wydatków, są już widoczne w Polsce w badaniach nastrojów konsumenckich. Plany inwestycyjne i dywidendaW związku z obecną sytuacją Zarząd FFiL Śnieżka SA zdecydował o czasowym ograniczeniu wydatków inwestycyjnych do niezbędnych dla rozwoju i efektywnej działalności operacyjnej. W 2022 roku łączna wartość tych wydatków w Grupie ma być istotnie niższa niż rok wcześniej i może wynieść ok. 55 mln zł. Jednocześnie w najbliższych latach – aż do zmniejszenia wskaźnika długu netto do poziomu jednokrotności skonsolidowanej EBITDA – zamierza rekomendować akcjonariuszom Śnieżki wypłatę dywidendy na poziomie 50% skonsolidowanego zysku netto Grupy Kapitałowej Śnieżka przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej za poszczególne lata obrotowe. Z zysku za 2021 rok Zarząd zarekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 2,5 złotych na jedną akcję. Decyzja w tej sprawie zostanie podjęta przez zwyczajne walne zgromadzenie Spółki zwołane na 31 maja 2022 r. Z raportem za 1Q2022 można zapoznać się m.in. tu: biznes.pap.pl/espi/pl/reports/...Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
[IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie R2021W 2021 roku Grupa Śnieżka koncentrowała swoje wysiłki na transformacji i inwestycjach – wdrażaniu nowego modelu operacyjnego, doskonaleniu procesów logistycznych oraz cyfryzacji. Równolegle mierzyła się z szeregiem rynkowych wyzwań, co wpłynęło na wyniki. Wobec wybuchu konfliktu zbrojnego na Ukrainie zarząd Śnieżki stawia na umacnianie swojej pozycji na kluczowych rynkach oraz na ograniczenie wydatków. – Jednym z najpoważniejszych wyzwań w 2021 roku okazał się bezprecedensowy w naszej historii, gwałtowny wzrost cen surowców używanych do produkcji oraz opakowań. Wywarł on znaczną presję na ponoszone przez Śnieżkę koszty. Równolegle zauważalny był powrót konsumentów do zwyczajów sprzed pandemii, co znalazło odzwierciedlenie w niższym popycie na wyroby dekoracyjne na naszych najważniejszych rynkach, tj. w Polsce i na Węgrzech – skomentował Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA. – Jesteśmy zadowoleni ze wzrostu poziomu sprzedaży oraz utrzymania udziałów rynkowych w Polsce, na naszym macierzystym rynku. To wypadkowa kilku czynników, w tym utrzymującego się trendu wybierania produktów premium (co zaowocowało wyższą sprzedażą farb marki Magnat), naszej wysokiej aktywności marketingowo-sprzedażowej oraz odpowiednio kształtowanej polityki cenowej – dodał. PrzychodyW 2021 roku Grupa Śnieżka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 794,9 mln zł, tj. o 3,2% niższe niż rok wcześniej. Na tle wyzwań, z którym mierzyli się producenci farb i lakierów, zarząd pozytywnie ocenia wypracowane wyniki. Pomimo niesprzyjającego otoczenia Grupa Śnieżka wypracowała bardzo dobre wyniki sprzedaży w Polsce. Przychody osiągnięte na kluczowym rynku, odpowiadającym za prawie dwie trzecie łącznych przychodów, wyniosły 527,1 mln zł. To nieco więcej niż w rekordowym 2020 roku. Spośród głównych rynków niższą sprzedaż Grupa osiągnęła na Węgrzech – przede wszystkim ze względu na konieczne istotne zmiany w polityce sprzedaży oraz reorganizację sił handlowych. W ocenie zarządu Śnieżki dokonane w węgierskiej spółce zmiany zbudowały solidny grunt pod aktywniejszą walkę o udziały rynkowe w przyszłości. ZyskiZysk netto skurczył się o ok. jedną czwartą, do 64,3 mln zł (zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 59,7 mln zł). Wyniki te należy analizować w odniesieniu do rekordowego, choć mającego jednorazowy charakter, popytu obserwowanego wiosną 2020 roku. InwestycjeGrupa zakłada, że w 2022 roku nakłady inwestycyjne wyniosą 55 mln zł wobec 121,2 mln zł w ub.r. W kolejnych latach planowane jest dalsze stopniowe zmniejszanie wydatków Grupy na inwestycje rzeczowe – i ich docelowy powrót do poziomu amortyzacji. WyzwaniaDotychczas jednym z większych znaków zapytania dla producentów farb i lakierów było to, jak długoterminowe skutki pandemii COVID-19 wpłyną na otoczenie makroekonomiczne oraz nastroje konsumentów. Wśród zagrożeń dla planów zakupowych klientów, a tym samym popytu na wyroby dekoracyjne, wymieniało się m.in. wciąż rosnącą inflację. Ostatnio na horyzoncie pojawił się nowy czynnik niepewności – konflikt zbrojny na Ukrainie. Śnieżka posiada w ukraińskim Jaworowie (ok. 20 km od granicy Polski) jeden ze swoich sześciu zakładów produkcyjnych, a tamtejszy rynek w 2021 roku odpowiadał za 10,1% całkowitych przychodów ze sprzedaży Grupy. Ze względu na stan wojenny od 25 lutego br. działalność operacyjna spółki Śnieżka-Ukraina została czasowo wstrzymana. Aktualnie majątek spółki ukraińskiej nie jest jednak zagrożony. Pomimo braku przesłanek wskazujących na utratę możliwości kontynuacji działalności spółki na Ukrainie, wybuch konfliktu spowodował rewizję wcześniejszych planów Śnieżki – także w zakresie tempa i skali kolejnych inwestycji rozwojowych. Z raportem za R2021 można zapoznać się m.in. tu: biznes.pap.pl/espi/pl/reports/...Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
[IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie 3Q2021Grupa Śnieżka opublikowała wyniki za III kwartał 2021 r., wieńczące tegoroczny sezon remontowo-budowlany. Osiągnięte wyniki są niższe niż rok wcześniej, m.in. ze względu na nieco mniejszy popyt na wyroby dekoracyjne oraz bezprecedensowe podwyżki cen surowców. Zakończony niedawno sezon remontowo-budowlany różnił się od dotychczasowych. Z jednej strony był pozbawiony głównej przyczyny szturmu na sklepy budowlane i boomu remontowego, obserwowanego zwłaszcza w maju i czerwcu ubiegłego roku – czyli lockdownów, wprowadzonych wskutek walki z pandemią COVID-19. Z drugiej strony odraczane wówczas wydatki klientów na inne cele, w tym roku zaczęły być realizowane, wpływając na zakupy materiałów remontowych. Z kolei źródłem dodatkowych kosztów dla producentów jest w tym roku sytuacja na rynku surowców. Szczególnie w połączeniu ze wzrostem kursu EUR/PLN, który dodatkowo zwiększył koszt zakupu surowców używanych do produkcji. Negatywnie na wyniki Grupy wpłynęły również wahania i zmiany kursów walut, w których rozliczane są kontrakty Grupy, szczególnie ukraińskiej hrywny (UAH) i białoruskiego rubla (BYN). – Za nami bardzo nietypowy sezon, w tym bezprecedensowa skala wzrostu cen surowców i opakowań oraz nieco niższy popyt na wyroby dekoracyjne będący pokłosiem ubiegłorocznego boomu remontowego. W kontekście wyzwań, z którymi przyszło nam się mierzyć, wyniki Grupy Śnieżka za pierwsze trzy kwartały 2021, także na tle rynku, oceniam pozytywnie – skomentował wyniki Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA.PrzychodyW okresie styczeń–wrzesień 2021 r. Grupa Śnieżka wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 650,4 mln zł, tj. o 4,7% niższe niż rok wcześniej. Sprzedaż zrealizowana w Polsce w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 434,3 mln zł. To tylko nieznacznie mniej (-0,9%) niż w ub.r. – czyli w czasie rekordowego sezonu, w którym Polacy bardzo chętnie przeprowadzali remonty w związku zamknięciem gospodarki i przejściem wielu firm na pracę zdalną. Dynamika sprzedaży osiągnięta przez Grupę Śnieżka na rynku polskim jest jednak lepsza niż dla całego rynku farb i produktów do drewna, który względem ubiegłego roku skurczył się zarówno pod względem wartości, jak i wolumenu. Wynik Grupy w Polsce to rezultat aktywności marketingowo-sprzedażowej, utrzymywania się trendu wybierania droższych, lepszych jakościowo produktów (wyższa sprzedaż farb marki Magnat oraz produktów do drewna marki Vidaron) oraz odpowiednio kształtowanej polityki cenowej. Dobre wyniki sprzedaży Grupa Śnieżka osiągnęła także na Ukrainie, gdzie przychody (w przeliczeniu na złote) po pierwszych trzech kwartałach 2021 r. wyniosły 62,7 mln (+0,5% r/r). Byłyby one wyższe, gdyby nie niższy rok do roku kurs UAH/PLN, po którym przeliczane są wyniki uzyskiwane na ukraińskim rynku. Na całościowych wynikach sezonu zaważyły przede wszystkim niższe przychody na pozostałych głównych rynkach zagranicznych. ZyskiW ciągu pierwszych trzech kwartałów 2021 r. Grupa Śnieżka osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 64,3 mln zł (-26,9% r/r), zysk na działalności operacyjnej w wysokości 76,6 mln zł (-28,5 r/r) i wynik EBITDA w wysokości 103,4 mln zł (-21,8% r/r). Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 59,8 mln zł (-25,7% r/r). InwestycjeW roku 2022 zakończy się rekordowy w historii Śnieżki cykl inwestycyjny, w ramach którego największe nakłady zostały i w najbliższych kilku kwartałach będą poniesione na ukończenie nowego Centrum Logistycznego w Zawadzie k. Dębicy. Jego oddanie do użytku jest zaplanowane na pierwszy kwartał 2022 roku. Z raportem za 3Q2021 można zapoznać się m.in. tu: www.stockwatch.pl/komunikaty-s...Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
[IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie 1H2021W I półroczu popyt na farby dekoracyjne i produkty do drewna powrócił do poziomów sprzed pandemii po boomie remontowym w maju i czerwcu ub.r. Wyniki Grupy Śnieżka po I półroczu 2021 roku są niższe niż rekordowe osiągnięte rok wcześniej. W związku z powrotem zachowań konsumentów na rynku produktów dekoracyjnych do stanu sprzed pandemii wyniki osiągnięte przez Grupę w tegorocznym sezonie remontowo-budowlanym należy oceniać na tle sezonu 2019. – Jeśli spojrzymy na bazowe przychody ze sprzedaży – tj. między innymi bez wyłączeń transakcji dokonanych pomiędzy spółkami Grupy oraz z uwzględnieniem wyników węgierskiej spółki Poli-Farbe za całe półrocze, a nie tylko konsolidowany w sprawozdaniu finansowym okres od połowy maja 2019 roku – to obecnie są one wyższe niż w dwa lata temu – komentuje wyniki Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA. PrzychodyW pierwszej połowie 2021 roku Grupa wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 409,5 mln zł, o 5% niższe niż te osiągnięte w 2020 r. w okresie boomu remontowego związanego z pandemią. Z kolei na tle wyników I półrocza 2019 roku Grupa odnotowała 24% wzrost przychodów (w sprawozdaniu finansowym zaprezentowano wyniki przejętej wówczas węgierskiej spółki Poli-Farbe od połowy maja 2019 roku). Wsparciem dla tegorocznych wyników Grupy Śnieżka było utrzymanie dobrego poziomu sprzedaży w Polsce, która w opisywanym okresie odpowiadała za ponad dwie trzecie całkowitych przychodów. Przychody osiągnięte na kluczowym dla Grupy rynku wyniosły w I półroczu 278,1 mln zł – m.in. dzięki aktywności marketingowo-sprzedażowej, wyższej sprzedaży produktów marek premium, a także odpowiednio kształtowanej polityce cenowej. Niższe niż rok wcześniej były natomiast przychody (w złotych) osiągnięte na pozostałych rynkach zagranicznych. ZyskiW I półroczu 2021 roku Grupa osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 39,0 mln zł, czyli o 25,6% niższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Zysk na działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł 46,0 mln zł (-28,3 r/r), wynik EBITDA – 63,5 mln zł (-21,3% r/r), a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej – 36,5 mln zł (-23,7% r/r). InwestycjeW I półroczu 2021 roku Grupa kontynuowała cykl inwestycyjny. Wydatki na ten cel wyniosły 42,3 mln PLN i były o 32,7% niższe niż rok wcześniej. Największe nakłady zostały poniesione na budowę nowego Centrum Logistycznego w Zawadzie. Jego oddanie do użytku jest zaplanowane na pierwsze miesiące 2022 roku z zastrzeżeniem, że dla procesów biznesowych kluczowy będzie etap testów, obecnie zaplanowany na III i IV kwartał br. Z raportem za 1H2021 można zapoznać się m.in. tu: biznes.pap.pl/espi/pl/reports/... Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
[IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie 1Q20211Q2021 roku przyniósł Grupie Śnieżka wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży oraz zysków. O prawie jedną piątą zwiększyły się wpływy z rynku polskiego, do czego – poza utrzymującym się wysokim popytem na produkty z wyższej półki – przyczynił się wzrost zamówień od partnerów handlowych, przygotowujących się do wiosennego szczytu zainteresowania Polaków produktami dekoracyjnymi. – Również w pierwszych trzech miesiącach tego roku obserwowaliśmy zainteresowanie Polaków remontami i odświeżaniem swoich domów z wykorzystaniem lepszych jakościowo produktów, takich jak nasze farby Magnat. Z drugiej strony przedłużająca się zima wpłynęła szczególnie na nieco mniejsze zainteresowanie systemami dociepleń. Finalnie jednak osiągnęliśmy dobre wyniki, choć przed nami pełna wyzwań główna część sezonu remontowego. Mamy też na uwadze, że doskonałe ubiegłoroczne wyniki w drugim kwartale były zbudowane na czynnikach wynikających z nowej wówczas rzeczywistości pandemicznej i związanego z nią boomu remontowego – skomentowała wyniki Joanna Wróbel-Lipa, wiceprezes zarządu FFiL Śnieżka SA. PrzychodyW 1Q2021 roku wszystkie spółki Grupy wypracowały skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 182,6 mln zł, o 8,8% wyższe r/r. Pozytywny wpływ na skonsolidowane wyniki tego okresu miała przede wszystkim wyższa sprzedaż zrealizowana w Polsce. Na rynku krajowym przychody wyniosły 126,6 mln zł i poprawiły się o 19,5% r/r. Zrekompensowało to wyniki sprzedaży osiągnięte na rynkach zagranicznych: na Węgrzech, Ukrainie i Białorusi, które były łącznie o 8,9% niższe niż rok wcześniej. Wpłynęły na to m.in. głębsze niż na polskim rynku konsekwencje pandemii COVID-19, niesprzyjające warunki pogodowe, a także zmiany wynikające z wdrażania nowego modelu operacyjnego w zagranicznych spółkach Grupy. Zyski i dywidendaW 1Q2021 roku wzrosły skonsolidowane zyski Grupy oraz marże na niemal wszystkich poziomach. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 22,0 mln zł (+9,7% r/r), EBITDA zaś 30,8 mln zł (+9,6% r/r). Skonsolidowany zysk netto poprawił się o 12,9% r/r, do 17,3 mln zł. Zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej osiągnął wartość 16,3 mln zł (+14,8% r/r). Zwyczajne Walne Zgromadzenie FFiL 29 kwietnia br. zadecydowało o wypłacie dywidendy z zysku netto za 2020 rok w wysokości 45,4 mln zł, czyli 3,6 zł na jedną akcję. Jej wypłatę zaplanowano na 31 maja br. InwestycjeGrupa Śnieżka kontynuuje największy w swojej historii cykl inwestycyjny. W 1Q2021 roku przeznaczono na ten cel kwotę 24,6 mln zł, z czego większość pochłonęły wydatki na trwającą budowę nowego Centrum Logistycznego w Zawadzie. Wejście tej inwestycji w kluczową fazę testów zaplanowano na III i IV kwartał br. WyzwaniaWśród wyzwań dla Grupy nadal należy wymieniać trudny do przewidzenia długoterminowy wpływ pandemii COVID-19. Grupa monitoruje także sytuację na rynku surowców po tym, jak pod koniec ub.r. oraz w pierwszych miesiącach 2021 roku wystąpiły czasowe problemy z ich dostępnością, co przy dużym popycie spowodowało wzrost ich cen. Zawirowania na rynku surowców miały niewielki wpływ na Grupę 1Q2021. Z raportem za 1Q2021 można zapoznać się m.in. tu: biznes.pap.pl/espi/pl/reports/... Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
[IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie 2020 rokuMiniony rok był wyjątkowo udany dla producentów farb oraz preparatów do ochrony i dekoracji drewna. W Polsce – na najważniejszym dla Grupy Śnieżka rynku – lockdowny i inne skutki pandemii COVID-19 spowodowały, że wiele osób zdecydowało się na przeprowadzenie remontu. Jeszcze większe zainteresowanie wyrobami dekoracyjnymi było widoczne na Węgrzech – drugim najważniejszym rynku Grupy. – Polscy klienci, podobnie jak węgierscy czy ukraińscy, chętnie sięgali po farby dekoracyjne, zwłaszcza te wyższej jakości. Pandemia COVID-19 nie przełożyła się więc negatywnie na nasze wyniki na dwóch głównych rynkach, a wręcz je wsparła. Pozytywny wpływ było widać przede wszystkim w pierwszej części sezonu, zaś w kolejnych miesiącach popyt unormował się i wrócił do poziomów obserwowanych przed pandemią – skomentował wyniki Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA. PrzychodyW 2020 roku łączne przychody ze sprzedaży wszystkich spółek Grupy wyniosły 821,3 mln zł. Oznacza to wzrost o 14,5% (ponad 104 mln zł) w porównaniu z poprzednim rokiem. Zyski i dywidendaW minionym roku zwiększyły się zyski Grupy: na działalności operacyjnej – do 102,5 mln zł (+29,8%), EBITDA – do 136,1 mln zł (+27,4% r/r) oraz zysk netto – do 86,2 mln zł (+37,6%). Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł niemal 78 mln zł (+31,0% r/r). Zarząd zarekomendował wypłatę dywidendy z zysku za 2020 rok w kwocie 45 424 000,80 zł, tj. w wysokości 3,60 zł na jedną akcję. Nowy model operacyjny W 2020 roku Grupa przystąpiła do wdrażania zaplanowanej wiele lat temu zmiany w modelu operacyjnym. Kluczowym etapem tego procesu było przeniesienie na początku 2021 roku Pionu Handlowego z FFiL Śnieżka SA do kontrolowanej przez nią w 100% spółki zależnej – Śnieżka Trade of Colours Sp. z o.o. W wyniku zmiany FFiL Śnieżka SA – oprócz tego, że niezmiennie wyznacza strategię i zarządza Grupą – stała się centrum kompetencji w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw (zakupy, dystrybucja, magazynowanie, logistyka, przepływ informacji), IT, produkcji i technologii oraz badań i rozwoju. Spółka dominująca będzie także pełnić rolę centrum usług wspólnych. Z kolei Śnieżka Trade of Colours stała się centrum kompetencyjnym w zakresie sprzedaży i marketingu. InwestycjeGrupa w dalszym ciągu prowadzi budowę Centrum Logistycznego w Zawadzie. W 2020 roku Śnieżka ukończyła pierwszy etap inwestycji i rozpoczęła jej drugi etap. Oddanie obiektu do użytku jest planowane zgodnie z pierwotnymi założeniami na pierwsze miesiące 2022 roku. Z raportem za rok 2020 można zapoznać się m.in. tu: biznes.pap.pl/espi/pl/reports/... Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
Grupa Kapitałowa Śnieżka podsumowała sezon 2020. Sprzedaż i zyski w góręTen rok sprzyjał remontom oraz odświeżaniu mieszkań, domów i ogrodów. W rezultacie Grupa Kapitałowa Śnieżka zakończyła trzy pierwsze kwartały br. wzrostem przychodów ze sprzedaży o 18,5%, a zysku netto o 25%. W samym trzecim kwartale br. Grupa osiągnęła wyniki porównywalne do ubiegłorocznych. – Szturm na sklepy i markety budowlane, który obserwowaliśmy w maju i czerwcu, nie przyniósł spadku popytu w kolejnych miesiącach tegorocznego sezonu. Było wręcz przeciwnie i dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni również ze sprzedaży w trzecim kwartale. Patrząc na cały sezon wiemy, że klienci decydowali się na zakup przede wszystkim tych produktów, które znają i do których mają zaufanie. Można to tłumaczyć tym, że wielu z nich przez wzgląd na bezpieczeństwo ogranicza czas spędzany w sklepach. Dodatkowo polscy klienci chętnie sięgali po rodzime marki, takie jak Śnieżka, Magnat, Vidaron. Dzięki temu Śnieżka zwiększyła udziały w rynku i niezmiennie pozostaje liderem rynku farb i wyrobów dekoracyjnych w Polsce – skomentował wyniki Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA. PrzychodyPierwsze trzy kwartały 2020 roku przyniosły wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży do 682,2 mln zł – to o ponad sto milionów więcej niż w ciągu pierwszych trzech kwartałów ub.r. Wpływ na tak dużą dynamikę przychodów Grupy miał wzrost popytu na produkty Śnieżki w II kwartale 2020 roku, powiązany z wiosenną falą pandemii COVID-19 i jej następstwami – m.in. przejściem wielu firm na pracę zdalną i w efekcie ograniczeniem mobilności części społeczeństwa. Do wzrostu przyczyniła się również konsolidacja wyników węgierskiego Poli-Farbe za cały okres sprawozdawczy. ZyskiW okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2020 roku Grupa zanotowała także wyższe zyski: EBIT w wysokości 107,1 mln PLN (+23,1% r/r), EBITDA w wysokości 132,2 mln PLN (+25,0% r/r) oraz skonsolidowany zysk netto w wysokości 88,0 mln PLN (+25,0% r/r). Zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 80,4 mln PLN (+19,6% r/r). InwestycjeW okresie styczeń-wrzesień 2020 roku Grupa kontynuowała cykl inwestycyjny, przeznaczając na ten cel kwotę 86,0 mln PLN, tj. o 59,8% wyższą̨ niż w analogicznym okresie ub.r. Największą cześć tej kwoty stanowiły wydatki związane z budową Centrum Logistycznego w Zawadzie. Pomimo sytuacji epidemicznej obecnie prace trwają nieprzerwanie i spółka ocenia, że termin ukończenia tej inwestycji zostanie utrzymany, tj. będzie to początku 2022 roku. Zapraszamy do lektury raportu podsumowującego pierwsze trzy kwartały 2020 roku: biznes.pap.pl/espi/pl/reports/... Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
Grupa Kapitałowa Śnieżka opublikowała wyniki za I półrocze 2020 rokuNastępstwa walki z pandemią COVID-19 – w tym przejście wielu firm na pracę zdalną – spowodowały, że wiele osób zdecydowało się na większe remonty albo drobne prace renowacyjne w swoich mieszkaniach, domach i ogrodach. To poskutkowało dużym wzrostem popytu na materiały remontowo-budowlane i przełożyło się pozytywnie na wyniki Grupy Kapitałowej Śnieżka za pierwsze półrocze br.– W I półroczu 2020 r. Grupa Kapitałowa Śnieżka wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 431,1 mln zł, czyli o 30,8% wyższe niż rok wcześniej. – Największy, 64,7% udział w całkowitych przychodach Grupy stanowiła sprzedaż zrealizowana w Polsce, która wzrosła o 14,3% r/r, do 278,8 mln zł. Poza „efektem walki z pandemią”, lepszy wynik na tym rynku to rezultat z utrzymującego się trendu wybierania przez klientów wyrobów premium (w tym farby marki Magnat i produkty do drewna marki Vidaron) oraz wyższego popytu na produkty ze średniej półki cenowej. – Na Węgrzech, których udział w strukturze sprzedaży zwiększył się z 6,9% do 19,7%, przychody wypracowane przez Grupę wyniosły 85,0 mln zł i były o 273,2% zł wyższe w porównaniu z poprzednim rokiem. To m.in. rezultat konsolidacji wyników Poli-Farbe za pełen okres sprawozdawczy (w okresie porównywalnym zostały ujęte wyniki od 15 maja do 30 czerwca 2019 roku). Na Ukrainie, rynku numer trzy dla Grupy, przychody wyniosły 38,3 mln zł, tj. były o 6,6% wyższe, z kolei na Białorusi, rynku numer cztery – 13,0 mln zł, tj. były o 6,4% niższe niż rok wcześniej. – W efekcie w pierwszym półroczu 2020 roku Grupa Kapitałowa Śnieżka zanotowała wyższe zyski: zysk na działalności operacyjnej (EBIT) w wysokości 64,1 mln zł (+49,5% r/r), wynik EBITDA w wysokości 80,7 mln zł (+48,2% r/r) oraz zysk netto w wysokości 52,4 mln zł (+52,3% r/r). Zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 47,8 mln zł (+42,7% r/r). – Śnieżka kontynuowała też cykl inwestycyjny, w pierwszym półroczu przeznaczając na ten cel 62,8 mln zł. Największą część tej kwoty stanowiły wydatki związane z budową Centrum Logistycznego w Zawadzie k. Dębicy, które pozwoli skokowo zwiększyć efektywności procesów logistycznych. Uruchomienie obiektu jest planowane na początku 2022 roku. Zapraszamy do lektury raportu podsumowującego I półrocze 2020 roku: www.serwis-korporacyjny.sniezk... Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
