czvcecei
Advertisement
PARTNER SERWISU
sojvtlbt
dovado

dovado

Ostatnie 10 wpisów
Długoterminowa tendencja spadkowa ma się dobrze to lekka przesada bo spadki trwają tylko rok i czy ta tendencja ma się tak dobrze a potrójny dołek który zatrzymał te spadki i wyjście Białą Marubozą z potwierdzonymi obrotami z wąskiego kanału bocznego
oraz dywergencje na wskaźnikach które również sugerują zmianę trendu.

Skala logarytmiczna jest dobra przy dużych rozbierznościach kursu np skok z 20 na 200 i dobrze pokazuje nam różnicę procentową przy tak małej rozpiętości cen jak w omawianym kanale skala logarytmiczna zniekształca rysunek i to jest dyskusyjne ale to Ty jesteś analitykiem a ja inwestorem więc pewno masz rację

Mam przy sobie tylko telefon więc chodzi o taki jak na https://squaber.com/pl/stock/GPW/UNT

Najgorsze za nami patrzymy w przyszłość a nie przeszłość dzisiaj spółka opuściła dwumiesięczny kanał spadkowy przy znacznych obrotach wygenerowane też zostały na wskaźnikach sygnały kupna.PRZYPOMNĘ z tabeli bossa.pl/_gAllery/aid61971/Rap... strona 9 wykres 4 że w 2017 spółka na wzrost zapasóww 2017 musiała wydać 68 mln zł zwiekszając zapasy z 61 mln zł w 2016 do 129 mln zlw 2017 Jesli przyjmiemy za BOSiem że dodatkowo na NCW w 2017 (zakup biokomponentów do podwyższonych zapasów w4q) wydano 5mln To w tym roku do podwyższonych zapasów spółka na NCW wyda tylko 0,5 mln . JAK widzimy z tych zestawień rok 2017 który jest za nami był tak słaby ponieważ dopiero w 2017 roku spółka ponisła koszty dwukrotnego zwiększenia sprzedaży z roku 2016 (wzrost zapasów obowiązkowych następuje z rocznym opóźnieniem
Dokładnie ile spółka wyda na zapasy w tym roku możemy obliczyć bo znamy z raportu volumeny sprzedaży głównych towarów w 2017 r. i dane porównawcze (m3):www.bankier.pl/wiadomosc/UNIMO...• 2017 r. Olej napędowy i biopaliwa: 829 171 m3• 2016 Olej napędowy i biopaliwa: 740 852 m3Ponieważ bieżące zapasy obowiązkowe liczone są w oparciu o wolumeny sprzedaży z poprzedniego roku a różnica przywozu wynosi troche ponad 10% zatem wydatki na zakup zapasów i ich magazynowanie i blendowanie wzrosna w całym roku 2018 tylko o 10% czyli spółka wyda jakieś 14 mln zł m)Reasumująć spółka w 2017 zwiększyła volumen o 10 % ale koszty poniosła jakby zwiększyła o 100% . Myslę że teraz po sabych wynikach a nie wIPO warto kupić UNIMOT .


Najbliższe posiedzenie rady dyrektorów odbdzie 31.08 2017 Punk 12 porzadku obrad ir.aeroflot.ru/fileadmin/user_... innego oficialnego potwierdzenia zakupu narazie nie bedzie .

Aviaam najprawdopodobniej zakupi cztery Airbus A321 o numerach seryjnych MSN 3267 , MSN 3334 , MSN 4099 i MSN 4148 ich wiek wynosi od 7,7 do 9,9 lat.Decyzje w tej sprawie ma podjąc na najbiższym posiedzeniu rada dyrektorów Aeroflot . Według otwartych źródeł nie były one w leasingu a Aeroflot był jedynym operatorem tych samolotów .(żródło własne )

dovado napisał(a):
Aviaam bedzie miała finansowanie na pozostałe 8 samolotów do Aeroflot . Do tej pory było podpisane finansowanie z CDB na dostawe pierwszych 8 samolotów z 16 zaplanowanych na kwote 344 mln USD stock.stcn.com/2017/0526/13382... Wczoraj z inciatywy HNCA powstał  Centralny Fundusz Jedwabnego Szlaku który będzie dywersyfikował inwestycje w budownictwie lotniczym , parku logistycznym , handlu i usług finansowych, kultury i turystyki oraz inne projekty które mają dobre perspektywy rozwoju. Tego samego dnia fundusz wszedł w współprace z lokalnym joint venture samolotów cargo,oraz finanse i leasing samolotów i innych projektów, na łączną kwotę około 105 mld juanów. news.xinhuanet.com/local/2017-...
Jak donosi agencja Reuters najwieksze banki chin przyłaczą sie do tego funduszu . logistyka.wnp.pl/najwieksze-ba...
Umowe o ramowej współpracy w dniu 23 08 2017 z Fuduszem Zhengzhou Slik Road (Fundusz jedwabnego szlaku ) podpisała AviaAM leasing China w imieniu Aviaam Chiny Dyrektor generalny Guo Weitao.
Małe sprostowanie 23 08 firma JV Aviaam Financial Leasing China reprezentowana była przez dyrektora generalnego Domasa Girtaviciusa (Litwa ) po chińsku 郭伟涛 Guo Weitao

trzecią stroną przy podpisaniu memorandum był China Merchants Bank!

