Temat:
AMBRA
Witam serdecznie, AMBRA planuje wzrost przychodów jedynie w najbardziej dochodowych segmentach polskiego rynku alkoholi mocnych. Spółka nie zamierza angażować się w segment ekonomiczny, którego dochodowość jest niska. Nasze plany zwiększenia udziału alkoholi mocnych w strukturze sprzedaży Grupy do 10% zakładają przede wszystkim wzrost na rynku polskim w dochodowych kategoriach tworzących wysoką wartość dodaną dla konsumenta, takich jak np. wódki segmentu premium, whisky czy brandy. Są to również segmenty rosnące. Obecnie segment alkoholi mocnych odpowiada za około 6% przychodów Grupy. Są to przede wszystkim brandy w Rumunii. Wzrost udziału tego segmentu do 10% realizowany będzie natomiast na rynku polskim, na którym dzięki rozwiniętej strukturze logistycznej możemy w największym stopniu realizować synergie z włączania nowych asortymentów do portfolio produktów. Plany rozwoju segmentu alkoholi mocnych to rocznie około 20-30 mln zł rentownych przychodów. Cel ten chcemy osiągnąć w ciągu kilku lat. Pozdrawiam, w imieniu AMBRA S.A. Kinga Grabowska, Euro RSCG Sensors 508 012 216 kinga.grabowska@eurorscg.pl
|
|
Temat:
AMBRA
Witam Państwa, serdecznie dziękujemy w imieniu Zarządu AMBRA S.A. uczestnikom tegorocznej Konferencji WallStreet w Zakopanem za liczne i inspirujące spotkania. Możliwość osobistego kontaktu z Państwem i rozmowy na temat strategii, perspektyw rozwoju AMBRY oraz Państwa oczekiwań wobec Spółki była dla nas bardzo cenna. Postaramy się tym oczekiwaniom sprostać. Zachęcam do dalszego kontaktu z nami poprzez adres nowy e-mailowy: ir@ambra.com.pl. Jeśli preferują Państwo kontakt telefoniczny, proszę dzwonić na poniższy numer telefonu, chętnie odpowiem na Państwa pytania na temat spółki AMBRA. Pozdrawiam serdecznie, w imieniu AMBRA S.A. Kinga Grabowska, Euro RSCG Sensors 508 012 216 kinga.grabowska@eurorscg.pl
|
|
Temat:
AMBRA
Witam serdecznie, dziękujemy za analizę raportu. Zawiera on wiele słusznych spostrzeżeń i wniosków. Jednakże znalazło się w nim kilka tez które mogą prowadzić do błędnej interpretacji wyników za półrocze i Q2. 1.Ze względu na fakt, że akcyza od towarów jest płacona w momencie ich zakupu/importu, jest ona zawarta w koszcie własnym sprzedanych towarów. Akcyza wykazana jako zmniejszenie przychodów w całości dotyczy produktów (taka prezentacja akcyzy jest zgodna z MSSF i została uznana za poprawną przez audytora). Po uwzględnieniu tego faktu, marż dla towarów jest o ponad 1 p.p. wyższa niż dla produktów. Tak więc wzrost udziału towarów jest korzystny i pozytywnie wpływa na marżę, co potwierdzają wyniki kwartału, albowiem marża rośnie o 2,0 p.p. 2.Opłaty handlowe - są one wynikiem negocjacji z poszczególnymi klientami i wynikają często z ich modelu ustalania marż i cen - w jednym przypadku akceptowana może być wyższa cena podstawowa i wyższy poziom opłat handlowych, w innym przypadku odwrotnie. Sukces handlowy mierzy się zatem na poziomie rentowności marży a nie poziomu % opłat handlowych (po uwzględnieniu opłat handlowych). A rentowność tak liczona rośnie. 3.Wzrost kosztów marketingu i dystrybucji. W Q2 wzrost ten dotyczył w kwocie 2,7 mln zł wydatków na wsparcie marek (kampanie TV CIN&CIN, Dorato, EL SOL, Piccolo) - wzrost na sprzedaży na rynku polskim o 7,6% w Q2 to tylko krótkoterminowy efekt tych wydatków. Dopiero wyniki w dłuższym terminie pokażą pełną efektywność tych wydatków. Są to z punktu widzenia biznesowego a nie księgowego inwestycje w najważniejsze aktywa - marki, które decydować będą o przyszłej pozycji rynkowej Grupy AMBRA. 4.Wzrost wynagrodzeń w Q2 jest sezonowy - w całym roku tempo wzrostu będzie niższe. Jeszcze raz dziękujemy za analizę i mamy nadzieję, że powyższe wyjaśnienia ułatwią również analizę przyszłych dobrych wyników finansowych Grupy AMBRA. Pozdrawiam, Kinga Grabowska w imieniu Grupy AMBRA Euro RSCG Sensors kinga.grabowska@eurorscg.pl
|
|
Temat:
AMBRA
Szanowni Państwo, w imieniu AMBRA S.A. serdecznie zapraszam do udziału w wirtualnej konferencji z Zarządem Spółki, która odbędzie się 23 lutego 2011 roku o godz. 14:00. Konferencja poświęcona będzie omówieniu wyników finansowych Grupy za I półrocze roku obrotowego 2010/2011. Podczas konferencji on-line będą Państwo mogli zadawać pytania Członkom Zarządu poprzez czat. Zapraszam do aktywnego udziału pod adresem: http://www.transmisjeonline.pl/ambra
|
|