Grupa Kapitałowa Śnieżka opublikowała wyniki za I kwartał 2020 roku Pandemia COVID-19 nie miała negatywnego wpływu na wyniki Śnieżki osiągnięte w pierwszym kwartale br. – na wszystkich kluczowych rynkach sprzedaż była wyższa niż rok wcześniej. W spółkach z grupy kapitałowej podjęto jednak szereg działań zabezpieczających działalność operacyjną oraz płynność finansową. Jak co roku, Śnieżka planuje też wypłacić dywidendę. W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2020 roku Grupa Kapitałowa Śnieżka osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 167,8 mln zł, czyli o 30,5% wyższe niż rok wcześniej. Tradycyjnie najwyższe przychody Grupa osiągnęła w Polsce. Sprzedaż na polskim rynku wzrosła o 1,6% r/r, do 106,0 mln zł. Jednocześnie udział Polski w strukturze sprzedaży zmniejszył się do 63,2% na rzecz Węgier, które z udziałem na poziomie 19,7% stanowiły drugi największy rynek Grupy. Na rynku węgierskim przychody ze sprzedaży wypracowane przez Grupę wyniosły 33,0 mln zł. W porównaniu z poprzednim rokiem Grupa osiągnęła także znacząco lepsze wyniki sprzedażowe na swoich rynkach numer trzy i cztery. Na Ukrainie przychody wzrosły o 17,7%, do 16,1 mln zł, a na Białorusi o 15,6%, do 6,8 mln zł. W I kwartale 2020 roku Grupa zanotowała także wyższe zyski: zysk na działalności operacyjnej (EBIT) w wysokości 20,1 mln zł (+16,2% r/r), wynik EBITDA w wysokości 28,1 mln zł (+24,3% r/r) oraz skonsolidowany zysk netto w wysokości 15,3 mln zł (+8,7% r/r). Zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 14,2 mln zł (+1,3% r/r). Mimo obostrzeń i utrudnień związanych z pandemią, Śnieżka kontynuuje największy w swojej historii cykl inwestycyjny rozpoczęty w 2018 roku. W pierwszych trzech miesiącach roku wydała na ten cel kwotę 41,3 mln zł, tj. o 284,0% wyższą niż w analogicznym okresie ub.r. Po przeanalizowaniu sytuacji płynnościowej, zamierzeń inwestycyjnych, a także możliwego wpływu pandemii COVID-19 na przyszłą kondycję spółki – zarząd FFiL Śnieżka SA zarekomendował wypłatę dywidendy z zysku netto osiągniętego w 2019 roku na takim samym poziomie jak w roku ubiegłym. Propozycja zakłada przeznaczenie na dywidendę kwoty 32,8 mln zł, tj. 2,6 zł na jedną akcję. Decyzję w sprawie dywidendy podejmą akcjonariusze na walnym zgromadzeniu spółki, które zostało zwołane na 16 czerwca br. Zapraszamy do lektury raportu podsumowującego I kwartał 2020 roku: www.serwis-korporacyjny.sniezk...Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
Grupa Kapitałowa Śnieżka opublikowała wyniki za 2019 rok W 2019 roku Grupa Kapitałowa Śnieżka osiągnęła lepsze wyniki sprzedaży, jednak koszty – związane m.in. z konsolidacją węgierskiej spółki Poli-Farbe i rozwojem spółki dominującej – przełożyły się na zyski i marże, które były niższe niż w rekordowym roku 2018. Śnieżka zamierza skoncentrować aktywność na swoich kluczowych rynkach, na bieżąco dostosowując ją do rozwoju sytuacji w związku z pandemią choroby COVID-19. – W 2019 roku Grupa wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 717,1 mln zł, czyli o 22,2% wyższe niż rok wcześniej. To przede wszystkim rezultat dołączenia do Grupy spółki Poli-Farbe Vegyipari Kft. i konsolidacji jej wyników, ale także wyższej sprzedaży w Polsce i na Ukrainie. Niższe przychody Grupa Kapitałowa Śnieżka osiągnęła na Białorusi. – Na koniec 2019 roku cztery główne rynki – Polska, Węgry, Ukraina i Białoruś – odpowiadały za 95,4% skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Rynek węgierski zwiększył swój udział już do 13,9%, plasując się w strukturze sprzedaży na drugim miejscu zaraz po rynku polskim, na którym Śnieżka osiągnęła ok. 2/3 łącznych przychodów ze sprzedaży. Udział pozostałych dwóch kluczowych rynków – ukraińskiego i białoruskiego – wyniósł odpowiednio 10,8% i 3,7%. – W minionym roku Grupa wypracowała skonsolidowany zysk netto w wysokości 62,7 mln zł – czyli o 1,2% niższy niż rok wcześniej. Zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 59,5 mln zł. Wynik EBITDA zwiększył się do 106,8 mln zł (+8,6% r/r), choć wyższe koszty sprzedaży oraz koszty ogólnego zarządu wpłynęły na marżę EBITDA, która wyniosła 14,9% (spadek o 1,9 p.p. r/r). Nieznacznie, do 42,4% wzrosła natomiast marża brutto na sprzedaży – przede wszystkim dzięki utrzymującemu się w ubiegłym roku popytowi na farby i lakiery z segmentów cenowych premium oraz średniego zarówno w Polsce, jak i na Węgrzech oraz na Ukrainie. – Nakłady na inwestycje w spółkach Grupy w 2019 roku osiągnęły rekordowy poziom 196,4 mln zł, co oznacza wzrost o 165,7% w porównaniu z poprzednim rokiem. – Poza integracją węgierskiej spółki, w 2020 roku spółka planuje kontynuację cyklu inwestycyjnego. W trakcie są m.in. budowa Centrum Logistycznego w Zawadzie oraz finalizacja inwestycji w zakładach produkcyjnych w Lubzinie i Pustkowie. Jednocześnie, w związku z trwającą pandemią COVID-19 wywołaną przez koronawirusa, zarząd przygotowuje się na różne scenariusze rozwoju sytuacji i nie wyklucza podjęcia działań wzmacniających płynność finansową Śnieżki – w tym czasowego ograniczenia wydatków nie związanych bezpośrednio z działalnością operacyjną. Zapraszamy do lektury raportu podsumowującego 2019 rok: www.serwis-korporacyjny.sniezk... Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
Grupa Kapitałowa Śnieżka opublikowała wyniki za III kwartał 2019 roku W III kwartale 2019 roku Grupa Kapitałowa Śnieżka wypracowała wyższe przychody ze sprzedaży i zyski niż rok wcześniej – przede wszystkim dzięki sprzyjającej koniunkturze na rynku farb dekoracyjnych w Polsce oraz konsolidacji wyników Poli-Farbe osiągniętych na Węgrzech – obecnie drugim największym rynku Grupy. Równolegle Śnieżka kontynuowała też największy w swojej historii cykl inwestycyjny. W latach 2018-2022 nakłady na ten cel mogą wynieść ponad 300 mln zł. – W III kwartale 2019 roku, na który przypada druga część sezonu remontowo-budowlanego, Grupa Kapitałowa Śnieżka osiągnęła 246,1 mln zł przychodów ze sprzedaży (+33,7% r/r), 51,4 mln zł zysku EBITDA (+33,3% r/r) oraz prawie 36 mln zł zysku netto (+34,5% r/r). Zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 33,8 mln zł i był o 29,6% wyższy niż rok wcześniej. – Po trzech kwartałach 2019 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 575,6 mln zł i były o 18,8% wyższe w porównaniu do poprzedniego roku. Największy udział w skonsolidowanym wyniku Grupy za trzy kwartały 2019 roku miały przychody ze sprzedaży osiągnięte w Polsce, które wzrosły o 4,8%, do 393,9 mln zł i miały 68% udziału w łącznych przychodach. Istotny wpływ na zwiększenie sprzedaży w tym okresie miało powiększenie się grupy kapitałowej o węgierską spółkę produkcyjną Poli-Farbe Vegyipari Kft. i jej spółki zależne w Rumunii i na Słowacji prowadzące działalność handlową. – Przychody Grupy wypracowane na Węgrzech (po konsolidacji wyników Poli-Farbe od 15 maja br.) wyniosły 71,6 mln zł. Na koniec września br. udział węgierskiego rynku w skonsolidowanych przychodach wzrósł do 12,4%, ale docelowo może przekroczyć 20%. – Od początku roku, tj. w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2019 roku, Grupa zanotowała wyższe zyski: zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 246,8 mln zł (+21,3% r/r), zysk na działalności operacyjnej (EBIT) w wysokości 87,0 mln zł (+7,0% r/r), wynik EBITDA w wysokości 105,8 mln zł (+11,3% r/r), oraz skonsolidowany zysk netto w wysokości 70,4 mln PLN (+9,1% r/r). Jednocześnie – ze względu na wyższe koszty – Śnieżka osiągnęła niższe marże niż rok wcześniej, za wyjątkiem marży brutto na sprzedaży, która wzrosła do wysokości 42,9%. – W III kwartale 2019 roku Grupa wydała na inwestycje 23,4 mln zł. Do końca 2019 roku planowane jest zakończenie modernizacji (w tym automatyzacji) i rozbudowy linii do produkcji farb kolorowych w zakładzie Lubzinie, a w I kwartale 2020 roku – farb białych w Pustkowie (oba zakłady są zlokalizowane w woj. podkarpackim). Na początku 2020 roku powinny zakończyć się także główne wdrożenia zaplanowane w ramach transformacji cyfrowej Change IT, która ma zapewnić Śnieżce kolejne przewagi konkurencyjne w zakresie nowoczesnych metod zarządzania sprzedażą oraz relacjami z klientem. Ponadto w III kwartale br. ruszyła budowa nowoczesnego Centrum Logistycznego w Zawadzie k. Dębicy, które pozwoli na szybsze i tańsze zaopatrywanie rynku w produkty Śnieżki. Nowy obiekt ma zostać oddany do użytku w I kwartale 2022 roku. Zapraszamy do lektury raportu podsumowującego trzy kwartały 2019 roku: www.serwis-korporacyjny.sniezk...Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
Ze względu na model biznesowy (w tym wpływ takich czynników jak m.in. pogoda, nasze i naszej konkurencji bieżące działania marketingowe i sprzedażowe w trakcie sezonu czy trendy konsumenckie) uważamy, że wyniki Śnieżki warto analizować przede wszystkim w układzie narastającym – a optymalnie: po sezonie (tj. po 3Q).
Niezależnie od tego wyjaśniamy, na wynik (samego 2Q) negatywie wpłynęły koszty sprzedaży oraz koszty ogólnego zarządu. Kluczowe czynniki (w tym one off-y), które na nie wpłynęły znajdzie Pan na str. 17-18 Sprawozdania z działalności. Rozważymy zmianę analityki na segmentach, ale ze względu na model współpracy miedzy spółkami naszej Grupy nie deklarujemy zmiany.