Jedno wytłumaczenie do łopatologi Mamy MSN 2330 xfw-spotter.blogspot.com/searc... . Widzimyw danych że MSN 2330 był przechowywany w Kownie od 14 listopada 2016 r i dopiero 15 sierpnia 2017 zostaje dostarczony do Darta a 16 sierpnia Aviaam informuje, że ​​zakupiła jeden samolot Airbus A321, który następnie został dostarczony do jednego z jej klientów w ramach umowy najmu na zakup . www.aviaam.com/en/news/view/av... . Dzieje sie to wszystko po raporcie 2q wiec nie mamy tej sprzedaży w raporcie . Co mamy w raporcie spadek aktywów trwałych który wg spółki jest w pełni równoważony przez odpowiednie wzrosty w inwestycjie jv 4,0 mln USD , pożyczki udzielone w wysokości 23,3 mln USD (wg mnie zapłate za MSN 2330 Aviaam zaksiegowała w formie pożyczki Aviaam nie chcie żeby przez nią przeszedł samolot i pewno zaksieguje tylko prowizje od sprzedaży )oraz zapasy 19,0 mln USD (wg mnie tu drugi samolot MSN 2337 przewidziany do leasingu dla Yamala) Po drugiej stronie bilas sie równoważy bo w zobowiązaniach krótkoterminowych mamy zaliczeki otrzymane w wysokości 25,3 mln USD (wg mnie na zakup MSN 2330 od leasingodawcy Darta ) i Depozyty zabezpieczające otrzymane w wysokości 13,9 mln USD (wg mnie na MSN 2337 xfw-spotter.blogspot.com/searc... który wciąż przebywa w Kownie dla Yamal jako depozyt zabezpieczający pod spłatę rat spółka pobiera od klientów przy podpisywaniu umowy leasingowej www.aviaam.com/en/major-events... .Nie wiem czy zrozumiałe bo to tylko tylko moja prawdopodobna teoria i WatchDog może spokojnie ją usunąc.+

Mam pan racje.Podobają mi sie pana wyliczenia zysku na czysto i przy tym zostańmy.Przyjałem 7 % dla łatwego liczenia . A tak nawiasem w sprawozdaniu są jeszcze koszty utrzymania i obsługi technicznej statku powietrznego Koszty poniesone w ciągu sześciu miesięcy w okresie kończącym się 30 czerwca 2017 r. Wyniósły 2,5 mln USD (2,3 mln EUR) w porównaniu do 2,6 mln USD (w EUR 2,3 mln) w tym samym okresie 2016 r. I w sprawozdaniu jest jeszcze podatek .
Kiedyś Aviaam podawała stawki leasingu www.aviaam.com/Average-lease-r... teraz podaja tylko chińczycy i to tylko po chińsku www.ccaonline.cn/news/top/3322...

Wytłumaczyłem najprościej jak potrafię.Ja piszę o zysku na czysto 7% a nie o przychodach z leasingu sam wiesz że to nie to samo .A dokładniej mam na myśli samolotowy Index Inwestycyjny który obrazuje , w jaki sosób Leasing operacyjny samolotów funkcje w zwrotach w portfelu w poszczególnych okresasch pomiaru model Ascend oparty jest na historycznych i aktualnych wartościach rynkowych i aktualnej sytuacji rynkowej ceny najmu ( "CMLR")oraz lustro przeszłości . Przy obliczaniu miesięcznego zysku z portfela, model Ascend obejmuje czynnikitakie jak aprecjacja / deprecjacji aktywów leasingu, koszty przepływów pieniężnych , wydatki inwestycyjne na nowe przejęcia oraz zysków kapitałowych ze zbycia kończących leasing aktywów. Wykres AALL charakteryzuje się stosunkowo niskią zmiennością i demonstruje osiąganie rocznych podstawowych zwrotów na poziomie 6,4% .

Uważam że dobrze zrobili że sprzedali a licze to tak grupa posiadała samoloty kupione za 64 mln $ zatem jeden kosztował 21,3mln$. Firma ma do wyboru dwie opcje Pierwsza opcja Avia je sprzedaje zmniejsza sie jej bilans krytyka na forum ale zarobia na sprzedaży na czysto 11,2 mln $ zatem na jednym zarobia 3,73 mln $ . Teraz przyjmujemy drugą opcje Avia ich nie sprzedaje zarabia dalej na leasingu na czysto 7 % rocznie od kwoty 21,3 ale ponieważ samoloty były kupione w 50% na kredyt PK AirFinance jeśli weżniemy koszt kredytu 7% to Avia zarabia na czysto 7% od kwoty którą sama zainwestowała czyli 10 ,65mln $ A 7% od tej kwoty rocznie to 0,7 mln$ i dochodzi do tej samej kwoty dopiero po 5 latach leasingu .Ale tu jeszcze jedną rzecz trzeba wziąśc pod uwage wzrost cen na rodzine samolotów A320 jest tymczasowy i wynika z niedoboru ich dostaw na rynku i tylko do czasu kiedy Airbusa upora sie z dostawami. Europejski producent przekazał w lipcu tylko 9 najnowszych samolotów średniego zasięgu, a od początku roku 68 zamiast zakładanych 200 .Jeśli sie uporają z dostawami silników a tym samym z dostawami samolotów zapotzrebowanie spadnie i ceny spadną . A teraz wracając Avia za te pieniądze kupuje dwa nastepne samoloty MSN 2330 i MSN 2337 które są remontowane przez siostrzaną spółke, Samoloty te są w Kownie od listopada remontowane lub przechowywane Aeroflota podaje że je sprzedałą Aviaam nie podaje że je kupiła i nie ich we flocie ale podaje udzieloną pożyczke ale ktoś te samoloty musiał kupic . Jak widzimy Avia idzie po najmniejszych przychodach i wolała komuś udzielic pozyczki niż je sama kupic za to ma w swoim bilansie wpłaconą kaucje 25 mln $ na 1 z tych samolotów .Zobaczymy czy nie zejdzie z tego udzielonego kredytu po 3q . Na MSN 2337 podpisuje list intencyjny do Yamala a drugi MSN 2330 (wpłacona kaucja) sprzedaje innej firmire z leasingiem do DARTA.
Teraz jv HNCA niewiadoma . Jesli HNCA która ma 49% udziału podaje że ten leasing jest to perła w koronie która zawitała do Henan to sie ma nijak do Twojej oceny bo zagrożenie że dany biznes nie wypali jest zawsze. NIe ma szans zeby Avia załatwiła sobie tani kredyt na finansowanie 16 nowych samolotów atym bardziej jak pisze prezes w planie 5 letnim na 45 nowych samolotów . Poteżne firmy leasingowe wypuszczają obligacje na 3 % Ostatnio obligacje zostały wyemitowane przez spółkę zależną SMBC Aviation Capital Finance DAC z oprocentowaniem 3% na okres pięcioletni do lipca 2022 roku. www.aircraftinvestor.com/artic... Tak niskie oprocentowanie może załątwi tylko HNCA w zamian za połowe zysków z tego biznesu . CZy leasing do SPA Polska jest mniej zagrożony też może wpąśc w tarapaty i wtedy Avia by została z kredytem czy to jest mniejsze zagrożenie tym bardziej że przyczyną sprzedaży samolotów leasingowanych do SPA Polska może to że chiński partner JV HNCA chce sie zaangażowac w Polsce i podpisał już 11 sierpnia 2017 „porozumienie o współpracy” na otwarcia działalności turystycznej nowych trasy i lini czarterowych z airportem lublin .image.prntscr.com/image/ih5R9g...

Otrzymałem wczoraj rano fragmenty na meila od kolegi co do których on miął wątpliwości i chciał usłyszec moją opinie na ten temat I na te wątpliwości Mu odpisałem ale poniewaz przytoczone przez niego fragmenty poruszyły mnie równiez wiec postanowiłem napisac również te uwagi na forum Stockwatcha . Kolega jest na tyle poważnym inwestorem i nie leży w jego interesie zmiane treści wiec sądze że rozmawiamy o tych samych fragmentach tekstu do których sie tu na forum ustosunkowałem . Dovado .

Narazie znam tylko taki : po zgłoszeniu strony lewy klawisz myszy i klikam przetłumacz na jezyk polski .

Aviaam bedzie miała finansowanie na pozostałe 8 samolotów do Aeroflot . Do tej pory było podpisane finansowanie z CDB na dostawe pierwszych 8 samolotów z 16 zaplanowanych na kwote 344 mln USD stock.stcn.com/2017/0526/13382... Wczoraj z inciatywy HNCA powstał  Centralny Fundusz Jedwabnego Szlaku który będzie dywersyfikował inwestycje w budownictwie lotniczym , parku logistycznym , handlu i usług finansowych, kultury i turystyki oraz inne projekty które mają dobre perspektywy rozwoju. Tego samego dnia fundusz wszedł w współprace z lokalnym joint venture samolotów cargo,oraz finanse i leasing samolotów i innych projektów, na łączną kwotę około 105 mld juanów. news.xinhuanet.com/local/2017-...
Jak donosi agencja Reuters najwieksze banki chin przyłaczą sie do tego funduszu . logistyka.wnp.pl/najwieksze-ba...
Umowe o ramowej współpracy w dniu 23 08 2017 z Fuduszem Zhengzhou Slik Road (Fundusz jedwabnego szlaku ) podpisała AviaAM leasing China w imieniu Aviaam Chiny Dyrektor generalny Guo Weitao.

Sorry bład był oczywiście tylko jeden,może to nie wynikało z kontekstu ale reszte sugerowałem że autor nie bierze pod uwage pewnych rzeczy których w omawianym raporcie rzeczywiście nie ma i stawia spółke w złym świetle . Nie ulega wątpliwości że autor zrobił to rzeczowo i dokładnie . Jeśli chodzi o udzielane pożyczki to przecież nie jest nowośc w firmie tylko taką działalnośc prowadzi spółka od początku Sami pisaliście już o tym na tym portalu 11 listopada 2014 roku .W przypadku dochodów z leasingu mam na myśli że pomimo sprzedaży bilansowo dużej cześci floty to bedą generowane nadal duże i stałe dochody z leasingu z dużo wiekszej floty bez wzgledu na to jak zostaną zaksiegowane Na całym świecie firmy leasingowe przynoszą stałe 7% zyski od zainwestowanej kwoty a pastwienie sie nad stratą ksiegową półrocznej działalności jv w przypadku gdy brak jest jeszcze dochodów z samego leasingu tej floty uważałem za nie wskazane . Jesli chodzi o działalnośc spółki to już nasi przodkowie uważali że deko sprzedaży jest lepsze od kila roboty .Jesli chodzi o spadek kursu to jest on jednak o 100 % wyższy niż rok temu a korekte zawdzieczamy OFE NN i ich obawie o przekształcenie w przyszłym roku i postawienie wg planu Morawieckiego na rozwój polskich a nie zagranicznych spółek .

W analizie raportu jest błąd.Autor napisał że za rok 2015 ani za rok 2016 nie było dywidendy jak to si ma do raportu www.aviaam.com/en/major-events...
Dalej w analizie spółka przejeła obligacje firmy trzeciej za jakąś tarasakcje ,a przecież spółka o tym pisze
W marcu 2016 r. Grupa nabyła 100% wyemitowanych akcji w spółce Dikkys Investment Limited. Grupa
Jednocześnie zawarł umowę cesji z osobą trzecią w sprawie pożyczki udzielonej spółce Dikkys
Investment Limited. Oczywiście nie było to stratą spółki bo przejeła za to Boeinga 737 którego wartośc w przesyłce cargo z Transareo było okreslona na ponad 10 mln $ Dodatkowo to właśnie Dikkys Investment był pośrednikiem w zakupie i leasingu zwrotnym 7 nowych Airbusów w 3 Q 2016 roku dla Aeroflot .
Dalej spólka podaje w raporcie że trasakcja sprzedazy przyniosła 11mln zysku a autor analizy podważa to pisząc że zysk był teoretyczny bo wcześniej te samoloty zostały pszeszacowane w dół a wystarczy sprawdzic że to własnie te sprzedane samoloty zdrożały o 10 % na przełomie roku a przyczyną pszeszacowania floty w dół był spadek cen 10 Bombardierów aż o 30 % na przełomie roku . www.ccaonline.cn/news/top/3322...
Dalej spółka udziela pożyczek do podmiotów powiązanych nie wiadomo dlaczego i autor zapomina że Aviaam pełni taką właśnie rol w grupie Ziavalda i odpowiada za finanse
www.ziavalda.lt/en/page/aviati...
Dalej autor pisze po trasakcji sprzedaży 3 A321 znacznie zmniejszył sie potenciał grupy do generowania dochodów z leasingu czyzby autor zapomniał że Avia Chiny należy w 51 % do grupy i to tu beda generowane stałe dochody z leasingu.W tej chwili jest to już 6 nowych Airbusów z rodziny A320leasingowanych do Aeroflot , których wartosc znacznie przewyższa 4 stare sprzedane A321 .en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A... ceny z boku .

Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 23 sierpnia 2017
Ostatnia wizyta: 28 lutego 2024 16:39:21
Liczba wpisów: 16
[0,00% wszystkich postów / 0,01 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,342 sek.

grwrkyso
wvrvyoat
jbnquezm
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 751,90 zł +383,76% 96 751,90 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
aghbleol
efqjdeup
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat