oternyct
Advertisement
PARTNER SERWISU
gijnponq
przemekost

przemekost

Ostatnie 10 wpisów
porownania CDR po CP, a teraz 11Bit z FP2 sa nijakie. Redzi mogli probowac poprawic bledy, dopracowac gre i mialo to szanse sie odbic co tez sie stalo, tutaj o czyms takim nie dyskutujemy, bo nie bledy sa powodem niskich ocen i samej premiery.

tgolik napisał(a):
Dla długoterminowego inwestora lawina premierowa to nic strasznego. Najważniejszy jest biznes spółki i jeśli kręci się zgodnie z założeniami, to ostatecznie znajdzie to odzwierciedlenie w kursie.


Tu sie zgadzam, ale ostatnio srednio ta przyszlosc wg mnie wyglada, wydawnictwo wydaje sie w slepej uliczce, a FP2 po wielu latach nie zrobil piorunujacego wrazenia na graczach przy 1 kontakcie. Teraz pytanie czy to dlatego, ze deluxe kupili "starzy" fani FP1, a gra wyglada inaczej -> to moze dac nadzieje ze po standardowej premierze odbior gry bedzie duzo lepszy.

Ja mam tylko nadzieje ze FP2 będzie dopracowany od początku, bo jak wjedzie wersja deluxe z early access z bledami to będzie sieka totalna. Ale od razu dodam, ze jezeli nie bali się takiego ruchu to jestem pewny na 99% ze gre maja dopracowana i po prostu się tego nie bali, to dobrze wrozy.

Ja to sie zastanawiam od jakiegos czasu, czy tutaj nie bedzie podobnie jak bylo w przypadku CDR. Że udane premiery 11Bit juz sa w cenie, studio przyzwyczailo do wysokiej jakosci i taka tez jest spodziewana w kontekscie zblizajacych sie premier. Wiec tutaj sytuacja ma sie troche inaczej niz bylo w przypadku CDR i CP2.0 + dodatku. Bo oni (CDR) musieli pracowac na poprawe wizerunku i zmazanie plamy, imo dobrze im sie to udalo, a kurs osunal sie o grube kilkadziesiat procent. Wiec pytanie czy tutaj potencjalne ryzyko ze cos pojdzie niezgodnie z planem nie jest zbyt wysokie... Takie moje gdybania i przemyslenia.

Marzyć można, ale fakty jednak inne. Trzeba się albo w tym odnaleźć, lub "zmienić" spółkę :D Takiej cierpliwości jak CDR to uczył mnie tylko pies jak był szczeniakiem.

Koszty duze, a tu jeszcze zapowiedzi naprawde wielkich podwyzek dla deweloperow, bo jak dobrze zrozumialem to wspominali o 27% (jak sie myle to poprawcie prosze).

Tutaj nawet jakby wpadli z informacja sprzedalo sie 5 mln kopii to kurs i tak by lecial w dol. Problem jest glebiej a mianowicie cykl produkcyjny i obawy ze przez wiele lat tu sie "nic" nie bedzie dzialo.

Ciekawy i pozytywny ten komentarz, bo po samych screenach mialem wrazenie ze gra jest mega zblizona do FP1 (pomijam kwestie graficzne)...

Nie nie, ja tam trzymam akcje długoterminowo, nie wplywaja na to aktualne "zawirowania" na kursie. Właśnie myślałem że dzięki takiej premierze zaufanie zostanie mocno podreperowanie i pojawią się nowi (lub powracający) akcjonariusze. Bardziej staram sie zrozumiec to co ma miejsce :)

Tego co sie tutaj dzieje to w ogole nie potrafie zrozumiec i jest to sytuacja, ktorej sie totalnie nie spodziewalem. Udane premiery, swietne oceny dodatku czy v2.0, a cena akcji leci kilkanascie procent w dol w dwa/trzy dni... Ja rozumiem ze dobre premiery mogly byc uwzglednione w kursie i mielibysmy male wahania i boczniaka, ale takie spadki to jakas abstrakcja, ale pewnie malo jeszcze widzialem ;)

No nie wiem czy tak "spokojnie" mogliby przełożyć premierę. Ja traktuje premierę tego dodatku jak swoiste "sprawdzam" pod kątem jakości pracy, ale i terminów to pokaże czego CDR nauczyło się po poprzedniej porażce. Więc potencjalne przełożenie premiery to byłby spory zawód, a na samym kursie moim zdaniem odbiłoby się to okrutnie.

Z jednej strony lepiej przelozyc niz zrobic taka akcje jak z początkowym bublem CP, ale z drugiej strony w mojej ocenie to jest turbo ważna premiera, żeby pokazać że pewne kwestie się poprawiły i CDP jest na właściwych torach. Niestety potencjalne przełożenie terminu wypuszczenia dodatku powie inwestorom dokładnie co innego.

Może nie w gamedevie, ale jestem programistą już ładnych kilka lat i współpracowałem z kilkoma dużymi korporacjami. Long story short – nie da się tego robić tak jak piszesz, czyli najpierw posiąść wiedzę (np. przez 2 lata), a dopiero później brać się za robotę, bo teoria i „happy path'y” to jedno, a praktyka drugie. Albo inaczej może się da, ale jest to w mojej ocenie dużo bardziej nieefektywne.

baks napisał(a):
Oczywiście, że zgadzam się bo najlepszą nauką jest praca. Jednak efekty takiej pracy nie można nazwać produkcją. (...)