Zachęcamy przy okazji do lektury całego Sprawozdania z działalności – warto :)
|
|
Temat:
SNIEZKA
Grupa Kapitałowa Śnieżka opublikowała wyniki za pierwsze półrocze 2019 roku W I połowie 2019 roku Grupa Kapitałowa Śnieżka zanotowała wyższą sprzedaż niż rok wcześniej – głównie za sprawą ożywienia na rynku farb dekoracyjnych w Polsce oraz akwizycji węgierskiej grupy Poli-Farbe. Śnieżka kontynuuje też największy w swojej historii cykl inwestycyjny. W latach 2018-2022 nakłady na ten cel mogą wynieść ponad 300 mln zł. Grupa wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 329,5 mln zł, czyli o 9,7% wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Największy wpływ na wzrost wartości sprzedaży w minionym półroczu miały lepsze wyniki wypracowane w Polsce (243,8 mln zł, +4,2% r/r). Rodzimy rynek jest największym rynkiem zbytu dla produktów Śnieżki i na koniec raportowanego okresu odpowiadał za niemal trzy czwarte jej łącznych przychodów. Już niedługo Węgry będą drugim najważniejszym rynkiem dla Grupy. W raportowanym okresie skonsolidowane przychody osiągnięte na Węgrzech wzrosły do 22,8 mln zł. Wynikało to z powiększenia się Grupy o węgierską spółkę Poli-Farbe Vegyipari Kft. i jej spółki zależne (prowadzące działalność handlową w Rumunii i na Słowacji) oraz konsolidacja ich wyników od II połowy maja br. Pomimo lepszej sprzedaży, w I półroczu 2019 roku Grupa Kapitałowa Śnieżka zanotowała niższe zyski: na działalności operacyjnej (EBIT) w wysokości 42,9 mln PLN (-9,2% r/r), wynik EBITDA w wysokości 54,4 mln PLN (-3,8% r/r) oraz skonsolidowany zysk netto w wysokości 34,4 mln PLN (-8,8% r/r). Wpływ na wysokość zysków miały przede wszystkim: powiększenie się grupy kapitałowej o Poli-Farbe (spółka ta osiągała dotąd niższy poziom marż niż Śnieżka), wyższe koszty sprzedaży i marketingu (np. na ogólnopolskie kampanie reklamowe), koszty związane z rozwojem FFiL Śnieżka SA (np. koszty transakcyjne nabycia udziałów w Poli-Farbe, wzrost zatrudnienia w kluczowych działach oraz inwestycje w oprogramowanie informatyczne w ramach projektu cyfrowej transformacji), a także zaplanowane podwyżki wynagrodzeń. Zapraszamy do lektury raportu podsumowującego I półrocze 2019 roku: www.serwis-korporacyjny.sniezk...Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
Śnieżka podsumowała wyniki finansowe po 1Q 2019 roku W I kwartale 2019 roku Grupa Kapitałowa Śnieżka wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 128,5 mln PLN, czyli o 8,5% wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Dominujący udział w całkowitych przychodach Grupy (81,2%) miała sprzedaż zrealizowana na rynku polskim. W porównaniu do poprzedniego roku wzrosła ona o 13,4% do 104,3 mln zł. Ponadto w raportowanym okresie Grupa osiągnęła: · zysk na działalności operacyjnej (EBIT) w wysokości 17,3 mln PLN (+ 19,3% r/r), · wynik EBITDA w wysokości 22,6 mln PLN (+19,4% r/r), · skonsolidowany zysk netto w wysokości 14,1 mln PLN (+34,0% r/r). W osiągnięciu lepszych wyników finansowych pomogło ożywienie na rynku farb i lakierów w Polsce oraz wyższy popyt na produkty wysokiej jakości. Zapraszamy do lektury naszego raportu podsumowującego I kwartał 2019 roku: www.sniezka.pl/serwis-korporac... Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
Śnieżka nabędzie 80% udziałów w węgierskiej spółce Poli-Farbe.
Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka podpisała dziś umowę nabycia 80% udziałów w spółce Poli-Farbe Vegyipari Kft., posiadającej ugruntowaną pozycję na węgierskim rynku farb i lakierów. Wartość transakcji wyniesie około 8 miliardów forintów węgierskich, tj. około 108 milionów złotych. W wyniku połączenia sił obie strony uzyskają efekty synergii i umocnią swoją pozycję na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach europejskich.
Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
Śnieżka podsumowała wyniki finansowe po trzech kwartałach 2018 roku Grupa Kapitałowa Śnieżka w ciągu trzech kwartałów 2018 roku wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 484,3 mln zł, czyli o 2,2% wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Za ten okres Grupa wypracowała także rekordowe zyski: 81,3 mln zł (+ 15,6% r/r) na działalności operacyjnej, 95,1 mln zł (+15,2% r/r) na poziomie EBITDA oraz 64,5 mln zł (+13,9% r/r) skonsolidowanego zysku netto. Dominujący udział w całkowitych przychodach ze sprzedaży Grupy (77,6%) miała sprzedaż krajowa. W raportowanym okresie wzrosła ona o 3,6% r/r do 375,6 mln zł. Wzrost sprzedaży to także efekt odbudowywania się rynku farb i lakierów na Ukrainie. W kolejnych miesiącach Śnieżka spodziewa się utrzymania popytu na produkty z segmentu premium, a także ze średniej półki cenowej. Raport kwartalny dostępny na www.sniezka.pl/serwis-korporac... Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|
Temat:
SNIEZKA
Śnieżka podsumowała wyniki finansowe za I półrocze 2018 roku Grupa Kapitałowa Śnieżka wypracowała w I półroczu 2018 roku 37,7 mln zł zysku netto, o 21 proc. więcej niż przed rokiem. Osiągnęła także wyższe przychody, zysk operacyjny oraz poprawiła wszystkie wskaźniki rentowności. Dobre wyniki biznesowe Grupa zawdzięcza głównie sprzedaży krajowej, która stanowiła 77,9% przychodów ogółem. Pozostała część wyniku została wypracowana na 28 rynkach eksportowych, przede wszystkim na Ukrainie i Białorusi. Pomimo znacznych nakładów przeznaczonych na inwestycje, FFiL Śnieżka SA wypłaciła akcjonariuszom dywidendę z zysku za 2017 rok w kwocie 27,8 mln zł. Raport dostępny na www.sniezka.pl/serwis-korporac...Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
|
|