Maupa_w_niebieskim napisał(a):@bukos4 O kwestie prawne (Pańskie pytanie czy jestem pewna, że terminu spłaty nie będzie można przyśpieszyć) proszę pytać prawnika - ja nim nie jestem i nigdy za prawnika się nie podawałam. Ja rozumiem zapisy ustawy w ten sposób że układ=% spłaty+przypisane terminy spłat więc nawet zmiana terminu spłaty= zmiana układu. A to oznacza wdrożenie konkretnej procedury czyli złożenie wniosku o zmianę układu. Ale żeby złożyć wniosek o zmianę układu trzeba mieć prawomocnie zatwierdzony układ 'pierwotny'. O szczegóły radzę pytać u źródła - czyli np. u p. Kuratora jak on jako osoba o odpowiedniej wiedzy i umocowaniu widzi możliwość przyśpieszenia terminu spłaty. Nie wykluczam, że jego pogląd na tą sprawę może być inny niż mój. Też tak to rozumiem, natomiast pogląd kuratora jest/był inny. Korespondowałem z nim na ten temat na przełomie stycznia/lutego br. Poniżej fragmenty z kilku maili: kurator: Uważam, że układ jest możliwy do wykonania, a terminy są ostrożne. Uważam w dalszym ciągu, że obecny zarząd nie będzie prowadził działalności windykacyjnej na wysokim poziomie, ale doprowadzi do serii sprzedaży, co da Państwu takie samo zaspokojenie tyle tylko, że szybciej. Cieszę się, że nie ma już opcji z inwestorem, bo w proponowanej wersji nie byłem jej zwolennikiem. Obecnie będą oferowane mniejsze pakiety co wpłynie na wyższe zainteresowanie i w dalszej konsekwencji na wyższe możliwe odzyski, choć sądzę, że po prostu szybsze. ja: W jaki sposób, Pana zdaniem, możliwe byłyby szybsze spłaty? Układ, w obecnej treści, przewiduje spłaty w konkretnych terminach, więc nawet, gdyby udało się sprzedać jakieś pakiety względnie szybko, to zarząd nie ma żadnej presji, żeby środki były wypłacane wcześniej. kurator:Jak będą środki zarząd będzie miał do wyboru nadpłacić układ lub narazić się na procedurę zamiany układu. Nadzorca wykonania układu składa sprawozdania raz na 3 miesiące – będzie widać środki. ja: Zgodnie z art. 173 zmiana układu jest możliwa gdy nastąpił