Oczywiście, że można to na końcu nazwać produkcją. Development wygląda tak, że po skończeniu implementacji przez developera następuje następny etap, a mianowicie code review. Tam (w zależności od ustaleń w zespole) następuje analiza przez cały zespół lub jego cześć kodu implementowanego przez autora. W ten sposób bardziej doświadczony developer może wyłapać potencjalne błędy, czy problemy. Kod zgodny z założeniami i po potencjalnych poprawkach może stać się produkcyjnym, bo dlaczego nie?

13 Luty - wersja na MAC

steamcommunity.com/games/32319...

chris_martin napisał(a):
Pytanie o racjonalnosc wyceny spolki:fp numer 4na global steam a kurs leci na poziomy pre fp


No właśnie o tą racjonalność pytam, biorąc to całościowo, łącznie z globalną sytuacją na rynku, spółka z tak solidnymi podstawami, niezłą kasą w "kieszeni", a nie kredytami w bankach. Rozwijająca swoją najnowszą gre zgodnie ze swoim planem (Wcześniej opublikowanym). I takie ruchy na akcjach ? zrozumiałbym dłuższego boczniaka, albo korekte w ostatnim tygodniu o te 5-10%, bo część akcjonariatu spodziewała się chyba niemożliwego, ale ta aktualna wycena dla mnie jest wciąż tajemnicą :) No chyba że to jakaś chwilowa super przecena i zaraz wyskoczy do góry "bez powodu"...

Ja rozumiem zdrową korektę po tak dynamicznych wzrostach, ale nielogiczna (dla mnie) wydaje się aktualna wycena, która jest bliska tej sprzed wydania Frostpunka. Który niewątpliwie jest udaną pozycją na rynku gier. Spadki pokroju 25% w ciagu 3 dni, po opublikowanych wynikach za poprzedni kwartał sa niczym nie poparte. Nic złego się nie dzieje, koszty można było przewidzieć, gra stopniowo jest dalej rozwijana... Chyba że ktos mnie oswieci w temacie ? :)

Informacja z profilu na FB:
"New #Frostpunk scenario is on its way."

Najwyższy czas na nowe DLC. Mam nadzieje, że kurs na to zareaguje pozytywnie :)

Gdyby ilustracja dotycząca roadmapy odzwierciedlała ramy czasowe między updatami/dlc (a w przybliżeniu napewno tak jest), to nowy scenariusz powinien pojawić się w ciągu miesiąca, możliwe że jeszcze przed wynikami za Q2.

"We are very happy to announce that the brand new DLC ‘People and Automatons’ is now available to all owners of Frostpunk – for free!"

Może nie jest jakoś mocno rozbudowane, ale dają jasny sugnał że "coś" się powoli dzieje ;)

I komentarz pod postem:
"Next update is gonna be a big one - with a new story scenario!"

@Vladinho jeżeli chodzi o podrzędny sklep to już kolega wyżej CI wyjaśnił w jakim błedzie jesteś.

Druga sprawa że dokładnego wolumentu sprzedaży nigdy nie znasz, a jednak są ludzie co podejmują się analiz/kalkulacji/szacowania sprzedaży i ewentualnych zysków danej spółki właśnie na tej podstawie.

vladinho napisał(a):

no i co - mam sobie go jeszcze raz kupić ? Czy zamieniamy forum na giełdę rabatów ? To w Okaidi są ubranka dla dzieci -60% :P


Niektorzy uwzględniaja takie rzeczy w kalkulacjach, więc to informacja dla nich pomocna, w odróżnieniu do Twojego komentarza.

Obniżka ceny FP 15 % na Humble Bundle.

750 - 770k sprzedanych sztuk jest bardzo prawdopodobne, pytanie jak zareaguje rynek na takie wyniki w 2 kwartale. No i czy do tego czasu (koniec sierpnia) pojawi się jakaś nowa informacja dotycząca bliskiej przyszłości. Tj. konsole, DLC itp

Nowy raport w sprawie podpisania umowy na dystrybucję Moonlightera na rynku chińskim:
www.stockwatch.pl/komunikaty-s...
To bardzo dobre info.

Moderator:
zamiana na link wewnętrzny

@Rekinek weź pod uwagę, że Summer Sale samo w sobie przyciągnie potencjalnego klienta, który następnie rozglądając się po szerokiej ofercie ma szanse wpaść na FP. Nikt nie będzie zwracał uwagi na to że 2-3 dni przed ss już było -15%.

To prawda zagranie wydaje się świetnie przemyślane. Jak do tego dojdzie jeszcze patch przed samym summer sale to powinno wystarczająco rozkrecić karuzelę przed końcem Q2. Aczkolwiek nie zdziwię się jak rynek zareaguje jutro na otwarciu dość "bojaźliwie".

Też uważacie że fundy przerzucały się dzisiaj na pozostały gamedev, a w szczególności na 11 Bit? Obroty bardzo duże, to nie ulica je robi... Taka korekta wydaje się bardzo dobra dla tych co planują dokupić jeszcze pod E3. Gorzej jak na E3 pokaża nie update dotyczący CP, a Gwinta :)

Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 1 grudnia 2017
Ostatnia wizyta: 27 września 2024 12:18:06
Liczba wpisów: 28
[0,01% wszystkich postów / 0,01 postów dziennie]
Punkty respektu: 2

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,261 sek.

dggratku
huknvfvv
Prezentacja inwestorska Grupy Klepsydra - 11 września 2025 r.
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +78 951,14 zł +394,76% 98 951,14 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
llzstjud
njxcigmn
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat